Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Han är för att stänga gränsen för lurendrejeriet och skicka hem kriminella, bidragstagare och probleminvandrare. Om inte det görs så spelar inget annat någon roll. Så ser jag på saken. Klippa i kanterna på vård, skola, omsorg, höja gränsen för statlig skatt, dra igång jätteapparaten Swexit, köra ett lappkast i vår internationella försvarspolitik osv är att lägga energi på fel saker. Jag är inte för att vi ska vara med i NATO och ej heller dagens EU, men jag kan acceptera nästan på vad som helst tills vidare så länge vi blir av med vansinnet i form av probleminvandringen i landet. När det är gjort så kan man sätta sig vid ritbordet och dra upp nya skisser.
Precis, ÖP kommer inte att ta över svenska statsapparaten och behöver därför inte ett fullständigt program med ställningstaganden i massa frågor. För varje fråga man preciserar så tappar man väljare. Det är ett stort misstag att ha en åsikt om allt. Är man för eller emot det ena så tappar man den andra hälften som tycker annorlunda. Till slut blir bara en liten grupp kvar som tycker precis som honom.
Att stoppa invasionsinvandringen och att stoppa dräneringen av svenskarnas skattepengar, oavsett om de är oanpassningsbara invandrare eller vänsterideologiska hittepå-tjänster räcker hur långt som helst. Får man frågor om Ryssland eller Nato eller EU eller Israel eller någon annan polariserande fråga så svarar man bara att vi har helt andra prioriteringar.
Det är en sjuka vi har fått att ett parti måste ha en åsikt i varenda liten fråga. Mycket smartare att inte spela med i medias spel och vara ett intresseparti för några få frågor som är helt fundamentala.