2026-08-17, 14:45
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deballerur
Han lär sig säkert med tiden var gränserna går, även om han måste lära sig den hårda vägen.
Jag tror att detta är helt fel väg att gå om han vill komma någonstans, och inte bara vara en frisk fläkt i Örebro som folk snart tappar intresset för.

Fattar att han är sur på DN, jag ogillar också gammelmedia. Men som någon skrev tidigare i tråden - man kan ju vara kritisk utan att vara otrevlig.
Citera
2026-08-17, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexex
Förstår verkligen inte på vilket sätt han skämmer ut sig..
Det jag tror att de allra flesta inte heller förstår är att DN inte kommer att sända ett två timmars klipp, de kommer att komprimera intervjun till något kort

Därför han filmade intervjun själv också ju. Så kan folk se den i sin helhet och hur DN kommer klippa den så att Allard framstår som en hybrid mellan Hitler och Stalin.

Knappast så att Allard skämmer ut sig med än den gamla politiker pöbeln som styrt landet de senaste 50 åren. Att stoppa invandringen totalt, strypa utbetalningar till muslimska klaner och stoppa skattepröjs av "konst" för flera miljoner - vad är det han skämmer ut sig kring?

Blåslampan borde vara riktad mot samma politiker som år efter år slänger dina och mina skattepengar i sjön. Allard är knappast problemet, eller fienden.
Citera
2026-08-17, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Han är för att stänga gränsen för lurendrejeriet och skicka hem kriminella, bidragstagare och probleminvandrare. Om inte det görs så spelar inget annat någon roll. Så ser jag på saken. Klippa i kanterna på vård, skola, omsorg, höja gränsen för statlig skatt, dra igång jätteapparaten Swexit, köra ett lappkast i vår internationella försvarspolitik osv är att lägga energi på fel saker. Jag är inte för att vi ska vara med i NATO och ej heller dagens EU, men jag kan acceptera nästan på vad som helst tills vidare så länge vi blir av med vansinnet i form av probleminvandringen i landet. När det är gjort så kan man sätta sig vid ritbordet och dra upp nya skisser.

Precis, ÖP kommer inte att ta över svenska statsapparaten och behöver därför inte ett fullständigt program med ställningstaganden i massa frågor. För varje fråga man preciserar så tappar man väljare. Det är ett stort misstag att ha en åsikt om allt. Är man för eller emot det ena så tappar man den andra hälften som tycker annorlunda. Till slut blir bara en liten grupp kvar som tycker precis som honom.

Att stoppa invasionsinvandringen och att stoppa dräneringen av svenskarnas skattepengar, oavsett om de är oanpassningsbara invandrare eller vänsterideologiska hittepå-tjänster räcker hur långt som helst. Får man frågor om Ryssland eller Nato eller EU eller Israel eller någon annan polariserande fråga så svarar man bara att vi har helt andra prioriteringar.

Det är en sjuka vi har fått att ett parti måste ha en åsikt i varenda liten fråga. Mycket smartare att inte spela med i medias spel och vara ett intresseparti för några få frågor som är helt fundamentala.
Senast redigerad av bagge1 2026-08-17 kl. 14:50.
Citera
2026-08-17, 14:49
Medlem
Citat:
Han lär sig säkert med tiden var gränserna går, även om det är via den hårda vägen.

Fast nu har han ju varit politiker ett tag. Om han nu ska "lära sig vart gränserna går" borde han väl ha lärt sig det vid det här laget?
Citera
2026-08-17, 14:51
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Därför han filmade intervjun själv också ju. Så kan folk se den i sin helhet och hur DN kommer klippa den så att Allard framstår som en hybrid mellan Hitler och Stalin.

Knappast så att Allard skämmer ut sig med än den gamla politiker pöbeln som styrt landet de senaste 50 åren. Att stoppa invandringen totalt, strypa utbetalningar till muslimska klaner och stoppa skattepröjs av "konst" för flera miljoner - vad är det han skämmer ut sig kring?

Blåslampan borde vara riktad mot samma politiker som år efter år slänger dina och mina skattepengar i sjön. Allard är knappast problemet, eller fienden.
Åsikterna är inte problemet, även om DN såklart kommer tycka att han är en Hitler där. Men låt dem hålla på.

