2026-08-18, 10:00
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Tack. Det jobbiga är ju att ni ser så jävla bra ut också. Jag tror fan Sirius brakar ihop nu. De har väl tre säkra emot oss i omgång 29, men i övrigt så lär de choka. Jag förbereder mig för det värsta.
Honka ryker nu.

får se exakt när bara
Citera
2026-08-18, 10:03
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Med det inte sagt att Honsu är någon sorts stöttesten i en långsiktig strategi, men vore katastrof att sparka honom redan nu.
tror det blir säsongen ut
Citera
2026-08-18, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Farsartat att er sportchef sitter i en supporterpodd och försöker snacka ned en konkurrent.

Det är ju knappast det han gör, han får en fråga kring Jamestown kontra andra dataverktyg.

Hans förklaring bekräftar (väl?) det som fotbolls-Sverige har pratat om sen Djurgården signade med Jamestown och du började svinga hejvilt här, Djurgården har en betaversion som är plug and play, den berömda listan på fem alternativ som Jamestown har singlat ut som dom sen får välja själva ifrån.

Med det sagt kan det vara skitbra, notera att Stålmannen inte på något sätt pratar ner Jamestown utan förklarar hur deras arbetssätt ser ut i klubbarna som inte är direktanslutna utan köper tjänsten.
Citera
2026-08-18, 10:27
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
tror det blir säsongen ut
Det farliga är bara när tränare tappar spelargruppen. Och sådant kan ta ett par omgångar innan man hittar. Tänker på Bajens sista matcher med KK och kanske ännu tydligare, Aiks höst (Värnamo...) förra året. Finns många exempel.

Men det var trots allt bara 3 omgångar sedan det var klang och jubelföreställning mot VSK, så fenomenet bör inte drabbat er (än iaf...).
Citera
2026-08-18, 11:39
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Det farliga är bara när tränare tappar spelargruppen. Och sådant kan ta ett par omgångar innan man hittar. Tänker på Bajens sista matcher med KK och kanske ännu tydligare, Aiks höst (Värnamo...) förra året. Finns många exempel.

Men det var trots allt bara 3 omgångar sedan det var klang och jubelföreställning mot VSK, så fenomenet bör inte drabbat er (än iaf...).
Så är det ju.. men planen var nog att ha kvar honom året ut och scouting på tränare är nog gjord med det perspektivet. Så ngn plan B finns nog inte.

Det har ju varit diskussioner om Honka som vädrats.
Citera
2026-08-18, 12:31
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Så är det ju.. men planen var nog att ha kvar honom året ut och scouting på tränare är nog gjord med det perspektivet. Så ngn plan B finns nog inte.

Det har ju varit diskussioner om Honka som vädrats.
Helt ärligt då. Har ni så mycket bättre trupp än att kunna utmana om topp 3, vilket ni fortfarande gör? Hegland och Lien är bra. Men i övrigt är det ju ingen som skulle starta hos oss eller Sirius direkt. Vissa hade nog inte ens suttit på bänken.

Klart tränaren får bära hundhuvudet men jag tror inte Honkavaara är en dålig tränare.
Citera
2026-08-18, 12:32
Medlem
Citat:
Honka ryker nu.

får se exakt när bara

Ja, men vi har två pinnar upp till Europaplats med en hängmatch. Säsongen lever ju. Dra av plåstret nu bara. Ta in någon tillfälligt. Orkar inte sitta och vänta på att han ska gå.
Citera
2026-08-18, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Helt ärligt då. Har ni så mycket bättre trupp än att kunna utmana om topp 3, vilket ni fortfarande gör? Hegland och Lien är bra. Men i övrigt är det ju ingen som skulle starta hos oss eller Sirius direkt. Vissa hade nog inte ens suttit på bänken.

Klart tränaren får bära hundhuvudet men jag tror inte Honkavaara är en dålig tränare.

Grejen är att alla topplag är skitdåliga i år förutom Sirius. Ni har kommit igång nu, men i övrigt underpresterar ju vi, Häcken och Malmö gravt. Jag vill inte att han ska sitta kvar bara för att han gör det okej jämfört med lag som typ har kickat sina tränare eller är i kris. Det här är en mycket dålig upplaga av Allsvenskan.

Vi ligger två poäng efter Gnaget vars mål var att hänga kvar typ. Vi är en pinne före VSK.

Vi har landets näst bästa ekonomi. Näst dyraste truppen. Truppen är bättre än vad det ser ut, men grejen är att ingen tar ju kliv. Alla är lika bra eller sämre sedan Honsu tog över.

Men det där är ju alltid frågan som delar folk. Är det truppen eller tränaren det är fel på… Min känsla är att det går att kräma ut mycket mer, men kan ha fel.

Jag skulle ta en paus… Men är för beroende av AS för att låta bli att skriva.
Senast redigerad av Mandelgubben 2026-08-18 kl. 12:40.
Citera
2026-08-18, 13:02
Medlem
ardagulers avatar
Citat:

Det är ju historien om Honkavaara, underprestera i viktiga matcher och sen spöa på svaga motståndare. De spelar skolgårdsmobbarfotboll. De mopsar sig mot de svaga och ger dem stryk men när de konfronteras av de starka får de tunghäfta och det rinner kiss ner för benet.

Honken är Bosses tränare, han verkar ju också bara ta ut Bosses spelare. Om dif är seriösa med sin nya era måste de rycka plåstret.
Citera
2026-08-18, 13:03
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo

Helt ok och trevlig och sympatisk.

Nej egentligen inte. Lätt att se att 2019 års överprestation blev måttstocken och att de riktigt bra matcherna ska vara genomgående nivån.

Men det är lite som med KK för er, väldigt svårt att förändra matchbilden, märkliga byten och ibland uppställningar men mest att det inte blir någon genomgående förbättring eller utveckling av spelet. Dåliga taktiska val också, som att stå o vänta på Gnaget nu när de har massa skador o den höga pressen funkade bra i våras i båda derbyna.

Eg har vår bortre yta i straffområdet varit ett problem länge.
Citera
2026-08-18, 14:39
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Ni och Häcken har ju samma färger?

Är du dum i huvudet? Var väl precis vad jag skrev
Citera
2026-08-18, 15:27
Medlem
cokehyenas avatar