2026-08-17, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
Feta bokstäver JA absolut - vi svenskar är födda utan islam <-----
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/M7a24E/richard-jomshof-sager-att-han-hatar-islam-kan-fa-ministerpost

Absolut inget att fundera på
Jomshof ska ha ministerposten som chef för hemvisitation i islamisters hem inom sveriges riksgränser.
Det är väl bra att vakna upp?
Vissa hatar oss. Glöm inte ikeadåden, eller den jäveln som klyvde Ebba på mitten. Den var hård!

Sen vet jag att det finns en del nuggets som inte stödjer det.
Citera
2026-08-17, 22:52
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Du fattar nog vad jag menar.

Det är inte tillåtet med hets mot folkgrupp, så om du gör det på fel ställe vid fel tillfälle så får du uppenbart inte det.

Är det ingen som läser nyheter i Sverige?
Jag läser förundersökningar och domar, Ingen har blivit döm för att dom bränt koranen utan vad de har uttalat samtidigt. Att folk fortfarande tror på hur media vränger till saker är för mig den gåta.
Citera
2026-08-17, 22:53
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ett tydligt exempel på att yttrandefriheten inte längre gäller är att man BEVISLIGEN inte kan göra en karikatyr av Muhammed utan att bli mordhotad eller mördad. Det är en regel som muslimerna tvingat på alla andra med våld, och det är bara den första av alla regler som de tvingat på oss.

Sen kommer det bli islamofobi att motsätta sig Sharia, som Abdoool El Sayed och andra demokrater i USA säger.

I UK kan man inte säga "ut med islam från skolorna och politiken" utan att en polisutredning inleds.
Sharia innebär för muslimer att de följer lagarna i det landet de lever i. Den hatiske islamofoben Jomshof är ingen att lita på för beskrivningar av islam.

Straffrätten är en liten del av sharia, men den har blivit ökänd för vissa av straffen är stränga. Jag ser det som ytterst osannolikt att straffet för stöld i Sverige skulle bli avhuggning av en hand eller andra shariainspirerade straff. Förslag om strängare straff kommer snarare från SD, vars väljare till skillnad från islam faktiskt har representation.
Citera
2026-08-17, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Jag läser förundersökningar och domar, Ingen har blivit döm för att dom bränt koranen utan vad de har uttalat samtidigt. Att folk fortfarande tror på hur media vränger till saker är för mig den gåta.

Du menar att Paludan inte blev dömd för hets mot folkgrupp?
Citera
2026-08-17, 22:57
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
I UK kan man inte säga "ut med islam från skolorna och politiken" utan att en polisutredning inleds.

Och vad tror du skulle hända om muslimerna tog sina barn ur skolorna? Nationalstaten skulle kollapsa, eftersom även icke-muslimer skulle sluta skicka sina barn till skolorna.
Citera
2026-08-17, 22:59
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Och vad tror du skulle hända om muslimerna tog sina barn ur skolorna? Nationalstaten skulle kollapsa, eftersom även icke-muslimer skulle sluta skicka sina barn till skolorna.

Hon sa inte ta ut muslimerna ur skolorna, hon sa ta ut ISLAM från skolorna. Förstår du inte skillnaden? Är det för att dina föräldrar är kusiner?
Citera
2026-08-17, 23:00
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Varför då?

Muslimerna skriker, gapar, slår sönder allt i sin närhet. Anmäler och ansvarig blev dömd.

Glöm inte att en av de som eldade upp en koran även blev avrättad.

Det kommer aldrig ens leda till ett åtal om du gör samma sak mot Bibeln och kristna. Den åklagaren som drar ärendet till domstol kommer vara lynchad i Sverige.

Det är möjligt. för all del. Kan inte du testa att elda en bibel offentligt, och sedan lägga ut det på nätet? Då får vi se om din tes håller!
Citera
2026-08-17, 23:01
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Jo men inte för själva brännandet. Utan saker han UTTALADE! Du får väl läsa domen innan du tror saker!
Citera
2026-08-17, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Det är möjligt. för all del. Kan inte du testa att elda en bibel offentligt, och sedan lägga ut det på nätet? Då får vi se om din tes håller!

Varför gör inte du det?

Jag vet ju redan vad som händer.
Citera
2026-08-17, 23:02
Medlem
pestloppans avatar
Citat:

Det blev han, men inte för själva eldningen. Hade han stått helt tyst under sin tillställning hade han med största sannolikhet inte blivit dömd.
Citera
2026-08-17, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Jo men inte för själva brännandet. Utan saker han UTTALADE! Du får väl läsa domen innan du tror saker!

Du har inte länkat något.
Jag gissar att endast uttalandet inte hade lett till domen.
Citera
2026-08-17, 23:03
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Varför gör inte du det?

Jag vet ju redan vad som händer.

Jag har aldrig gillat att elda. Mina brasor tenderar att slockna i förtid, så pyroman är nog det sista jag skulle kunna bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in