Problemet är hur otrevlig, osympatisk och oprofessionell han framstår. Det är DET som är det pinsamma.
Citera
2026-08-17, 14:51
Medlem
Hygrotorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Alltså, jag gillar en del av Allards åsikter. Men varför är han så jävla otrevlig? "Vad fan tror du att det betyder?", "Spelar du dum nu eller är du dum?" - även om man ogillar DN så är det väl inte en professionell ton att ha, eller?

Det var samma sak i Studio 3s debatt mot tjejen från Centerpartiet (som jag tycker skötte sig bra, trevlig och öppen för diskussion, trots att jag ogillar Centern). Han körde över henne med sin dryga attityd.

Jag tror att Markus innerst inne är otroligt osäker. Han inser att han inte kan nånting, så han tycker saker med en hård jargong och försöker framstå som lösningsorienterad. Men jag misstänker att han fått lite hybris nu och tror att han kan bete sig hur som helst, gapa och skrika i kommunfullmäktige osv.

Håller med, det ger verkligen en känsla av en osäker person att hålla på så. Tyvärr verkar en del gå igång på vilket skitbeteende som helst sålänge det är mot etablissemanget. Skulle Allard mot all förmodan komma in i riksdagen kommer han bara vara en otrevlig och jobbig jävel som ingen kommer vilja ha något att göra med, det kommer inte "röras runt" några grytor, det kommer bara bli noll gjort. Undantag om han mot alla odds skulle få en vågmästarroll.
Citera
2026-08-17, 14:52
Medlem
ManySuchCasess avatar
Hade jag bott i Örebro hade jag röstat på snubben för att han ska få sina 24k röster men med ett stort MEN, tenderar partier att bli könslösa och korrumperade så fort man har en riksdagsplats om man inte har en tydlig ideologisk riktning som är kompromisslös. Fast då kommer systemet bara förbjuda partiet med hänvisning till nån lag från 1932 att det är terrorism.

Hoppas han går in och gapar i riksdagen på folkförrädarna med det sagt.
Senast redigerad av ManySuchCases 2026-08-17 kl. 14:57.
Citera
2026-08-17, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Fast nu har han ju varit politiker ett tag. Om han nu ska "lära sig vart gränserna går" borde han väl ha lärt sig det vid det här laget?

Strategin verkar ju funka hittills? Valresultatet blir avgörande om det va rätt eller fel.
Senast redigerad av Deballerur 2026-08-17 kl. 15:02.
Citera
2026-08-17, 14:58
Medlem
Citat:
Strategin verkar ju funka hittills? Valresultatet blir avgörande om det va rätt eller fel.

Visst, nu när han vill ta klivet in i "det politiska finrummet" får vi se om han körde rätt taktik
Citera
2026-08-17, 15:10
Medlem
Efter att ha sett hela DN-intervjun nu så är jag säker på att MA kommer att bli stor under sin livstid. Får samma känsla som inför valet 2016 när jag började följa Trumpen.

Samma förakt mot fientliga journalister också.
Citera
2026-08-17, 15:14
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag tycker han kan plocka bort alla dessa uttryck. Jag har svårt tro han får väljare pga det, möjligen specifika väljare som gillar det, men nettoutfallet måste vara mycket negativt, skulle jag tro:

"det vete fan"

"du har väl typ koll"

"Det blir syntax-error..."

"äckliga kaos-blattar och springer runt och pissar svenska ungdomar i munnen"

"vi skulle inte haft den här jävla tortyrbabben som"

"Vad fan håller du på med politik för, din jävla åsna"
Jag tänkte precis samma sak.
Citera
2026-08-17, 15:22
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Åsikterna är inte problemet, även om DN såklart kommer tycka att han är en Hitler där. Men låt dem hålla på.

Problemet är hur otrevlig, osympatisk och oprofessionell han framstår. Det är DET som är det pinsamma.
Fast du kan inte vara sympatisk och trevlig mot MSM, de plockar ut det som passar deras agenda och kör på det.
Allard kortsluter den strategin, folk vill se vad som sades och får helheten, hans ton provocerar men väcker också intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in