2026-08-16, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Alltjämnt Allsvenskans kanske bästa spelare visade han idag. Ruggigt bra värvning precis som Lind.

Jo, men han kostade er 37 miljoner och ett gruppspel i Europa. Det är mycket pengar. Han måste göra väldigt mycket för att betala av det.
Citera
2026-08-16, 22:26
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Aja, jag har bröstat förlusten härinne och tar en forumpaus ett tag nu. Finnjäveln suger musten ur all glädje jag känner kring DIF. Orkar inte följa Allsvenskan ingående, som jag brukar göra, till dess att han lämnar. Kukräven får sitta och försvara honom nu här själv för jag orkar inte med Honkabonka längre.

Jag är nu inne på samma linje som Trazke hade med Alm, att det kanske är bättre att torska fyra-fem i rad och få bort fanskapet än att vi fortsätter sladda i mitten av tabellen.

Vi höres, vänner. Och återigen, grattis alla gnagare. Synnerligen välförtjänt seger.
Vi hörs. Fokusera på annat ett tag så känns det nog bättre. Allsvenskan är det bästa som finns men kan vara det värsta som finns när det går emot. Tro mig, som bajare vet jag. Slicka såren så hörs vi inför säsongens sista derby.
Citera
2026-08-16, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Vi hörs. Fokusera på annat ett tag så känns det nog bättre. Allsvenskan är det bästa som finns men kan vara det värsta som finns när det går emot. Tro mig, som bajare vet jag. Slicka såren så hörs vi inför säsongens sista derby.

Tack. Det jobbiga är ju att ni ser så jävla bra ut också. Jag tror fan Sirius brakar ihop nu. De har väl tre säkra emot oss i omgång 29, men i övrigt så lär de choka. Jag förbereder mig för det värsta.
Citera
2026-08-16, 23:46
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Aja, jag har bröstat förlusten härinne och tar en forumpaus ett tag nu. Finnjäveln suger musten ur all glädje jag känner kring DIF. Orkar inte följa Allsvenskan ingående, som jag brukar göra, till dess att han lämnar. Kukräven får sitta och försvara honom nu här själv för jag orkar inte med Honkabonka längre.

Jag är nu inne på samma linje som Trazke hade med Alm, att det kanske är bättre att torska fyra-fem i rad och få bort fanskapet än att vi fortsätter sladda i mitten av tabellen.

Vi höres, vänner. Och återigen, grattis alla gnagare. Synnerligen välförtjänt seger.
Alltid Oavsett...

Tack tack.
Citera
2026-08-16, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Alltid Oavsett...

Tack tack.

Kommer gå på matcherna givetvis, men pallar inte skriva i tråden.
Citera
2026-08-17, 00:01
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Alltjämnt Allsvenskans kanske bästa spelare visade han idag. Ruggigt bra värvning precis som Lind.
Citat:
Jo, men han kostade er 37 miljoner och ett gruppspel i Europa. Det är mycket pengar. Han måste göra väldigt mycket för att betala av det.

Bajen tar hem Allsvenskan! Guldet går 🥇🏆till Söder!
(Sirius sålde bort detsamma!)
Citera
2026-08-17, 05:05
Medlem
Vad är det för typ av skador i AIK?
En del sorters skador beror på otur eller fulspel av motståndare, men man kan undra varför AIK har ca 10 borta i A-truppen och Hammarby har ingen...? (Eller en halv. En har varit borta ett tag men är tillbaka i träning.)
Eller är AIKspelarna veklingar som "inte är spelbara" för SMÅskador?
Som Tern sa i sändning idag, det är normalt att alltid ha skador men spela ändå...

((Själv spelade jag alltid halvskadad, stod inte ens över då käken var halvt ur led, så jag kunde inte äta på två veckor, efter en stjärnsmäll på hakspetsen. Eller rättare sagt - det hade varit en stjärnsmäll för vanligt folk, men jag har träskalle så efter att ha minskat blodflödet av att läppen kom ikläm så den blev igenombiten, spelade jag vidare.))
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Mjällby valde att satsa på guldet. Nu går det trögt men ingen kan någonsin ta ifrån dem deras historiska SM-guld 2025. Räknenissarna och smygbajarna i Sirius skiter fullständigt i historiska bedrifter inom fotbollen och fortsätter istället framåt enligt ekonomiskt korrekt logik. Så stört. Frankk kommer precis som alla bajare sitta och hylla årsrapporten nästa år samtidigt som man är stolt över att ha kommit trea efter Bajen och Elfsborg. Älska idrott, kamp, skapa historia och vilja att vinna. Hata räknenissarna och deras lågintelligenta och psykiskt störda rationalism
Fast det går ju att både ha vinnarskalle och vara ekonom.
Det vet jag för jag är båda
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Vi är måttstocken du vet, det sjungs inte "vi är det som de vill va'" utan anledning
Är du säker på det? Det verkar som att AIK vill vara som Hammarby
Uppenbar avundsjuka på HTFF efter att man misslyckades med att göra så själva, och nu efter skithanteringsåren försöker AIK kopiera strategin Hammarby har...
Citat:
Ursprungligen postat av Vandammes
Lägg därtill uruselt försvarspel i Marques och Max Larsson. Samt obefintliga yttrar i Åslund och Fallenius. Men allt detta visste vi redan innan säsongen började och vi har snarare fått kvitto på vart vi står nu. Vi är där vi är precis som många av oss insatta hävdat dvs inte ett lag för topp 3 i Allsvenskan.
Fast om Djurgårn vinner hängmatchen mot Mjällby är det en tredjeplats i nuläget
Citat:
Vet inte om jag någonsin sett oss så bra som idag. Vi möter ett av seriens bästa hemmalag på bortaplan och har typ 25-0 i avslut.

