Citat:
Återigen ägnar du dig åt projicering. Du anklagar mig för exakt det du själv gör. Skillnaden mellan oss är att jag använder mig av officiella dokument medan du letar runt på nätet efter enskilda artiklar, lösryckta citat från Aftonbladet som du använder för dina hårklyverier om vad som egentligen hänt.Men det här håller inte längre med tanke på hur mycket officiell dokumentation som nu finns. Väger man samman allt så kan man inte längre lägga skulden på mamman, utan det är soc och vården som gjort bort sig totalt. Det finns liksom inget mer att diskutera. Visst kan du sitta och fantisera fritt, men du kommer inte att framstå så seriös på detta forum, utom i din egen extremt snäva krets av övervintrande systemriddare.
Citat:
Du anklagar mig för exakt det du gör. Projicering ingår i systemriddarlogiken. Du använder Aftonbladet artiklar och plockar enskilda citat. Jag använder officiella domar, Lex Sarah-anmälningar, information från visselblåsare och dolda externa utredningar.
Argumenten jag lägger fram kommer från officiella handlingar och information om vad PIPO är för sjukdom. Din logik går inte ihop. Du sitter och hittar på för att få ihop din logik att det är mamman som bär skulden när, när det tvärtom är vården och soc som gjort bort sig totalt. Och det ser man klart och tydligt om man läser HELA materialet i det officella handlingarna. Och inte som du plockar lösa citat här och där från tidningsartiklar eller från andra artiklar som inte har med detta fall att göra och använder dina egna hemmasnickrade teorier om vad som egentligen har hänt.
Men vi behöver inte gissa längre, för nu har vi ganska mycket material att läsa och dessutom facit: Elsa har inget LVU längre.
Citat:
ja för att de ändrade prototokollet och rättade till sitt misstag i samband med att Elsa placerades i jourhem smartass. Men gömde bevisen bakom sekretess för mamman, så hon inte kunde försvara sig rättsligt.
Citat:
Det är dina teorier som får stå för dig. Det är inte fakta. Men visst det här är ett öppet forum och visst får man föra fram sina teorier, men du gör det bara mer och mer pinsamt ju längre du håller fast vid din linje om mammans skuld i detta. Särskilt eftersom fallet fortfarande är under utredning och mer information snart kommer att komma ut,Mitt syfte med länken var INTE att dra upp någon anklagelse om BGFS igen, mer att belysa att även medikalisering och förstärkning av kroppens signaler och funktionella symtom kan vara kraftigt skadliga för ett barn på sikt. Precis som i fallet med barnen i rullstol som Kaliber även hade uppe.
Jag hade nog hållit mig lite mer försiktig om jag vore i dina skor.
Citat:
Nu motsäger du dig själv igen.Läkaren styrde droppet urifrån prover och feedback från vårdnadshavare. Vi är helt överens om att det var väl inställt. Men detta skulle innebära att hon åt ganska mycket mat ( speciellt utifrån vad du skriver om malabsorption) samtidigt som läkaren säger att det fanns en diskrepans mot rapporteringen (vilket snarast talar för ett lägre intag än så)
Om det fanns en diskrepans åt det hållet att hon åt mindre än vad som rapporterades, faller ju hela din teori om att mamman gav henne för mycket mat vid sidan av droppet!
TPN-droppet styrdes av ansvariga läkare via exakta blodprover. Proverna visade att Elsa fick exakt rätt mängd näring för att växa utan att överbelastas. Att försöka göra gissningar om enstaka måltider till ett brott när blodproverna var perfekta är inte sakligt.
Citat:
Sedan när är en personlig assistent ansvarig för den medicinska TPN-ordinationen vid tarmsvikt?
PIPO är en fluktuerande sjukdom. Vad barnet klarar att äta i hemmet under lugna förhållanden beror på dagsformen och är något som styrs i samråd med behandlande läkare.
En assistent följer fastställda rutiner för sina arbetspass. Att en assistent inte informeras om varje enskild medicinsk detalj eller test i hemmet handlar om normal vårdstruktur och inte om att något skumt pågår.