Citat:
Ursprungligen postat av
Tonyo
Helt ärligt då. Har ni så mycket bättre trupp än att kunna utmana om topp 3, vilket ni fortfarande gör? Hegland och Lien är bra. Men i övrigt är det ju ingen som skulle starta hos oss eller Sirius direkt. Vissa hade nog inte ens suttit på bänken.
Klart tränaren får bära hundhuvudet men jag tror inte Honkavaara är en dålig tränare.
Grejen är att alla topplag är skitdåliga i år förutom Sirius. Ni har kommit igång nu, men i övrigt underpresterar ju vi, Häcken och Malmö gravt. Jag vill inte att han ska sitta kvar bara för att han gör det okej jämfört med lag som typ har kickat sina tränare eller är i kris. Det här är en mycket dålig upplaga av Allsvenskan.
Vi ligger två poäng efter Gnaget vars mål var att hänga kvar typ. Vi är en pinne före VSK.
Vi har landets näst bästa ekonomi. Näst dyraste truppen. Truppen är bättre än vad det ser ut, men grejen är att ingen tar ju kliv. Alla är lika bra eller sämre sedan Honsu tog över.
Men det där är ju alltid frågan som delar folk. Är det truppen eller tränaren det är fel på… Min känsla är att det går att kräma ut mycket mer, men kan ha fel.
Jag skulle ta en paus… Men är för beroende av AS för att låta bli att skriva.