2026-08-16, 23:47
Medlem
Klart det blir nyval. Uffe får det att framstå som att oppositionen är en enhet.

C är inte ett vänsterparti. C är höger, dom vill bara inte jobba med SD. Det är högersidans problem. Inte vänstersidans.

Men högern är för korkad för att fatta det.
Citera
2026-08-16, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bamsetramse
Ulf och SD kan dra åt helvete. Nu fick ni fyra år, FYRA år att faktiskt förändra samhället och ni lyckades inte med ett jävla skit. Men bara ni får chansen i fyra, åtta, hundra år till, eller hur?

Vilka åtgärder hade du velat se av dem? Att utvisa kriminella invandrare som saknar svensk medborgarskap hade de kunnat göra men de gjorde inte det.
Citera
2026-08-17, 00:03
Medlem
Men vad hjälper nyval? Hur många byter parti?

Hur många byter ens parti mellan ordinarie val? Alla verkar så jädra fastklämda i sina åsiktskorridorer.

Och det är ju inte bara att vi har olika åsikter - vi har ju ofta också helt olika verklighetsuppfattning. Att jorden är rund är ju inte ens det en självklarhet idag...

När jag ser debattklimatet och all pajkastning så känner jag mig rätt uppgiven.
Citera
2026-08-17, 06:26
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxLilja

Hur många byter ens parti mellan ordinarie val? Alla verkar så jädra fastklämda i sina åsiktskorridorer.

Och det är ju inte bara att vi har olika åsikter - vi har ju ofta också helt olika verklighetsuppfattning. Att jorden är rund är ju inte ens det en självklarhet idag...

Beror helt och hållet på. Det kan göras nya röststrategier, partier kan försöka förhandla med andra partier som är lite tveksamt på ena sidan under den perioden för att försöka stärka mandatet,
Citera
2026-08-17, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Oppositionen är en rödrödgröngrön röra, ett bra argument faktiskt.

Inte direkt. Är väl snarare moderaterna som tappar ännu fler väljare när de kommer med ett så dåligt argument.
Citera
2026-08-17, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Inte direkt. Är väl snarare moderaterna som tappar ännu fler väljare när de kommer med ett så dåligt argument.

Att det inte finns ett regeringsdugligt alternativt tycker jag är ett bra argument.

Sen att vänstersidan ens har 1 röst bevisar bara hur korkade människor är så jag tror inte att de är mottagliga för argument till att börja med.
Citera
2026-08-17, 09:24
Medlem
Citat:

Vissa blir uppgivna. Andra blir mer motiverade och vill göra skillnad!
Vi kan alla jobba med våra brister. Man måste inse att man kanske inte ska sitta passiv och tro att man ska bli serverad i livet.
Citera
2026-08-17, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Att det inte finns ett regeringsdugligt alternativt tycker jag är ett bra argument.

Sen att vänstersidan ens har 1 röst bevisar bara hur korkade människor är så jag tror inte att de är mottagliga för argument till att börja med.

Jag förstår att man kan tänka så. Men man får väl tänka att partiet man röstar på ska växa sig ännu större nästa val efter det.
Vänstern har väl aldrig varit så stort men samtidigt behövs den typen av åsikter. Vi behöver människor som faktiskt kan tänka sig att dö för demokratin. Vi har många medborgare med starka åsikter och det är inget konstigt alls. Om Sverige blir en diktatur så är det ju dessa som är vår enda räddning...
SD är stora idag men de vågar ju bara gå utanför dörren om de vet att de är 5 mot 1.
Senast redigerad av JohnWicks 2026-08-17 kl. 09:30.
Citera
2026-08-17, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Jag förstår att man kan tänka så. Men man får väl tänka att partiet man röstar på ska växa sig ännu större nästa val efter det.
Vänstern har väl aldrig varit så stort men samtidigt behövs den typen av åsikter. Vi behöver människor som faktiskt kan tänka sig att dö för demokratin. Vi har många medborgare med starka åsikter och det är inget konstigt alls. Om Sverige blir en diktatur så är det ju dessa som är vår enda räddning...

Man får rösta på vad man vill.

En viktig funktion med att rösta fram en riksdag är att den ska utse en regering som faktiskt kan regera. Det finns människor som är tillräckligt intelligenta för att förstå det även om det är en minoritet. Så det är ett bra argument och inte ett dåligt.
Citera
2026-08-17, 10:16
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:

Det är väl en del av demokratin men det är också sorgligt med dessa väljare som röstat på samma parti sedan de fick rösträtt. Frågan är om det verkligen är ett särskilt demokratiskt beteende? De lär knappast hängt med i samhällsutvecklingen och framförallt partiets utveckling. Förmodligen är det dessa väljare som också är minst insatta i politiken.
Citera
2026-08-17, 10:35
Avstängd
KonungHonungs avatar
Sverige behöver en stark ledare som förintar de demokratiska partierna och gör Sverige starkt igen!
Citera
2026-08-17, 10:38
Medlem
Beter sig som en dålig förlorare redan innan han förlorat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in