2026-08-17, 15:10
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Såg hans video. Fy fan vad pinsam han är. Lever han fortfarande?
Hahaha, ja han är minst sagt minnesvärd. Om han inte har tokrunkat sej till döds eller backat utför ett stup, så lever han säkert fortfarande. #421
Citera
2026-08-17, 15:26
Medlem
tindravargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ERKKANM
Han är ju inte direkt känd för att vara smart lol #588

Men hallå det krävs mycket hög IQ för att fylla på SMÅgodis! #588
Citera
2026-08-17, 15:28
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitronLejon
Nu ska ni lyssna noga.

Häromdagen hade jag så bedövande tråkigt på jobbet att jag läste en intervju med schlagermusikstjärnan Carola. Där framgick bland annat att hon införskaffat ett hus i Båstad. Sångerskan, lärde jag mig, är mycket nöjd med fastighetsaffären, men det finns ett problem: en så kalled stalker häckar vid hennes nya residens. Det rör sig, enligt Carola, om "en äldre norrman".

Här började flera klockor ringa i mitt inre. En äldre norrman? Som maniskt förföljer en populär vokalist? I Båstad? Sedan bländades jag av ett himmelskt ljus, och alla bitar tycktes falla på plats.

Det slog mig nämligen att stalkern mycket väl skulle kunna vara #809 - "Norske Per". Han är äldre. Han är norrman. Och framförallt - hans tendens att bli besatt av kvinnliga artister är välbelagd. Sångerskan Anne Nørdsti har åtminstone haft det tvivelaktiga nöjet att vara föremål för Pers vilkorslösa kärlek (en enkel Google-sökning på de bådas namn bekräftar detta).

Lägg därtill att Göteborg ligger på vägen mellan Norge och Båstad. Begrunda sedan följande scenario: Norske Per är på väg till Båstad för att stalka Carola, alternativt på hemväg efter att ha ägnat sig åt detsamma, och passar i gäddsyfte på att stanna till i Göteborg. Det går som det går. För att vilseleda Dumpen och sprida allmän förvirring uppger dock Per att hans destination är Vimmerby, en tätort i Kalmar län, långt från Båstad.

Jag kände mig förpliktigad att registrera ett Flashback-konto och delge eder alla denna min teori. Vad säger ni, är den plausibel? Har den breda allmänheten underskattat #809s förmåga att hålla flera bollar i luften samtidigt? Bör Carola informeras om sin stalkers eventuella identitet och förehavanden?

Ganska likt, från 2015. Men han verkar ju vara mer en fan än en stalker: https://www.ringsaker-blad.no/musikk/moelv/kultur/kenny-og-per-folger-anne-landet-rundt/s/5-79-12876
Citera
2026-08-17, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Bra jobbat! Då var det som jag trodde, att MILF betyder någonting helt annat. #588 är ju helt jävla humorbefriad.

Bevisar ju vad 588 har i huvudet. Det enda som kretsar i hans tillplattade skalle.
Citera
2026-08-17, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CitronLejon
Nu ska ni lyssna noga.

Häromdagen hade jag så bedövande tråkigt på jobbet att jag läste en intervju med schlagermusikstjärnan Carola. Där framgick bland annat att hon införskaffat ett hus i Båstad. Sångerskan, lärde jag mig, är mycket nöjd med fastighetsaffären, men det finns ett problem: en så kalled stalker häckar vid hennes nya residens. Det rör sig, enligt Carola, om "en äldre norrman".

Här började flera klockor ringa i mitt inre. En äldre norrman? Som maniskt förföljer en populär vokalist? I Båstad? Sedan bländades jag av ett himmelskt ljus, och alla bitar tycktes falla på plats.

Det slog mig nämligen att stalkern mycket väl skulle kunna vara #809 - "Norske Per". Han är äldre. Han är norrman. Och framförallt - hans tendens att bli besatt av kvinnliga artister är välbelagd. Sångerskan Anne Nørdsti har åtminstone haft det tvivelaktiga nöjet att vara föremål för Pers vilkorslösa kärlek (en enkel Google-sökning på de bådas namn bekräftar detta).

Lägg därtill att Göteborg ligger på vägen mellan Norge och Båstad. Begrunda sedan följande scenario: Norske Per är på väg till Båstad för att stalka Carola, alternativt på hemväg efter att ha ägnat sig åt detsamma, och passar i gäddsyfte på att stanna till i Göteborg. Det går som det går. För att vilseleda Dumpen och sprida allmän förvirring uppger dock Per att hans destination är Vimmerby, en tätort i Kalmar län, långt från Båstad.

Jag kände mig förpliktigad att registrera ett Flashback-konto och delge eder alla denna min teori. Vad säger ni, är den plausibel? Har den breda allmänheten underskattat #809s förmåga att hålla flera bollar i luften samtidigt? Bör Carola informeras om sin stalkers eventuella identitet och förehavanden?

Int otänkbart att det är #809?

Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Ganska likt, från 2015. Men han verkar ju vara mer en fan än en stalker: https://www.ringsaker-blad.no/musikk/moelv/kultur/kenny-og-per-folger-anne-landet-rundt/s/5-79-12876

Googlar du hans namn får du fram en bild med helskägg som trots det är mer uppenbart likt mannen i Dumpens konfrontation.

Artikeln ovan är 10 år gammal, kan vara pga åldrandet han är inte är superlik i den bilden?

En annan länk jag hittade, verkar som att han haft stroke:
https://www.facebook.com/HamarArbeiderblad.HA/posts/haukeland-sykehus-ville-sende-slagrammede-per-nicolaisen-med-rutebuss-til-videre/1421447103322024/
Senast redigerad av frukostpizza 2026-08-17 kl. 16:44.
Citera
2026-08-17, 17:05
Medlem
Nationalromantiks avatar
Enligt mr koll har 813 flyttat, borde gå att hitta ändå. Ska gräva lite..

813 har namnsdag den 31 augusti. Han flyttade till sin nuvarande boende av annan typ för 0 veckor sedan (den 14 augusti 2026).
Citera
2026-08-17, 17:37
Medlem
På Mrkoll ser du att han adressändrat till sommarstugan på Orust. #813
Citera
2026-08-17, 17:47
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolacola
På Mrkoll ser du att han adressändrat till sommarstugan på Orust. #813

Ah så måste det vara, vet inte om det är till hans fördel direkt haha! Men men
Citera
2026-08-17, 17:53
Medlem
Nationalromantiks avatar
813 gällande adress på Orust var extremt enkel att hitta.
Citera
2026-08-17, 18:19
Medlem
ERKKANMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ano47nym
Bevisar ju vad 588 har i huvudet. Det enda som kretsar i hans tillplattade skalle.
OM det finns något i hans skalle lol #588
Citera
2026-08-17, 19:07
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Enligt mr koll har 813 flyttat, borde gå att hitta ändå. Ska gräva lite..

813 har namnsdag den 31 augusti. Han flyttade till sin nuvarande boende av annan typ för 0 veckor sedan (den 14 augusti 2026).
Jag kan meddela att #813 har ansökt om skilsmässa, så en flytt till stugan är väl det rimliga ett tag.
Citera
2026-08-17, 19:36
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Jag kan meddela att #813 har ansökt om skilsmässa, så en flytt till stugan är väl det rimliga ett tag.
Gissningsvis inte han som initierat den #813
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in