2026-08-16, 15:53
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intesmalasussie
Nä precis, det är lite som hönan eller ägget. Kan tänka mig att de här båda familjerna längst ner har varit i luven med många av grannarna under åren. Det är rövigt att sätta upp privata badstegar, anlägga/gjuta gångar på kommunal mark, och försöka blockera andra från att använda den. Medans deras egna sociala medier visat hur de själva använt marken i åratal.

Men han som driver sidan verkan en aningens rabiat, och har nog inte heller alltid rent mjöl i påsen om man forskar lite bakåt i hans historia.

Men what’s up med allt AI-innehåll, man får ju en hjärnblödning varje gång man går in på sidan 🤯

Vad vet du om han som driver sidan?
Citera
2026-08-16, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaggmask
Personen bakom Facebookgruppen är ingen mindre än den på 2010-talet ökända ”Champagnekungen” som förskingrade flertalet miljoner.
Finns en hel del att läsa om honom här: (FB) Skvaller om "Champagnekungen" Magnus Tholén? (CFO på Diamyd/Paynova)

Sen han kom ut från Kumla har han och hans sambo hyrt olika hus i finare områden runt Göteborg och samtliga gånger har det slutat med bråk med både grannar och hyresvärd. Han har också som hobby att starta Facebookgrupper och sidor där han skapat liknande hatkampanjer och hängt ut både grannar och hyresvärdar, likt den nu aktuella sidan om Mannaviken.

I reportage som gjorts i olika lokaltidningar går han under efternamnet Persson men det är alltså endast fingerat.

Ja jag har förstått att han har en tvivelaktig bakgrund. Därför tar man ju hela hans uppenbarelse med en nypa salt liksom 🤪
Citera
2026-08-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
Vad vet du om han som driver sidan?
Inte mer än att det verkar vara denne MT, som kallar sig Persson i efternamn
Citera
2026-08-16, 16:33
Medlem
Citat:
Ja jag har förstått att han har en tvivelaktig bakgrund. Därför tar man ju hela hans uppenbarelse med en nypa salt liksom 🤪

Ja det är klokt att ha det stora saltkaret redo så fort det handlar om honom 🤣

Allt det här snacket om allemansrätten är bara svepskäl för att kunna fortsätta driva den pågående konflikten med hyresvärden RÖ och ett sätt att få med sig den stora massan. Smart så sett, vi får se vad som händer med gruppen när han kommer ur sin maniska period… Det är en spännande följetong oavsett hehe
Citera
2026-08-16, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaggmask
Ja det är klokt att ha det stora saltkaret redo så fort det handlar om honom 🤣

Allt det här snacket om allemansrätten är bara svepskäl för att kunna fortsätta driva den pågående konflikten med hyresvärden RÖ och ett sätt att få med sig den stora massan. Smart så sett, vi får se vad som händer med gruppen när han kommer ur sin maniska period… Det är en spännande följetong oavsett hehe

Gissar på att Mannaviken-sidan kommer att försvinna inom kort. Han har nog så många förtalsärenden mot sig så det vore dumt att spara bevisen 🤪

Men låter absolut som det ligger en bipolär sjukdom i grunden, och att han är i ett skov nu.

Läste nån gammal artikel om ett annat åtal mot honom, då hävdade han bipolär sjukdom om jag inte minns fel 😑
Citera
2026-08-16, 18:44
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Gissar på att Mannaviken-sidan kommer att försvinna inom kort. Han har nog så många förtalsärenden mot sig så det vore dumt att spara bevisen 🤪

Men låter absolut som det ligger en bipolär sjukdom i grunden, och att han är i ett skov nu.

Läste nån gammal artikel om ett annat åtal mot honom, då hävdade han bipolär sjukdom om jag inte minns fel 😑

Är han dömd för något? Varför hyr han huset från början?

Edit såg post om brottet i tråden.
Senast redigerad av ABB87 2026-08-16 kl. 19:07.
Citera
2026-08-16, 19:11
Medlem
ABB87s avatar
Citat:

Är han skriven i Stockholm och gift med en S?
Citera
2026-08-16, 19:22
Medlem
Jag har också anat att något annat ligger bakom. Hela den alla-har-rätt-till-havet-historien är ju värd att kämpa för såklart. Men kanske inte värt att gå riktigt så långt. Någon (mp?) har lagt flera timmar om dagen med att bedriva den här hatkampanjen. Det är dels själva sidan om Mannaviken men sedan kommenterar personen på sina egna inlägg bakom dold profil, anonymt och med andra fejk-konton. Samt samma inlägg i flera grupper i närområdet.
När den närmaste större gruppen portade honom började han fantisera ihop en visa om att polisen(/tillika administration i gruppen) hänger ut honom och hans skyddade identitet. Då stängdes mannaviks-gruppen ner 😀
Han har självt ställt upp med namn (mp) och bild i lokaltidningen (norra Halland 1 augusti 2026). Så de röjda personuppgifterna står han snarare för själv…

Men med tanke på det maniska beteendet, de ihopsnickrade fantasierna och de kommentarer han lämnar så är han en riktigt obehaglig typ.
Man får hoppas att historien upprepar sig, dvs att de flyttat vidare snart
Citera
2026-08-16, 19:38
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gropagravarn
Jag har också anat att något annat ligger bakom. Hela den alla-har-rätt-till-havet-historien är ju värd att kämpa för såklart. Men kanske inte värt att gå riktigt så långt. Någon (mp?) har lagt flera timmar om dagen med att bedriva den här hatkampanjen. Det är dels själva sidan om Mannaviken men sedan kommenterar personen på sina egna inlägg bakom dold profil, anonymt och med andra fejk-konton. Samt samma inlägg i flera grupper i närområdet.
När den närmaste större gruppen portade honom började han fantisera ihop en visa om att polisen(/tillika administration i gruppen) hänger ut honom och hans skyddade identitet. Då stängdes mannaviks-gruppen ner 😀
Han har självt ställt upp med namn (mp) och bild i lokaltidningen (norra Halland 1 augusti 2026). Så de röjda personuppgifterna står han snarare för själv…

Men med tanke på det maniska beteendet, de ihopsnickrade fantasierna och de kommentarer han lämnar så är han en riktigt obehaglig typ.
Man får hoppas att historien upprepar sig, dvs att de flyttat vidare snart

Kan du länka till artikeln?
Vad jobbar han med? Varför skyddad identitet?
Citera
2026-08-16, 20:03
Medlem
https://norrahalland.se/nyheter/het-debatt-grannar-oense-om-stig-till-badplatsen/54684
Citera
2026-08-16, 20:26
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gropagravarn
https://norrahalland.se/nyheter/het-debatt-grannar-oense-om-stig-till-badplatsen/54684

Ingen bild på Magnus?
Citera
2026-08-16, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
Är han skriven i Stockholm och gift med en S?
Ingen aning, sån koll har jag inte. Kanske någon annan som har?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in