2026-08-16, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Problemet är att alla partier låst sig kring sina block. Det är så jäkla dumt. Bättre då att gå ihop till färre partier. Ett rödgrönt och ett gulbrunt - Hjärta och Natur eller Kiss och Bajs 😄
Du glömde det rosa partiet.

Gängkram! 🩷
Citera
2026-08-16, 14:59
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Jag tror det inte är helt orimligt att det skulle bli M+S med egen majoritet.

Då måste M nog först byta ut Kristersson till en pålitlig och vettig partiledare...

... men om M gör det i rask takt efter valet (och samtidigt slänger Kristerssons politik på avskrädeshögen där den hör hemma) så finns det värre alternativ.

Nu är förstås Kristersson den absolut maktkåtaste personen i hela Sverige och han saknar dessutom totalt den statsmannaryggrad som skulle göra att han direkt avgår efter det misslyckade "Tidö"-valet, så mer sannolikt är att han gör allt för att hålla sig kvar. Han behöver ju också kunna fortsätta skydda sin lika genomkorrupta fru...
Citera
2026-08-16, 16:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Självklart finns det dom som jobbar för bsnkmaffian.

Självklart används flyktingströmmar som ett vapen. Kolla på Cueta och Spanien.

Självklart går det påverka ett val genom media och propaganda. Det är just det som gör du skyller allt på invandrare när problemet är bankmaffian som använder flyktingar som vapen. Du riktar din ilska mot verktyget men problemet röstar du på
Alltså. Det finns två större krafter i samhället.

1.) Globalister. Typ McDonald's som vill ha så mycket kunder som möjligt. Så mycket konsumtion som bara är möjligt. De vill ha fritt inflöde av människor i väst där de kan ta bättre betalt för sina varor. De vill ha obegränsad invandring. Allt ökar deras förmögenhet naturligtvis. De skiter fullkomligt i all brottslighet som drabbar dessa samhällen som en följd av all okontrollerad invandring bara de får fler konsumenter.

2.) Nationalister som har fokus på att minska brottsligheten, vill strypa invandringen och den snabbt ökande befolkningsmängden. De vill istället gynna de inhemska företagen genom ökade strafftullar mot utländska konkurrenter.

Ungefär så. Det är sanningen. Mellan dessa står valen och krigen just nu i hela världen. Sedan kan man kalla olika saker för konspirationer och annat men detta är sanningen.
Citera
2026-08-16, 16:45
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
Alltså. Det finns två större krafter i samhället.

1.) Globalister. Typ McDonald's som vill ha så mycket kunder som möjligt. Så mycket konsumtion som bara är möjligt. De vill ha fritt inflöde av människor i väst där de kan ta bättre betalt för sina varor. De vill ha obegränsad invandring. Allt ökar deras förmögenhet naturligtvis. De skiter fullkomligt i all brottslighet som drabbar dessa samhällen som en följd av all okontrollerad invandring bara de får fler konsumenter.

2.) Nationalister som har fokus på att minska brottsligheten, vill strypa invandringen och den snabbt ökande befolkningsmängden. De vill istället gynna de inhemska företagen genom ökade strafftullar mot utländska konkurrenter.

Ungefär så. Det är sanningen. Mellan dessa står valen och krigen just nu i hela världen. Sedan kan man kalla olika saker för konspirationer och annat men detta är sanningen.

Du är helt ute och cyklar. McDonalds och företag som vill öka sina vinster lyder under bankmaffian.

Nationalister, likt andra ister är verktyg för bankmaffian. Nationalismen är ett av verktygen och dess syfte är att skapa motsättningar och ge folket något att kämpa för istället för kämpa mot eliten.

Du har en bit kvar att gå på din resa. Lycka till och tro aldrig att en ism oavsett vilken är den kraft som du ska följa. Bankmaffian är fienden och deras verktyg är många. Dom finansierade Storbritannien och Hitler, de gav vapen till Irak och Iran när dom krigade. Bankmaffian har verktyg på alla sidor och nivåer.
Citera
2026-08-16, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Jag tror självklart inte att jag är representativ för någon majoritet, men jag tror inte att saker och ting för den sakens skull är cementerade för all framtid. Tycker det är ganska tydligt att jag inte heller är helt ensam i mina tankar. Det är ju bara att se till vad många skriver här på Flashback.

Man ska inte glömma att "demokratin" i Sverige är relativt ny, den sträcker sig inte längre bak i tiden än 3-4 generationer och vi har inte haft internet i mer än typ ett kvartssekel med allt det innebär i informationsutbyte. Det är liksom inte riktigt samma sak idag som det var för de som var mitt i yrkeslivet i mitten av 1900-talet eller senare hälften av 1900-talet.

På det ser vi hur ett övervakningssamhälle växer fram och hur samhället blir mer och mer repressivt. Alla vill såklart bekämpa den grova brottsligheten, men ge det några år så kommer det bli tydligt för folk att de offrat sin egen frihet för billiga politiska poänger.

Tror inte heller att folk är så intresserade av att se politiker med allt för höga löner bete sig som ungar i en sandlåda, där allt mer tycks handla om att smutskasta sin "motpart" snarare än att lösa de problem vi uppenbart har i samhället. Det är ju vi vanligt folk som i vanlig får stå för notan i alla lägen.

