Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Fast de kommer inte in 2026. Sedan har de fyra år på sig att kollapsa under interna skandaler och stridigheter.
Vem kommer inte in i riksdagen? Om du blir mer distinkt och precis i din retorik så underlättar det.
Citat:
Ursprungligen postat av
IQpizzasallad
Jag tror det var stämningen i rummet, han kände att DN kommit för att ställa honom mot väggen och är emot honom rent ideologiskt, så därför hade han inhandlat en kall Monster från 7-eleven och tänkte "Nu jävlar kör vi!"Jag har inte kollat hela, men det kom en kaozblatte och tortyrbabbe, som säkert sätts på pränt. 👌
Går det bra för DN annars nuförtiden, skicka två reportrar och en fotograf...
Efter hornalisterna på Örebrotidningen gör han sig nog illusioner om vänskap eller objektivitet när agendasättande hornalisterna från DN vill göra en intervju. Allard öppnar sylvasst och är brutalt ärlig med dem. Som någon skrev MSM är slut och Allard "talar om det" för dem.
Flick-"journalisten" var ju helt värdelös. Den manliga "journalisten" är så långt jag sett mera klar i tanken och håller i alla fall uppe skenet att göra en intervju. Att hans agenda är att hitta varje smula och bisats att sabla ner Allard i tidningen begriper alla inblandade. Jag har sett halva så här långt och Allard fortsätter vara klockren.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grim.Fandango
Rubriken är missvisande, tittat på hela intervjun och han beter sig inte autistiskt.
Att inte mods justerar? De brukar ju göra det på missvisande eller aktivistiska rubriker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dumdryg
Problemet med Örebropartiet är ju att de saknar ett genomtänkt politiskt program. Han verkar hugga på enskilda frågor som han hakar upp sig på.
Men det är svårt att se vad som särskiljer Örebropartiet från t ex SD. Är de för eller emot EU och NATO? Vad har de för ekonomisk politik?
Han gnäller på hemsidan att han har magsår för att de inte får upp ett valprogram inför riksdagsvalet 2026.
https://orebropartiet.se/var-politik/
Men om han på allvar har en politisk vision och en ideologi så hade det där varit klart sedan länge.
Att ett komplett, genomarbetat partiprogram ska vara på plats är på tok för mycket begärt. Sådant tar tid. Han beskriver sig själv som en populist i ordets ursprungliga positiva bemärkelse. Allards roll eller mål 2026 är inte att få 51% och regera landet utan verkar vara att komma in och "köra med plogen i vardagsrummet samtidigt som han drar ner byxorna på de korrupta och att låta folket ge dem smisk".
Citat:
Ursprungligen postat av
Reverend.Camden
Ja och det berättar han ju i början av intervjun…vilket någon hör menar är att vara fientlig.
Precis. Inledningen så gjorde han klart förutsättningarna. DN är där för att motarbeta honom. Allard vet det men tror att han har något att vinna på att ställa upp, därför gör han det. Att gå in i ett rum eller situation där man vet att alla hatar dig kräver en särskild typ av psyke. Allard har uppenbarligen ett sådant psyke och mer därtill.
Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Allard känns ganska obalanserad, ja. Men det är hans stil och han båder attraherar och stöter ifrån, och frågan är om det räcker för att ta honom ända in i riksdagen?
Obalanserad håller jag verkligen inte med om. Han är däremot en slugger. Att han är oborstad och behåller sin stil är att vara sig själv. Att tillåta sig att vara sig själv är en styrka i debatter/konflikter. När du förställer dig förlorar du din identitet och energi. Jag tror dock inte man tillåter ett språk med invektiv i riksdagen så det behöver han fila bort tills dess. Samtidigt så är man ju bättre förberedd på specifika frågor i riksdagen. Du går ju inte upp och skjuter från höften.
Hade jag bott i Örebro hade jag sannolikt röstat på honom, trots att han kommer från marxismen/kommunismen/vänstern. Jag hoppas att fränder i alla andra distrikt röstar AfS. AfS har ett riktigt bra partiprogram och tveklöst den bästa partiledaren av alla. Huvudbudskapet i både AfS och Allard är återvandring. Jag är betydligt mer radikal i omfattningen av återvandringen än de, men går deras politik i genom så är oerhört mycket vunnet och räddat.
Någon skrev att Allard är en trojansk häst. Det är mycket möjligt, den risken löper vi hela tiden. M, KD, L och nu SD. De är alla köpta och kontrollerade av främmande makt. Det vore bra om man satte strålkastaren på det. Innan vi vet att så är fallet så får man ge de partierna utanför riksdagen en chans.