2026-08-16, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gropagravarn
Jag har också anat att något annat ligger bakom. Hela den alla-har-rätt-till-havet-historien är ju värd att kämpa för såklart. Men kanske inte värt att gå riktigt så långt. Någon (mp?) har lagt flera timmar om dagen med att bedriva den här hatkampanjen. Det är dels själva sidan om Mannaviken men sedan kommenterar personen på sina egna inlägg bakom dold profil, anonymt och med andra fejk-konton. Samt samma inlägg i flera grupper i närområdet.
När den närmaste större gruppen portade honom började han fantisera ihop en visa om att polisen(/tillika administration i gruppen) hänger ut honom och hans skyddade identitet. Då stängdes mannaviks-gruppen ner 😀
Han har självt ställt upp med namn (mp) och bild i lokaltidningen (norra Halland 1 augusti 2026). Så de röjda personuppgifterna står han snarare för själv…

Men med tanke på det maniska beteendet, de ihopsnickrade fantasierna och de kommentarer han lämnar så är han en riktigt obehaglig typ.
Man får hoppas att historien upprepar sig, dvs att de flyttat vidare snart

Ja jag tänker att hela den här historien inte är tagen ur luften, grannarna där nere verkar inte varit helt trevliga under åren som gått.
Det har säkert funnits en pågående konflikt gällande stigen och allt det där. M har säkert ruttnat på det och grävt, snackat med andra grannar, begärt ut mail om konflikten (som går under offentlighetsprincipen) från Kungsbacka kommun osv.

Det har varit en roande sak att rota i, men man hoppas att de alla kan få lite frid snart.
Citera
2026-08-16, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
Ingen bild på Magnus?

Jag ser en bild på Magnus bland det första jag ser om jag trycker på länken. Men jag betalade för artikeln, det kanske blir skillnad då
Citera
2026-08-16, 21:12
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Jag ser en bild på Magnus bland det första jag ser om jag trycker på länken. Men jag betalade för artikeln, det kanske blir skillnad då

Nu såg jag. Tack
Citera
2026-08-16, 21:25
Medlem
Citat:
Vilken länk?
Citera
2026-08-16, 21:52
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intesmalasussie
Vilken länk?

Se inlägg 23
Citera
2026-08-16, 21:58
Medlem
Citat:
Är han skriven i Stockholm och gift med en S?

Nej han är inte gift, dock sambo sedan många år med en M*rie. Det är hon som idag har skyddade personuppgifter efter att de upplevde sig hotade av någon vänstergrupp som uppmärksammade henne/dem efter att det kom fram att de inte betalat ut löner till de som jobbade i deras städfirma.
Han blev (förståeligt nog) belagd med näringsförbud efter dina bravader som ledde till att han fick skaka galler, så firman stod på henne.

Vet inte var han är skriven nu, han har varit felaktigt folkbokförd typ konstant tror jag och det har varit polisärenden osv också.

Han är ju fortfarande skyldig en jävla massa pengar sedan han förskingrade, därav att de inte kan köpa något utan hyr olika hus.
Citera
2026-08-16, 22:02
Medlem
Oavsett hur det ligger till i det här fallet så har det varit en ögonöppnare för mig. Tror detta är vanligt. T ex såg jag en brygga i en hamn (Landskrona) som någon skrivit privat på.
Citera
2026-08-16, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intesmalasussie
Ja jag tänker att hela den här historien inte är tagen ur luften, grannarna där nere verkar inte varit helt trevliga under åren som gått.
Det har säkert funnits en pågående konflikt gällande stigen och allt det där. M har säkert ruttnat på det och grävt, snackat med andra grannar, begärt ut mail om konflikten (som går under offentlighetsprincipen) från Kungsbacka kommun osv.

Det har varit en roande sak att rota i, men man hoppas att de alla kan få lite frid snart.

Exakt så. Fastighetsägarna som blockat vägen och som han fightas med (och hyr av) är inte de charmigaste i historien och jag stöttar sakfrågan.
Det har ju blivit något bra av det och det är bra att inte några småpåvar eller vad någon nu kallade dem kunna kunna blocka allmänheten från havet! Men det är också så sjukt genomskinligt att det inte är det som är kärnan eller ursprunget till. Han lever för att göra livet surt för sin omgivning och detta är inte en isolerad händelse eller första gången. Vara första gången det når utanför lokalsamhället på det här sättet.

Jag hoppas också att det kan lugna sig, för alla inblandades skulll, men är rädd att det kommer fortsätta eskalera och hängas ut folk tills han kommer ur sin maniska period.
Citera
2026-08-17, 04:54
Medlem
Onekligen ett drama som väckt uppmärksamhet. På något sätt har personen bakom fb-kontot för Mannaviken lyckats få algoritmerna att gå bananas. Verkar som att nästan alla som man pratat med på något sätt fått upp det i sitt flöde. Där ser man vad lite AI knep kan få till det.

På något sätt vill man få verifierat att denne MT faktiskt är champagne kungen. Om det är så är det en person som verkligen sprider fanskap. Med skyddade personuppgifter och namnbyten kan han sprida ut dimridåer. Verkar som att denne MT fortfarande har kvar en del från sina förskingringar.

Sambon verkar ju vara ett kapitel för sig men där kanske det finns en verklig hotbild? I så fall borde ju denne MT ligga lite lågt?
Citera
2026-08-17, 06:53
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaggmask
Nej han är inte gift, dock sambo sedan många år med en M*rie. Det är hon som idag har skyddade personuppgifter efter att de upplevde sig hotade av någon vänstergrupp som uppmärksammade henne/dem efter att det kom fram att de inte betalat ut löner till de som jobbade i deras städfirma.
Han blev (förståeligt nog) belagd med näringsförbud efter dina bravader som ledde till att han fick skaka galler, så firman stod på henne.

Vet inte var han är skriven nu, han har varit felaktigt folkbokförd typ konstant tror jag och det har varit polisärenden osv också.

Han är ju fortfarande skyldig en jävla massa pengar sedan han förskingrade, därav att de inte kan köpa något utan hyr olika hus.

Berätta mer.
Kronofogden bör väl göra utmätning på honom? Tog de pengarna till att köpa Champagne istället för att betala ut löner?
Citera
2026-08-17, 07:07
Medlem
Citat:
Se inlägg 23
Tack!
Citera
2026-08-17, 07:08
Medlem
Nu har han ballat ur 😵‍💫
Citera