Allt det du skriver kanske stämmer. Min poäng är att om det blir omval tänker inte jag ändra på min slutsats över vilket parti Sverige behöver och kommer rösta likadant. Simultant begriper jag inte varför någon med rösträtt skulle vilja ändra sig eller ens ombeds göra det. Okej dom misslyckas med att bilda en regering pga av xyz, omval, nära nog samma utfall och dom misslyckas fortfarande med sitt demokratiska uppdrag som landsfäder. Jaha
Citera
2026-08-16, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Problemet är att alla partier låst sig kring sina block. Det är så jäkla dumt. Bättre då att gå ihop till färre partier. Ett rödgrönt och ett gulbrunt - Hjärta och Natur eller Kiss och Bajs 😄

Vilken färg representerar pro terror / Islamistpartiet V och MP som vill importera några hundra tusen nya våldsmuslimer. Är dessa de bruna?

Hjärta måste ju iallafall vara högern som faktiskt bryr sig om sin egna befolkning och inte vill importera flera våldtäkter på ålderdomshemmen och andra problem.
Citera
2026-08-16, 17:06
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mayiy31000
Allt det du skriver kanske stämmer. Min poäng är att om det blir omval tänker inte jag ändra på min slutsats över vilket parti Sverige behöver och kommer rösta likadant. Simultant begriper jag inte varför någon med rösträtt skulle vilja ändra sig eller ens ombeds göra det. Okej dom misslyckas med att bilda en regering pga av xyz, omval, nära nog samma utfall och dom misslyckas fortfarande med sitt demokratiska uppdrag som landsfäder. Jaha

Jag köper din inställning, du är ju inte ensam om den och jag håller såklart med om att det kanske vore märkligt att plötsligt rösta på ett helt annat parti. Om man nu inte vill chansa och stödrösta på exempelvis Liberalerna om de nu skulle åka ur Riksdagen vid ett första val.

Dock är min grundinställning att makten inte ligger i Riksdagen, därför markerar jag gärna mot det genom att hålla mig hemma på valdagen. Resultatet bli mer eller mindre detsamma oavsett regeringsbildare.

Men skulle det bli nyval skulle jag pallra mig ut och rösta på något av de partier som åtminstone idag inte gapar om nya lagar och hårdare straff kring precis allt. Partier som ännu tycks inse att vi lever i Sverige gemensamt. Det bästa som skulle kunna hända i min värld är att vi får ett historiskt lågt valdeltagande, skulle det dessutom bli fråga om nyval skulle det vara en rejäl bonus.

Skulle det bli nyval skulle nog många inse hur illa ställt det egentligen är med allt. Tror inte att folk tänker särskilt mycket på att vi inte haft "demokrati" mer än lite drygt 100 år och varför den sett ut att fungera hyfsat åtminstone de första 50-60 åren.

Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Hjärta måste ju iallafall vara högern som faktiskt bryr sig om sin egna befolkning och inte vill importera flera våldtäkter på ålderdomshemmen och andra problem.

Du känner till i vilket skick merparten av de som får en plats på ålderdomshem är i hoppas jag.
Citera
2026-08-16, 17:13
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Makten ligger idag i Bryssel, utom i huvudet på obildade och lågbegåvade.
Foliehattar kommer alltid att förbli foliehattar eftersom de aldrig fattar att de är foliehattar. Trump blev president på sådana som du.
Citera
2026-08-16, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Han har rätt. De rödgröna är så oense att de kan inte ta en kaffekopp ihop.
Skulle valet sluta med att L blir kvar, men de rödgröna får makten, då kommer det nog vara frestande för Magdalena att utlysa nyval kanske hösten -27, för att försöka få bort L ur riksdagen. Detta förutsätter såklart att C, MP och V ligger stabilt över 4%.
Man utlyser ju inte extra val bara så där för att försöka få bort andra partier...
Citera
2026-08-16, 18:23
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Foliehattar kommer alltid att förbli foliehattar eftersom de aldrig fattar att de är foliehattar. Trump blev president på sådana som du.

Så nu är man alltså foliehatt när man påpekar att en majoritet av nya lagar och bestämmelser i kommun och riksdag kommer från EU?
Citera
2026-08-16, 18:29
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Så nu är man alltså foliehatt när man påpekar att en majoritet av nya lagar och bestämmelser i kommun och riksdag kommer från EU?
Räknar upp de bestämmelser i kommuner som kommer från EU, och förklara vad som är fel i dessa.
(det var roligare att svara när det stod "bestå").
Citera
2026-08-16, 18:35
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Räknar upp de bestämmelser i kommuner som kommer från EU, och förklara vad som är fel i dessa.
(det var roligare att svara när det stod "bestå").

Vaddå fel? Jag påstod att makten uppenbarligen ligger i Bryssel när en majoritet av lagar bestäms där, men det är alltså foliehatt och Trumpdyrkan svarar du mig. Svårt att argumentera mot sådana svar.
Senast redigerad av doncroce 2026-08-16 kl. 19:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in