Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Ja det är såklart rätt väg att gå, bara ignorera eller hävda att statistik och studier som inte passer egen åsikt och tro är skit, oavsett om de kommer från seriösa källor…
Presentera gärna statistik som är verifierbar så vi kan se om den korrigerats för tillräckligt många faktorer eller om man gjort det enkelt för sig .
Jag betraktar all statistik och alla påståenden som felaktiga tills motsatsen bevisats , i synnerhet om informationen kommer från en myndighet.
Detta är det enda korrekta sättet att närma sig information , något som jag fick lära mig av min far redan innan jag började småskolan .
Exempel:
Någon stolle vars namn jag ej tänker nämna hävdade tidigare i tråden att dödsolyckorna i modern tid gått ned pga bilarnas hjälpsystem .
Han hänvisade till en påstådd undersökning utan att där och då länka till några som helst fakta .
Har denna undersökning tagit hänsyn till skillnaden i bilarnas krocksäkerhet ?
Min PV 444 hade hel rattstång , vid en krock blev man spetsad som på ett grillspett.
Min Bubbla saknade bälten .....
Sedan har ju alla en mobiltelefon numera så vården blir mycket snabbare .
Dessutom har den tekniska utvecklingen inom Traumavård varit väldigt snabb , olyckor som för några år sedan var en säker död är nu möjliga att överleva vid snabb vård .
Väger man inte in sådant i statistiken kring dödsfall i trafiken blir resultatet väldigt fel på slutet , och tål undersökningen inte att granskas ordentligt så är den utan tyngd som argument......
Givetvis kan folk få bli hur upprörda de vill när någon objektivt ifrågasätter det de påstår men det för inte debatten framåt utan liknar mest de kränkta hovmännen i "Kejsarens nya kläder" , som inte tålde när.någon påpekade det uppenbara ....