2026-08-16, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Uffe. Vilken loser. ”Rösta på mig, annars blir det nyval”. Verkligen toppargument.

Oppositionen är en rödrödgröngrön röra, ett bra argument faktiskt.
Citera
2026-08-16, 20:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Du är helt ute och cyklar. McDonalds och företag som vill öka sina vinster lyder under bankmaffian.

Nationalister, likt andra ister är verktyg för bankmaffian. Nationalismen är ett av verktygen och dess syfte är att skapa motsättningar och ge folket något att kämpa för istället för kämpa mot eliten.

Du har en bit kvar att gå på din resa. Lycka till och tro aldrig att en ism oavsett vilken är den kraft som du ska följa. Bankmaffian är fienden och deras verktyg är många. Dom finansierade Storbritannien och Hitler, de gav vapen till Irak och Iran när dom krigade. Bankmaffian har verktyg på alla sidor och nivåer.
det verkar inte som du förstår vad jag skrev läs igen nationalister pch globalister är motsatsen emot varandra.

bankmaffian och eliten = globalister

globalister vill ha hit så mhycket folk som möjligt för tjäna pengar och för sverige ska låna pengar, och skuldsätta sig.

nationalister där har du motsatsen de värnar om nation och ursprungsbefolkning du vet att europeer utgör endast 7% av värdens befolkning va? Det här tjänar i globalisterna några pengar på givetvis, globalisterna tjänar pengar på konsumtion och produktion vilket ökar om det kommer hit mera människor, de tjänar även pengar på krig.
Citera
2026-08-16, 20:51
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
https://www.dn.se/sverige/kristersson-om-opinionen-da-ar-man-ju-en-loser/

Vilken obehaglig typ han är vår statsminister. Är det verkligen statsmannamässigt språk att kalla någon för "loser"?

Han bör inte kasta sten i glashus. Typ de flesta som känner honom verkar anse att han är en ganska slemmig typ som i praktiken skriker "loser"
Citera
2026-08-16, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Vem fan bryr sig om vad den skrupelfria och korrupta lilla gymnasten säger?

Inte jag...

Men det var säkert en djuplodande och intelligent analys, av rubriken att döma... eller så inte...

Att en anhängare av den turkiska nyfascistiska terrorgruppen Gråa vargarna som ägnar all sin tid åt att uppmana till en förintelse på judarna i Israel frågar sig vem som bryr sig om vad Sveriges statsminister säger förklarar faktiskt en hel del av din världsbild.

Vi svenskar bryr oss om vad vår statsminister säger.
Citera
2026-08-16, 21:01
Medlem
Citat:
Då måste M nog först byta ut Kristersson till en pålitlig och vettig partiledare...

... men om M gör det i rask takt efter valet (och samtidigt slänger Kristerssons politik på avskrädeshögen där den hör hemma) så finns det värre alternativ.

Nu är förstås Kristersson den absolut maktkåtaste personen i hela Sverige och han saknar dessutom totalt den statsmannaryggrad som skulle göra att han direkt avgår efter det misslyckade "Tidö"-valet, så mer sannolikt är att han gör allt för att hålla sig kvar. Han behöver ju också kunna fortsätta skydda sin lika genomkorrupta fru...

Magdalena är lika makt kåt, så hon kan gå med på mycket. Sen är deras politik ganska lika, har så varit genom historien. Ofta genom att S tagit upp ett gammalt förslag från M, och fått igenom det.
Citera
2026-08-16, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Jag köper din inställning, du är ju inte ensam om den och jag håller såklart med om att det kanske vore märkligt att plötsligt rösta på ett helt annat parti. Om man nu inte vill chansa och stödrösta på exempelvis Liberalerna om de nu skulle åka ur Riksdagen vid ett första val.

Dock är min grundinställning att makten inte ligger i Riksdagen, därför markerar jag gärna mot det genom att hålla mig hemma på valdagen. Resultatet bli mer eller mindre detsamma oavsett regeringsbildare.

Men skulle det bli nyval skulle jag pallra mig ut och rösta på något av de partier som åtminstone idag inte gapar om nya lagar och hårdare straff kring precis allt. Partier som ännu tycks inse att vi lever i Sverige gemensamt. Det bästa som skulle kunna hända i min värld är att vi får ett historiskt lågt valdeltagande, skulle det dessutom bli fråga om nyval skulle det vara en rejäl bonus.

Skulle det bli nyval skulle nog många inse hur illa ställt det egentligen är med allt. Tror inte att folk tänker särskilt mycket på att vi inte haft "demokrati" mer än lite drygt 100 år och varför den sett ut att fungera hyfsat åtminstone de första 50-60 åren.

