Citat:
Ursprungligen postat av
Lasseliten2
Magdalena är lika makt kåt, så hon kan gå med på mycket. Sen är deras politik ganska lika, har så varit genom historien. Ofta genom att S tagit upp ett gammalt förslag från M, och fått igenom det.
Jag håller inte med, men kanske det är fråga om semantik?
Magdalena Andersson vill helt säkert vinna valet lika mycket som Ulf Kristersson. Men skillnaden mellan dem är att Andersson vill genomföra en massa politik, och behöver makten för att kunna göra det. Medan Kristersson bara vill ha makten, han är beredd att genomföra i stort sett vilken politik som helst bara han får bli statsminister (igen).
För mig är det en avgörande skillnad, dem emellan. Nu är jag varken en Magdalena Andersson-fan eller en sosse-kramare, och det parti jag röstat mest på genom tiderna är faktiskt M. Men om Andersson och Kristersson är de två alternativ som står till buds så skulle jag ta Andersson alla dagar i veckan. Alla dagar, punkt.
Sen vet jag inte om det säger så mycket, eftersom jag skulle ta vilken som helst av de övriga partiernas partiledare som statsminister hellre än Kristersson. Tja, inte liberalernas, deras opålitlighet är nästan på samma nivå som Kristerssons, och de tänker också bara på sig själva, inte på Sveriges bästa.