2026-08-16, 18:47
Medlem
Kan oppositionen som bland annat SD och M begära nyval vid valförlust?
Citera
2026-08-16, 19:31
Medlem
KonungHonungs avatar
Det spelar ingen roll vad man röstar så länge vi är med i EU.
Citera
2026-08-16, 19:50
Medlem
Uffe. Vilken loser. ”Rösta på mig, annars blir det nyval”. Verkligen toppargument.
Citera
2026-08-16, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Antar att du inte är så gammal med tanke på att du går på tramset att vi fått "mer i plånboken". På 80- och 90-talet krävdes det inte 10 årslöner för att köpa en bostad bara för att ta ett exempel. Vi var inte beroende av skattesänkningar för att ha råd att hämta ut mediciner.
Knappast denna regeringens fel. Sossarna kommer göra allt dyrare om de får chansen. Högre inkomstskatt, dyrare att spara på isk. Och det värsta av allt: Dyrare bränsle. Och högre invandring. Lägre straff. Bara elände. Måtte aldrig dessa blodsugare komma till makten igen!
Citera
2026-08-16, 20:06
Medlem
smoker27s avatar
Citat:
Skulle idioterna utlysa nyval kommer jag rösta och då blir det på Centerpartiet eller möjligtvis Vänsterpartiet. Tror att många liksom jag är trötta på vår så kallade "demokrati".

Så du röstar inte annars? Då har du inget här att göra
Citera
2026-08-16, 20:13
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoker27
Så du röstar inte annars? Då har du inget här att göra

För att jag inte låter mig luras så som många andra idioter låter sig luras vart 4:e år?
Citera
2026-08-16, 20:24
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Knappast denna regeringens fel. Sossarna kommer göra allt dyrare om de får chansen. Högre inkomstskatt, dyrare att spara på isk. Och det värsta av allt: Dyrare bränsle. Och högre invandring. Lägre straff. Bara elände. Måtte aldrig dessa blodsugare komma till makten igen!

Det finns alltid någon ny att skylla på vart 4:e år.
Citera
2026-08-16, 20:27
Medlem
smoker27s avatar
Citat:
För att jag inte låter mig luras så som många andra idioter låter sig luras vart 4:e år?

Ingen röst då röstar ju du på de som vinner valet och då luras ju ännu mer än folket
Citera
2026-08-16, 20:29
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Kan oppositionen som bland annat SD och M begära nyval vid valförlust?

Nej, nyval kan endast utlysas om det visat sig begås ordentligt valfusk eller om det inte går att bilda regering. M eller SD kan inte göra det bara för att de inte är nöjda med att ha förlorat.

Jag tror att om S fortsätter behandla V och MP som skit kan det absolut bli problem med regeringsbildningen. Men det blir det även om Tidö förlorar så mycket som de troligen kommer göra och sedan försöker pusha för nyval.
Citera
2026-08-16, 20:32
Medlem
Bamsetramses avatar
Ulf och SD kan dra åt helvete. Nu fick ni fyra år, FYRA år att faktiskt förändra samhället och ni lyckades inte med ett jävla skit. Men bara ni får chansen i fyra, åtta, hundra år till, eller hur?
Citera
2026-08-16, 20:33
Medlem
Danieloss avatar
https://www.dn.se/sverige/kristersson-om-opinionen-da-ar-man-ju-en-loser/

Vilken obehaglig typ han är vår statsminister. Är det verkligen statsmannamässigt språk att kalla någon för "loser"?
Citera
2026-08-16, 20:38
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoker27
Ingen röst då röstar ju du på de som vinner valet och då luras ju ännu mer än folket

Jag gör mitt bästa för att inte ge valet någon legitimitet och jag önskar att fler gjorde samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in