Du känner till i vilket skick merparten av de som får en plats på ålderdomshem är i hoppas jag.

Jag kommer från framtiden och eller är synsk

Jag kan lova dig att Liberalerna är ett dåligt minne blott när rösterna är räknade och klara två veckor in i september
Citera
2026-08-16, 21:13
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Magdalena är lika makt kåt, så hon kan gå med på mycket. Sen är deras politik ganska lika, har så varit genom historien. Ofta genom att S tagit upp ett gammalt förslag från M, och fått igenom det.

Nja, du glömmer att sossarna hade makten under större delen av 1900-talet efter att "demokratin" som vi känner den infördes med allmän rösträtt. Men sen är väl det stora problemet att våra största partier mest är att se som förvaltningspartier av makten.
Citera
2026-08-16, 21:16
Medlem
Citat:
Nja, du glömmer att sossarna hade makten under större delen av 1900-talet efter att "demokratin" som vi känner den infördes med allmän rösträtt. Men sen är väl det stora problemet att våra största partier mest är att se som förvaltningspartier av makten.

Absolut hade dom det, men det innebar inte att exempelvis M inte skrev motioner. Och det var det jag skrev, att S tog upp förslag (motioner) efter ett tag och lanserade idéerna som sina.
Citera
2026-08-16, 21:19
Medlem
Citat:
Skulle idioterna utlysa nyval kommer jag rösta och då blir det på Centerpartiet eller möjligtvis Vänsterpartiet. Tror att många liksom jag är trötta på vår så kallade "demokrati".

Just vänstern är väl mest sinnesjuka som röstar på?
Är man sosse kan man ju iaf skylla ifrån sig med att man är naiv och lite dum.
Citera
2026-08-16, 21:38
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2

Jag håller inte med, men kanske det är fråga om semantik?

Magdalena Andersson vill helt säkert vinna valet lika mycket som Ulf Kristersson. Men skillnaden mellan dem är att Andersson vill genomföra en massa politik, och behöver makten för att kunna göra det. Medan Kristersson bara vill ha makten, han är beredd att genomföra i stort sett vilken politik som helst bara han får bli statsminister (igen).

För mig är det en avgörande skillnad, dem emellan. Nu är jag varken en Magdalena Andersson-fan eller en sosse-kramare, och det parti jag röstat mest på genom tiderna är faktiskt M. Men om Andersson och Kristersson är de två alternativ som står till buds så skulle jag ta Andersson alla dagar i veckan. Alla dagar, punkt.

Sen vet jag inte om det säger så mycket, eftersom jag skulle ta vilken som helst av de övriga partiernas partiledare som statsminister hellre än Kristersson. Tja, inte liberalernas, deras opålitlighet är nästan på samma nivå som Kristerssons, och de tänker också bara på sig själva, inte på Sveriges bästa.
Citera
2026-08-16, 21:54
Medlem
Citat:
Jag håller inte med, men kanske det är fråga om semantik?

Magdalena Andersson vill helt säkert vinna valet lika mycket som Ulf Kristersson. Men skillnaden mellan dem är att Andersson vill genomföra en massa politik, och behöver makten för att kunna göra det. Medan Kristersson bara vill ha makten, han är beredd att genomföra i stort sett vilken politik som helst bara han får bli statsminister (igen).

För mig är det en avgörande skillnad, dem emellan. Nu är jag varken en Magdalena Andersson-fan eller en sosse-kramare, och det parti jag röstat mest på genom tiderna är faktiskt M. Men om Andersson och Kristersson är de två alternativ som står till buds så skulle jag ta Andersson alla dagar i veckan. Alla dagar, punkt.

Sen vet jag inte om det säger så mycket, eftersom jag skulle ta vilken som helst av de övriga partiernas partiledare som statsminister hellre än Kristersson. Tja, inte liberalernas, deras opålitlighet är nästan på samma nivå som Kristerssons, och de tänker också bara på sig själva, inte på Sveriges bästa.

Ja alla får givetvis tro på vad de vill och önskar. Jag bara yttrar det jag tror och är övertygad om.
Jag röstar heller aldrig på S eller M, det är dom sista jag röstar på. Dock vill jag att högerblocket vinner, annars är det kört för Sverige, allt kommer bli mycket dyrare, speciellt med tanke på att dom ska höja bränslepriserna.
Citera
2026-08-16, 21:55
Medlem
Behöver vi en stadsminister som bara tänker på sig själv och sitt parti och som aldrig erkänner ett felsteg? Eller behöver vi ett parti som står för folket, med folket, som magdalena anderssons parti?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in