Nu ska ni lyssna noga.
Häromdagen hade jag så bedövande tråkigt på jobbet att jag läste en
intervju med schlagermusikstjärnan Carola. Där framgick bland annat att hon införskaffat ett hus i Båstad. Sångerskan, lärde jag mig, är mycket nöjd med fastighetsaffären, men det finns ett problem: en så kalled stalker häckar vid hennes nya residens. Det rör sig, enligt Carola, om "en äldre norrman".
Här började flera klockor ringa i mitt inre. En äldre norrman? Som maniskt förföljer en populär vokalist? I Båstad? Sedan bländades jag av ett himmelskt ljus, och alla bitar tycktes falla på plats.
Det slog mig nämligen att stalkern mycket väl skulle kunna vara #809 - "Norske Per". Han är äldre. Han är norrman. Och framförallt - hans tendens att bli besatt av kvinnliga artister är välbelagd. Sångerskan Anne Nørdsti har åtminstone haft det tvivelaktiga nöjet att vara föremål för Pers vilkorslösa kärlek (en enkel Google-sökning på de bådas namn bekräftar detta).
Lägg därtill att Göteborg ligger på vägen mellan Norge och Båstad. Begrunda sedan följande scenario: Norske Per är på väg till Båstad för att stalka Carola, alternativt på hemväg efter att ha ägnat sig åt detsamma, och passar i gäddsyfte på att stanna till i Göteborg. Det går som det går. För att vilseleda Dumpen och sprida allmän förvirring uppger dock Per att hans destination är Vimmerby, en tätort i Kalmar län, långt från Båstad.
Jag kände mig förpliktigad att registrera ett Flashback-konto och delge eder alla denna min teori. Vad säger ni, är den plausibel? Har den breda allmänheten underskattat #809s förmåga att hålla flera bollar i luften samtidigt? Bör Carola informeras om sin stalkers eventuella identitet och förehavanden?