2026-08-16, 17:30
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Presentera henne med titel? Vilken titel då?

Chefsjurist på bank.
Citera
2026-08-16, 17:33
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Chefsjurist på bank.
Ja så klart
Citera
2026-08-16, 18:00
Medlem
Citat:
Får man åka till brottsplatser och ”spana” inuti huset?
Neej man får absolut inte gå in i hus som är avspärrade...och det gjorde jag inte
Citera
2026-08-16, 18:01
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Neej man får absolut inte gå in i hus som är avspärrade...och det gjorde jag inte
Men hur fick du veta var hon verkade ha dött?
Citera
2026-08-16, 18:05
Medlem
Citat:
Berätta gärna mer. Vad är det som gör att du skrev om vardagsrummet? Något du själv sett, eller något som kanske någon annan beskrivit?
Citera
2026-08-16, 18:07
Medlem
Citat:
Men hur fick du veta var hon verkade ha dött?
Kan inte berätta mer just nu.men det verkar ha varit ett utdraget förlopp.stackars fina Åsa.
Citera
2026-08-16, 18:10
Medlem
Citat:
Kan inte berätta mer just nu.men det verkar ha varit ett utdraget förlopp.stackars fina Åsa.
Förstår om du inte kan berätta för mycket, men du kanske kan precisera lite mer om vardagsrummet,

t ex "har hört"? (om du fått saker berättat).

Det pratas ju mycket där på ön, framgår av podden där Jessica befann sig på ön när mordet skedde, så att bara skriva t ex "har hört" - om vardagsrummet - pekar nog inte ut dig eller någon annan, tänker jag?
Citera
2026-08-16, 18:38
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Ja, samtidigt som de var där (de var ju där i 2 veckor) men han hade lämnat innan mordet begicks. Så tolkar jag det.
Det är helt korrekt uppfattat 👍
Citera
2026-08-16, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Två dörrar lämnades öppna, ett stort fönster var krossat. Kanske var möbler omkullvält, lådor utdragna.
Vissa - dagens? - sopor var utburna. Han duschade inte samma dag i huset - varmvattenboiler som måste sättas igång och registrerar det? Eller inte ville sätta avtryck i blod i badrummet?

Det framstår onekligen som TN försökt iscensätta en inbrottsplats. 🤔
För att själv kunna hävda att han lämnade ön - som BO ville - innan hon dödades. Alla spår av att han varit kvar på morddagen kanske han tog bort…..

Vad jag fattat av det som kommit fram så var allt väldigt prydligt, dom skriver att det låg nå läsglasögon prydligt på någon bänk. Det var ju någon som skrev om att mgm är pedant av sig.
Jag undrar ju vart dom hittade henne, för jag får känslan av att han har städat bort ALLT som kan tyda på att dom "bråkat" jag tror vi kommer få läsa mer häpnadsväckande agerande där man kommer förstå att denna människa är vriden. När man väljer att inte larma säger det allt. Jag funderar ang hennes telefon även om den är låst så har han uppenbarligen sett när det har ringt och skrivits sms. Bara hoppas han inte dumpat den. Men det har han säkert då han säkerligen ville få allt att se ut som ett "inbrott" som gick fel. Det märkliga är att väljer att själv göra inbrott för att duscha det är märkliga beslut mgm tagit ... blir intressant och se om han berättar allt. Jag har en känsla av att han orkar inte leva med det han gjort....
Citera
2026-08-16, 18:49
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Och att han lät hennes barn hitta henne. Så mycket trauma
Ja verkligen. Tänker även på mördarens barn, dom lider nåt för jävligt av detta, tänker jag mig.
Citera
2026-08-16, 18:56
Medlem
Citat:
Var där och spanade lite..verkar som hon avled i vardagsrummet
Jävla hyena!

En sak att vi sitter här och spekulerar men att åka ut och glo på en mordplats är sjukt. Nu är väl kåken säkert fortfarande avspärrad men hennes grannar kan vara hennes vänner och så kommer du ångandes. Och vem vet, hennes barn kanske är där också även fast de inte kan gå in i huset.

Och om du inte begick hemfridsbrott och klev förbi polisens avspärrningar kan du fan inte lista ut i vilket rum mordet begicks.

Ge fan i att skriva osmakliga och idiotiska inlägg!
Citera
2026-08-16, 19:03
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qqqqwwwweeee
Jävla hyena!

En sak att vi sitter här och spekulerar men att åka ut och glo på en mordplats är sjukt. Nu är väl kåken säkert fortfarande avspärrad men hennes grannar kan vara hennes vänner och så kommer du ångandes. Och vem vet, hennes barn kanske är där också även fast de inte kan gå in i huset.

Och om du inte begick hemfridsbrott och klev förbi polisens avspärrningar kan du fan inte lista ut i vilket rum mordet begicks.

Ge fan i att skriva osmakliga och idiotiska inlägg!
Håller med, när jag läste att hon tänkte åka ut till ön utgick jag från att människan var en mytoman. Jag passerar där varje helg med min båt och i respekt för de som bor där går man fan inte i land på just den ön i detta läge. Även om jag är nyfiken på just det.

Sen att skriva ”jag kan inte berätta mer nu” låter mer som nån som önskar lite uppmärksamhet i en flashbacktråd, snarare än praktisk Hyena. Vi får hoppas att de bara rör sig om nån som söker uppmärksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in