2026-08-16, 18:53
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope
Sist jag kollade så gav "starkt psyke" varken skydd eller mat på bordet.
Sist jag kollade kan kvinnor inte gå ut ensamma på kvällarna i storstäder.
Citera
2026-08-16, 18:53
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Nej, det är ju helt ologiskt evolutionärt. En ensam kvinna har dött under 99,9 % av människans existens. En ensam man har inte gjort det. Alltså är det fullständigt ologiskt att män skulle "behöva" en kvinna mer.

Nej, bokstavligen inte. Och det säger jag inte på något nedlåtande sätt.

Så är det ju inte heller. Det är en stor skillnad i psyke och förmåga att tåla stress, kaos, våld, o.s.v., på grund av att män och kvinnor är olika konstruerade med olika syften.
Det stämmer inte!!!!

Vi tar mespositionen medvetet för att ni är där. Försvinner ni ur bilden så blir man tvungen att ta tag i allt läskigt själv och du bör veta att människan anpassar sig, tillslut är allt det läskiga vardagsmat och kvinnan blir starkare och smartare när hon måste tänka och agera helt själv utan att någon skyddar henne.
Citera
2026-08-16, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
+ poäng på den!
Citera
2026-08-16, 18:54
Medlem
Citat:
Det är avsaknaden av empati. Det är liksom den egenskapen som behövs för att man ska vilja närma sig en kvinna. Och för att en kvinna ska kunna vara en mamma. Döööh.

Kan du förklara?
Citera
2026-08-16, 18:55
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Hur kan det vara oattraktivt om en man vill ha en kvinna och bygga ett bra liv med henne?
Så du vill inte ha en sådan man?
Vill du hellre ha en man som inte vill ha en kvinna?
Eller menar du att du vill ha en man som inte bryr sig närmvärt om dig, som går helt sin egen väg och rycker på axlarna om du lämnar honom, en man som ständigt är otrogen för att han skiter väl i hur du mår?
Inget av det du nämner.

En man som klarar sig själv och är beredd att leva själv men ändrar sina planer för att han träffade mig. Vi ska bli undantaget för varandra
Citera
2026-08-16, 18:56
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Jag vågar det. Men min mamma är orolig över att jag gör det
Citera
2026-08-16, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Kan du förklara?
Hon skrev ”Läste nyss om en kille som ville dö för att han inte har eller har haft en tjej. Gud vad töntigt”.

Ungefär som att jag skriver ”Det var en tioåring som blev våldtagen av migranter. Gud vad töntigt”.

Ser du hur smaklöst det låter?

Där ligger reaktionen om du uppfattar någon som arg. Empatistörda människor är de vidrigaste som finns. Antingen så våldtar de flickor eller så finns det människor som ägnar sig åt psykisk misshandel. Som TS.
Citera
2026-08-16, 18:58
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Jag har precis insett att kvinnor kan leva utan män men män kan inte leva utan en kvinna.

Varför?

Män vill dö utan en kvinna.

Jag hade aldrig kunnat eller velat dö för att jag inte har en man

Varför är män beroende av kvinnor för deras överlevnad? Är det någon som vet varför? Har det med navelsträngen till sin mamma att göra? Den klipps aldrig? Den förflyttas till en ny kvinna? Jag blev äcklad nu.

Det är väldigt oattraktivt om en man inte kan klara sig själv och lägger hela sitt liv i någon annans händer på det sättet. Alla är inte såhär va? Läste nyss om en kille som ville dö för att han inte har eller har haft en tjej. Gud vad töntigt
Det är naturligtvis individuellt, för min del är ett liv utan kvinna färglöst, man överlever helt enkelt.

Visst blev det mycket gjort i garaget, men det är inte roligt att äta själv, gå på bio och sånt.

Kanske tänkte jag inte ta livet av mig, men jag var definitivt inte rädd om mig.
Citera
2026-08-16, 18:59
Medlem
Citat:
Jag vågar det. Men min mamma är orolig över att jag gör det
Har du en mamma som bryr sig om andra? Du vet vad det innebär för dig?
Citera
2026-08-16, 19:02
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Försvinner ni ur bilden så blir man tvungen att ta tag i allt läskigt själv och du bör veta att människan anpassar sig, tillslut är allt det läskiga vardagsmat och kvinnan blir starkare och smartare när hon måste tänka och agera helt själv utan att någon skyddar henne.

Nej, så är det förstås inte och har aldrig varit. Men jag vet inte, du kanske bara vill skapa en "provokativ" diskussion och det är inte så jätteintressant tycker jag.

Den självklara sanningen är att både män och kvinnor behövs, är lika värdefulla, men är skapade på helt olika sätt och är avsedda att komplettera varandra.
Citera
2026-08-16, 19:02
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Nog är det sant. Du får en massa arga svar här från män som känner sig träffade. Men hur många män som helst kraschar efter en skilsmässa. Som knappt klarar av att sköta hygienen på egen hand.
Jag vet jag är bara personen som blåser i visselpipan. Dessa männen bråkar med sig själva, dem har bara inte fattat det. Andra tror att jag driver för att provocera. Jag menar allvar men det är väl för sjukt att förstå. Det har ju gått så många decennier med manipulation om att kvinnor enbart duger i köket så att dem glömt att det faktiskt är väldigt omänskligt smärtsamt att föda barn och att överleva i en så sjuk värld med alla läskiga män som existerat genom tiderna.

Jag tror inte att dessa männen hade klarat av att vara en kvinna. Rent psykologiskt
Citera
2026-08-16, 19:04
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Nej, så är det förstås inte och har aldrig varit. Men jag vet inte, du kanske bara vill skapa en "provokativ" diskussion och det är inte så jätteintressant tycker jag.

Den självklara sanningen är att både män och kvinnor behövs, är lika värdefulla, men är skapade på helt olika sätt och är avsedda att komplettera varandra.
Hur vet du det?

Eller du bara svarar som du känner för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in