2026-08-17, 16:19
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Om man kan något om sjukvård i allmänhet, så vet man att det inte finns några nedsövda patienter på en Medicinavdelning utan dessa patienter behandlas och vårdas på Intensivvårdsavdelningen.

Ditt svammel är enbart löjeväckande och du borde byta forum, då du inte har bidragit med en vettig stavelse i denna tråd utan bara en herrans massa trams.
Det finns självfallet nedsövda patienter på många fler avdelningar än iva.
Eller du tänker inte att 60-70mg stesolid sömn är nedsövd?? På en piva plats?
Isåfall tror jag vi pratar om olika begrepp här.
Senast redigerad av MrSwagger 2026-08-17 kl. 16:22.
Citera
2026-08-17, 16:20
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Enligt andra postare så handlar det om en äldre kvinna.
Ja jag har förstått det nu att det inte handlar om samma kvinna.
Kvinnan jag syftade på har Definitivt blivit tafsad på.

Men, det var helt enkelt inte samma person som i ts. Denna person har tydligen gett sig på en helt annan person.
Citera
2026-08-17, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Läste det i morse, och jag förstår dem till 100% Brottslingarna skulle få sitta i de länder som exporterar problemen mest till oss, men det är en annan fråga.

Vi som tar emot dom..
Citera
2026-08-17, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger

Men, det var helt enkelt inte samma person som i ts. Denna person har tydligen gett sig på en helt annan person.

Så det du skrivit om i denna tråd avser alltså en annan händelse?
Citera
2026-08-17, 17:05
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaum
Så det du skrivit om i denna tråd avser alltså en annan händelse?
Ja, det tyvärr verkar onekligen så.
Det finns alltså fler aktörer än just ts och denna kvinna. Och fler offer också. Som ännu inte kommit till ljuset.. Men det är hintat rätt stort vem det handlar om gällande bo.
Men vill göra det klart att det inte handlar om ts. Detta är två helt separata ryhov ärenden med tafsande, något jag trodde var detsamma i början - men nu fått klart att det är två olika
Senast redigerad av MrSwagger 2026-08-17 kl. 17:12.
Citera
2026-08-17, 18:17
Medlem
cp-mongos avatar
Hur lyckades man hitta denna bild på honom? Ljungskile skid- och if? Är det samma lag som tjejerna han tränar?
Citera
2026-08-17, 18:25
Medlem
Varför var åklagaren så vag och sa att han inte behövde häktas vilket var anmärkningsvärt med tanke på brotten han begått? Varför inte bara säga som det är att GM vårdas på sjukhus? Verkar menlöst att inte säga det då många uppenbarligen trott att han var försatt på fri fot och kunnat störa utredningen etc!
Senast redigerad av Deslauriers 2026-08-17 kl. 18:46.
Citera
2026-08-17, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cp-mongo
Hur lyckades man hitta denna bild på honom? Ljungskile skid- och if? Är det samma lag som tjejerna han tränar?

Ser ut att vara en AI-modifierad bild. Originalet fanns för några dagar sedan när jag googlade. Laget är lekeryd-svarttorp C-laget Herr och bilden kommer från lagets hemsida där han blivit bortplockat.
Citera
2026-08-17, 21:09
Medlem
Har han våldtagit nån eller vad är de frågan om
Hetsjakt
Citera
2026-08-17, 22:23
Medlem
Citat:

Det där är helt enkelt inte trovärdigt. Att ordinera 60-70 mg Stesolid + Nitrazepam till en pat, varför då ? Vilket besvär skulle en pat ha för att man skulle nocka ned henne med så höga doser? Troligen skulle man få andningssvårigeheter på den dosen. Definitionen på "nedsövd" är att man inte andas själv. Man är då kopplad till en massa mätinstrument, och är övervakad av anestestesiköterska. Man söver inte patienter med Stesolid och Nitrazepam. Om en patient är väldigt orolig ger man läkemedel så de får lugn och sova, men knappast i den dos eller kombination du skriver. Eftersom du använder fel vokabulär är det svårt att lita på det du skriver. Ännu mindre trovärdigt blir det när du säger dig jobba på Ryhov, men ändå "blandar ihop fallen". Jönköping är inte jättestort. En sådan här uppseendeväckande grej sprider sig snabbt. Jag är rätt säker på att alla som jobbar på medicin vet exakt vad som hänt. Jag är förvånad att ingen ännu läckt ut till media vad som egentligen hänt. Såklart är man väldigt nyfiken, men vill veta fakta, inte ngn gissning. Det här fallet är nog det värsta jag hört vad gäller "sexuella övergrepp" alt "sexuellt ofredande". Fruktansvärt. Hur kan ngn ens få för sig att göra ngt liknande? På sjukhus? På sin arbetsplats? Herre Jösses. Samtidigt tycker jag nästan lite synd om killen. Snacka om skämskudde. Hur ska han kunna visa sig ute ......någonsin. Vad säger han till sambon, kollegor, fotbollslaget, sina barn osv....Förstår att han ligger på psyk med suicidövervak. Det här är ett otroligt intressant fall. Väntar med spänning till när man får höra ngt mer. Kanske läggs locket på, men en dag kommer ngn dokumentär eller så. Under tiden väntar jag.......
Senast redigerad av nyigemet 2026-08-17 kl. 22:38.
Citera
2026-08-17, 22:42
Medlem
Firewaias avatar
Citat:

Du kanske borde sluta kommentera här med tanke på hur mycket fantiserande du blivit avpolletterad på?
Citera
2026-08-18, 08:12
Medlem
Jugdishs avatar
Sederad inte nedsövd. Skillnad på det.
Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in