Blir mer och mer övertygad för varje mätning att L inte grejar det. En vändning borde hänt så här dags. Partiet är med på tv varje kväll och kan inte skylla på medieskuggan i mandatperioderna. Datoristerna på SvD bakom Botten Ada har ändrat sin L-prognos. De kommer inte klara spärren, som de räknar med alla rådata och vektorer, kurvor och sånt. Förut var det 50/50, idag 31 procents sannolikhet att de grejar spärren.
Jag har blivit lurad på konfekten så många gånger, känns det som. Oavsett politisk hållning vore det häftigt att se ett parti åka ut ur riksdagen. Många av väljarna idag var inte ens födda sist det hände 1994. Då var det Ny Demokrati 1994 ett parti i princip redan upplöst när valet hände.
Inför 2018 sa alla sexperter att KD ryker. Och förra gången var det MP och L som inte skulle klara spärren. Jag har slutat tro att det kan hända. OBS jag hatar inte småpartierna, jag tycker bara det vore häftigt som ett naturfenomen att betrakta vad som händer.
Vem kommer köpa dödsboet? Vad händer med politikerna? Organisationsnumret? Tillgångar och reserver? Det vore kul om Liberalerna ordnade en jätteauktion där deras prylar gick under klubban.
Varje gång ett parti åker ur riksdagen får man önska sig något.