2026-08-17, 05:59
Medlem
Jag är av uppfattningen att Allard skulle ha en hel del att vinna på att lyssna på det sätt han pratar och träna på att uttrycka hela meningar eller att ta en paus ibland i tänkandet. Det blir lite jobbigt för åtminstone vissa lyssnare (mig) och jag kan inte vara den enda när han pratar på in och utandning, eller börjar var och varannan mening med ”alltså på riktigt”, ”så så såhära alltså”, ”e de inte sjuuukt alltså om man tänker såhära”, ”nu får jag hög puls alltså nä men alltså”, ”ni står här alltså idag och pratar som höns, hör ni inte hur sjukt det e alltså”.

En intellektuell människa uttrycker sig inte på det sättet, även om han säkert har bra argument i många påståenden och är en rak motsats till trötta kommunpolitiker som knappt har baskompetens inom samhällsvetenskap.
Uppenbarligen har det ändå fått viss genomslag och uppmärksamhet på Facebook, men jag ser inte riktigt hur man kan vara aktuell om 10 år om nivån på samtal fortsätter på det här sättet. Till slut tröttnar även den mest inbitne Facebook-krigaren på den skrikiga rösten och intetsägande samtalen.
Citera
2026-08-17, 06:00
Medlem
PeterJihadis avatar
Journalisterna beter sig som vanligt som horungar och ställer så urbota korkade frågor. Bra intervju av Allard!
Citera
2026-08-17, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Journalisterna beter sig som vanligt som horungar och ställer så urbota korkade frågor. Bra intervju av Allard!

Exempelvis?
Citera
2026-08-17, 06:23
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Jag har inte ens det intervjun men förstår direkt va som hänt. Asså han behöver jobba på sin ton och undvika att bara va någon slags arg 20 årig bloggare som pekar ut obvious saker och e arg. De är så man får med sig folk emotionellt, och därför jag e mer höger i många sammanhang själv. Men då länge man e arg i ämnen med lagom mkt konsensus så går de nog bra endå. (E ju därför han e populär, för hans motståndare går emot folket)

Hans paradgren
Med arg röst säga de som extremt konkreta fel(för en vanlig man) och som gaslightas av andra.
De gör ju Jimmy bättre o me mer lugn.

Det är en metod som man använder i drama och funkar även för kompis-klagande-creators.
Därför ligger han. Också före svensk pk nornalgrad i vad han säger och men inte före i vad folk tänker.

Men i den retoriken förenklas problem och han blir en Stefan Sauk. Ska kolla kanske..
Citera
2026-08-17, 06:55
Medlem
DN är ju supervänster. Allard ska in i riksdagen, vilken otrolig politiker han är för Sverige. Drar ner byxorna på alla korrupta kommunpolitiker
Citera
2026-08-17, 06:57
Medlem
Notera också TS tidigare inlägg där han hatar SD. TS är ett vänstertroll som inte tycker om Allard som är emot tex könsbyten på barn och straffrabatt. Sånt som vänstern älskar
Citera
2026-08-17, 07:04
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balearisk
hard watch. det var länge sedan jag såg en vuxen snubbe ha en så störig attityd. det ohämmade sättet känns forcerat. typ hans overta försök att provocera fram reaktioner från ”klägget” framför honom. det är så osofistikerat att det blir tandlöst. pinsamt.

märkligast är nog när de börjar prata om hans farfar. för ett ögonblick framstår han som sympatisk, men sen kommer han på sig själv med att han skrattar tillsammans med klägget (haram). han räddar skickligt upp det hela genom att konstatera att han skiter i vilket, för hans farfar är död. balansen i rummet är återställd.

slutsats: tung snubbe.

Håller med dig.

Tycker att han slarvade bort det här tillfället faktiskt. Han hade kunnat göra ett helt annat intryck och samla fler röster, tagit tillfället i akt.

Sen om det beror på att han hade någon avgisida mot just tidningen/journalisterna eller om han är sån här det vet man kanske inte..
Citera
2026-08-17, 07:05
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Vad i helvete är det här? Markus Allard intervjuas av Dagens Nyheter i nästan 2h. Han har problem att svara på vissa frågor och blir istället irriterad likt ett barn på journalisterna.

https://www.youtube.com/watch?v=InWgLPlgycM

Vad tycker ni om intervjun och om hur Markus beter sig?

DN, kommer som resten av extremvänster-MSM inte med ärliga/hederliga avsikter. De är där för att sänka honom, de vet om det, han vet om det. DN är vargar som kommer förklädda som får, de är hans fiender och hoppas han försäger sig eller på annat sätt gör bort sig så de kan visa upp det för hela Sverige. Det finns inget gott som kommer med ett sånt möte. DN har onda avsikter. Jag hade inte ställt upp.
Citera
2026-08-17, 07:39
Medlem
guderis avatar
Citat:
Vad i helvete är det här? Markus Allard intervjuas av Dagens Nyheter i nästan 2h. Han har problem att svara på vissa frågor och blir istället irriterad likt ett barn på journalisterna.

En vänstermänniska grinar över Allard, det betyder alltså att han gjorde bra ifrån sig. Han kommer komma in i riksdagen, 100% säkert.
Citera
2026-08-17, 07:57
Medlem
Tavastehuss avatar
”Bara” sett halva intervjun. Tycker han lyckas rätt bra med det Patrik Sjöberg gjorde i P1:s söndagsintervju, vilket är att påpeka tydligt hur orättvist han blir behandlad av media. I Sjöbergs fall blev utfallet att han mest fick fjäskiga, menlösa frågor, långt ifrån något grillande.

Ser nästan samma tendens med DN:s korrar här. Agerar man mesigt och servilt gentemot media så äter de opp en. Därför är anfall ett bra försvar, som Allard går för här. Men det synar också en fläck bland journalister: fegheten. Det DN kan tänkas vinna här är sympatier från dem som ogillar hur Allard går åt den kvinnliga journalisten och kallar henne dum.

Två timmar är för långt, för pratigt, för mosigt.
Citera
2026-08-17, 08:00
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:

Håller med att hans beteende är som ett argt barn. Det går alldeles utmärkt att uttrycka sina åsikter lugnt och sansat. Såg bara en kort del av intervjun men misstänker att resterande är likt de raseriutbrott han får i Örebro.
Citera
2026-08-17, 08:00
Medlem
Embas avatar
Att inte människor oavsett höger/vänster förstår att det här är en dåre. Ha skriker och gormar, total avsaknad av självreglering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in