Citat:
Ursprungligen postat av
Landsfadern
Han är dock expert att, precis som många andra som är politiska influencers, att vinkla saker så att de låter helt sjuka. 300 000 kronor om året låter mycket men slår du ut det på dryga 12 000 anställda och över ett helt år så är det en blygsam summa. Örebro kommun har också en budget på ungefär 12 miljarder så är det alltså 0,0025 procent av kommunens budget som går till fika.
Absolut att skattemedel ska användas effektivt och inte slösas. Men han söker sig till den här typen av mikrokonflikter som han kan blåsa upp, vinkla till sin fördel och generera uppmärksamhet.
Hörru hjonet i glashuset. Är inte att vinkla saker så att de låter helt sjuka precis det du själv gör? Pappskalle. Tror du att Allard reagerar på att alla kommunanställda får fika för 25,-/år eller tror du att han reagerar på att vänsterfettona glufsar i sig bakelser och tårtor för tusentals kronor årligen per fettberg samtidigt som de drar in välfärd för gamla, sjuka och svaga i kommunen? Även om just de 300.000 inte räddar hela underfinansieringen så handlar det om signalpolitik.
Ponera att jag hamnat i en knipa. Du är snäll och lånar mig 50.000. Skulle du då tycka att det kändes fint om jag åt oxfilé och drack Amarone på kvällarna och bjöd brudarna på drinkar i baren, för de lånade pengarna. Dina pengar lär du inte se röken av igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Afs är körda men Allard kan komma in via många röster i Örebro län.
Jag förstår att SD är livrädda för att AfS ska komma in i Riksdagen. Vi får väl se hur lång tid det tar. Det tog SD från 1988 till 2010 innan de kom in. AfS startade 2018. Jag är rätt säker på att de sitter i Riksdagen långt innan 2040. Det hade varit trevligt med dem där 2026. Att SD är köpta och kontrollerade av Israel är nog inget som drar folk i längden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Ja, men det är ju rätt onödigt att skapa konflikter bara för konflikternas skull.
Allard har ju en hel del poänger, det medger jag. Men det känns också som han gör det väldigt lätt för sig och tror att några "pennstreck" ska kunna förändra samhället i grunden och tex. "radera" det han kallar "transferiatet".
Jag vet inte vilken utbildning han har eller om vad han jobbat med förutom politik, men som sagt, så lätt lär det inte gå om och när han väl kommer till makten.
Att det inte är så lätt beror ju på att ingen i 8K verkligen vill. Tidö med SD hade enkelt kunnat reformera eller lägganer/starta upp SVT/SR på nytt igen med helt neutrala anställda. Man kunde valt in helt nya personer till Granskningsnämnden. Man kunde krossat Hilda och Ruben-företeelsen. Man hade kunnat stoppa all destruktiv migration till Sverige. Man hade kunnat repatrierat hundratusentals eller miljoner probleminvandrare. Allt hade skett med lite pennstreck. När staten väl bestämmer sig så betyder inte lagar, grundlagar, internationella avtal, konventioner ett dugg.
Är det något som är bortkastat så är det att rösta på 8K.
Citat:
Ursprungligen postat av
Griever
Alltså, jag gillar en del av Allards åsikter. Men varför är han så jävla otrevlig? "Vad fan tror du att det betyder?", "Spelar du dum nu eller är du dum?" - även om man ogillar DN så är det väl inte en professionell ton att ha, eller?
Det var samma sak i Studio 3s debatt mot tjejen från Centerpartiet (som jag tycker skötte sig bra, trevlig och öppen för diskussion, trots att jag ogillar Centern). Han körde över henne med sin dryga attityd.
Jag tror att Markus innerst inne är otroligt osäker. Han inser att han inte kan nånting, så han tycker saker med en hård jargong och försöker framstå som lösningsorienterad. Men jag misstänker att han fått lite hybris nu och tror att han kan bete sig hur som helst, gapa och skrika i kommunfullmäktige osv.
"
Han inser att han inte kan någonting"...? Ändå sitter han i 2 timmar med två stycken DN-journalister som hatar allt han står för och allt han säger. Det krävs ett visst psyke att sätta sig där. Det krävs ett intellekt långt över genomsnittet att klara av 2 timmars utfrågning där två stycken sitter redo att hacka ner precis på alla inkonsekvenser, förhastade ord, grumlig tankegång osv.Jag tror tvärtom att Markus är allt annat än osäker. Jag tror han i likhet med Kasselstrand är oerhört intelligent och tycker dessa hornalister bara är något nödvändigt ont att behöva slösa sin tid på. Han tror att det kan gagna ÖP och hans kandidatur, men han kräks nog i munnen över att behöva sitta och prata med fårskallar som medvetet eller omedvetet missförstår och krånglar till hans svar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Deballerur
Fler olikheter än likheter skulle jag säga.. men förstår att det är populärt att använda Trump som politisk boogieman
Roy Cohn var DT mentor i ung ålder. Han lärde honom hur man
effektivt ska hantera konflikter, affärer, nederlag osv. När man ser det så klarnar alla fasoner som DT hållit på med i åratal.