Boudri & Lind är så fruktansvärt bra värvningar.
Ja, jag trodde det skulle bli torsk idag för Hammarby eftersom Kalmar hade så bra resultat hemma, men tji fick jag
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Bajen tar hem Allsvenskan! Guldet går 🥇🏆till Söder!
(Sirius sålde bort detsamma!)
Sluta jinxa
En match i taget...
Citera
2026-08-17, 05:54
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Och vi borde ha haft straff plus rött kort för er med oss i våras. Så det har inte jämnat ut sig. Getknullaren Al Hakim var på er sida i våras.

Edit: ska inte hålla på att gnälla.

Du har visat grym attityd och till skillnad från medgångaren i småland, kukräven, så är du en helt ok djurgårdare.
Senast redigerad av Alseno 2026-08-17 kl. 06:01.
Citera
2026-08-17, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Edit: ska inte hålla på att gnälla.

Du har visat grym attityd och till skillnad från medgångaren i småland, kukräven, så är du en helt ok djurgårdare.

Såg om matchen igår kväll. Jag blev imponerad av många gnagare igår. Framförallt Carlstrand såklart. Men Helm ser också jävligt bra ut.

Första målet är inget att göra åt. Ren klass. De två andra två är bedrövligt försvarsspel alltså. Ståhl helt lost och Max Larsson släpper sin gubbe två gånger om. Marques alldeles för passiv. Vettefan om någon djurgårdare kan kvittera ut godkänt igår.
Citera
2026-08-17, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Vad är det för typ av skador i AIK?
En del sorters skador beror på otur eller fulspel av motståndare, men man kan undra varför AIK har ca 10 borta i A-truppen och Hammarby har ingen...? (Eller en halv. En har varit borta ett tag men är tillbaka i träning.)
Eller är AIKspelarna veklingar som "inte är spelbara" för SMÅskador?
Som Tern sa i sändning idag, det är normalt att alltid ha skador men spela ändå...

((Själv spelade jag alltid halvskadad, stod inte ens över då käken var halvt ur led, så jag kunde inte äta på två veckor, efter en stjärnsmäll på hakspetsen. Eller rättare sagt - det hade varit en stjärnsmäll för vanligt folk, men jag har träskalle så efter att ha minskat blodflödet av att läppen kom ikläm så den blev igenombiten, spelade jag vidare.))
Fast det går ju att både ha vinnarskalle och vara ekonom.
Det vet jag för jag är båda
Är du säker på det? Det verkar som att AIK vill vara som Hammarby
Uppenbar avundsjuka på HTFF efter att man misslyckades med att göra så själva, och nu efter skithanteringsåren försöker AIK kopiera strategin Hammarby har...
Fast om Djurgårn vinner hängmatchen mot Mjällby är det en tredjeplats i nuläget
Ja, jag trodde det skulle bli torsk idag för Hammarby eftersom Kalmar hade så bra resultat hemma, men tji fick jag
Sluta jinxa
En match i taget...

Vi vinner inte på Strandvallen, käre Lunkan.

Och det är ytterst osannolikt att inget av lagen runt om oss kommer spurta till sig den där tredjeplatsen. Vi har tur som är med i racet. Svag allsvensk topp förutom Bajen och Sirius i år.
Citera
2026-08-17, 06:45
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Såg om matchen igår kväll. Jag blev imponerad av många gnagare igår. Framförallt Carlstrand såklart. Men Helm ser också jävligt bra ut.

Första målet är inget att göra åt. Ren klass. De två andra två är bedrövligt försvarsspel alltså. Ståhl helt lost och Max Larsson släpper sin gubbe två gånger om. Marques alldeles för passiv. Vettefan om någon djurgårdare kan kvittera ut godkänt igår.

Du är ändå en vettig gårdare måste jag säga, med en god portion självdistans, hatten av. Hoppas att tiden utanför tråden gör dig gott och att vi munhuggs snart igen allt gott.
Citera
2026-08-17, 06:48
Medlem
Tonyos avatar
Citat:

Vad är det för självskadebeteende att sitta och se om derbytorskar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in