2026-08-16, 17:21
Medlem
jjujjus avatar
Jag har precis insett att kvinnor kan leva utan män men män kan inte leva utan en kvinna.

Varför?

Män vill dö utan en kvinna.

Jag hade aldrig kunnat eller velat dö för att jag inte har en man

Varför är män beroende av kvinnor för deras överlevnad? Är det någon som vet varför? Har det med navelsträngen till sin mamma att göra? Den klipps aldrig? Den förflyttas till en ny kvinna? Jag blev äcklad nu.

Det är väldigt oattraktivt om en man inte kan klara sig själv och lägger hela sitt liv i någon annans händer på det sättet. Alla är inte såhär va? Läste nyss om en kille som ville dö för att han inte har eller har haft en tjej. Gud vad töntigt
Citera
2026-08-16, 17:24
Medlem
Det är superenkelt.

När kvinnor slutar behandla varandra som varandras älskare och partners, och inte kallar varandra babe. Så kommer de också att få känna på den ensamhet som många män känner.

Många män går igenom hela livet utan att få höra att den duger i öht.

Citat:
Gud vad töntigt

Det kanske det kan vara. Jag tycker dock ditt svar i den där tråden var rätt så oförstående och det om nått när du själv är "rik" är ju rätt så töntigt
Senast redigerad av Kanonen56 2026-08-16 kl. 17:36.
Citera
2026-08-16, 17:28
Medlem
triptykens avatar
Det är väl för att manlig vuxen ensamhet är enormt utbrett, att det för många män finns en sorts heder att ha en partner, och för snubbar som aldrig haft en partner alls, eller haft sex alls så är det nog litet av ett inre tryck

Det stora för folk i min ålder är nog ensamheten, att skolas genom hela livet att "ensam är stark" och en tendens att undvika nära starka känslor med vänner gör att det kan vara förödande senare.

Själv så vet jag inte, jag och min man har vart ihop enormt länge (vårt förhållande kan gå på systemet vid det här laget), och jag vet inte hur jag skulle bli som ensam... alls. Katastrof tror jag, har svårt att se ett liv där jag inte får älska någon och ha den form av närhet som ett äktenskap är.
Det kanske är mesigt som fan, men hjärtat vill ha vad hjärtat vill ha och jag är fan för dum i huvudet för att vara på egen hand.

EDIT: satan vad blödig jag är då!!! Tänkte på hur det skulle vara om han och jag aldrig träffats och började nästan gråta. Seriöst han e bäst, önskar alla hade en partner som han
Senast redigerad av triptyken 2026-08-16 kl. 17:32.
Citera
2026-08-16, 17:34
Medlem
Onanikrems avatar
Handlar nog om betingat beteende för reproduktionen, tror det är så för båda könen även om man inte nödvändigtvis vill ha barn.

Jag älskar kvinnor men vid min moderata ålder skulle jag klara mig utan. Lever som särbo och det passar mig utmärkt. Önskar jag upptäckt fördelarna många många år tidigare
Citera
2026-08-16, 17:36
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Det är superenkelt.

När kvinnor slutar behandla varandra som varandras älskare och partners, och inte kallar varandra babe. Så kommer de också att få känna på den ensamhet som många män känner.

Många män går igenom hela livet utan att få höra att den duger till någonting i öht.

Det kanske det kan vara. Jag tycker dock ditt svar i den där tråden var rätt så oförstående och det om nått är ju ganska töntigt
Jag är oförstående för att jag inte kan relatera. Jag har dock startat en tråd här nu där ni kan hjälpa mig förstå.

Ni törstar efter kärlek och värme och om ni inte får det så dör ni. Som en liten ekorre 🐿️

Men du har inte fel i att jag får väldigt många kramar. Men helt ärligt så är dem flesta påtvingade så jag har svårt att uppskatta dem på det sättet en törstig själ hade gjort.
Citera
2026-08-16, 17:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Jo men precis. Hur kul vore livet utan kvinnor? Inget alls. Då skulle det ju finnas noll att sträva efter. Totalt meningslös tillvaro med bara en massa snubbar som en själv omkring!

Så japp. Kvinns gör livet värt att leva!
Citera
2026-08-16, 17:39
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Handlar nog om betingat beteende för reproduktionen, tror det är så för båda könen även om man inte nödvändigtvis vill ha barn.

Jag älskar kvinnor men vid min moderata ålder skulle jag klara mig utan. Lever som särbo och det passar mig utmärkt. Önskar jag upptäckt fördelarna många många år tidigare
Jag hade tyckt att det hade varit supersexigt med en man som njuter av sitt eget sällskap och inte måste ha en kvinna. Typ att han bor i skogen och har egna intressen som inte kretsar kring att ha en flickvän men att han är en bra partner när han har en flickvän och då är det för att dem gemensamt valt varandra.

Inte det där behovet av att han måste ha en kvinna annars känner han sig inte som en man. Usch! Det där tycker inte jag är manligt.
Citera
2026-08-16, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Jag är oförstående för att jag inte kan relatera. Jag har dock startat en tråd här nu där ni kan hjälpa mig förstå.

Ni törstar efter kärlek och värme och om ni inte får det så dör ni. Som en liten ekorre 🐿️

Vad bra. Då har jag hjälpt dig med det nu!
Pröva att gå igenom livet utan att få en enda kram eller att någon på mobilen ens skrev babe. Så hade du också suttit där som en liten korre.

Jag tror till och med att för kvinnor hade det varit mycket värre. Men ni står inte ut lika länge innan ni går igenom eran telefonlista för stöd.
Senast redigerad av Kanonen56 2026-08-16 kl. 17:47.
Citera
2026-08-16, 17:45
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Det är väl för att manlig vuxen ensamhet är enormt utbrett, att det för många män finns en sorts heder att ha en partner, och för snubbar som aldrig haft en partner alls, eller haft sex alls så är det nog litet av ett inre tryck

Det stora för folk i min ålder är nog ensamheten, att skolas genom hela livet att "ensam är stark" och en tendens att undvika nära starka känslor med vänner gör att det kan vara förödande senare.

Själv så vet jag inte, jag och min man har vart ihop enormt länge (vårt förhållande kan gå på systemet vid det här laget), och jag vet inte hur jag skulle bli som ensam... alls. Katastrof tror jag, har svårt att se ett liv där jag inte får älska någon och ha den form av närhet som ett äktenskap är.
Det kanske är mesigt som fan, men hjärtat vill ha vad hjärtat vill ha och jag är fan för dum i huvudet för att vara på egen hand.

EDIT: satan vad blödig jag är då!!! Tänkte på hur det skulle vara om han och jag aldrig träffats och började nästan gråta. Seriöst han e bäst, önskar alla hade en partner som han
Ja det här tycker jag låter som att du är rädd att vara själv. Och att du inte är självständig eller litar på dina egna förmågor. Män tycker om kvinnor som inte vågar stå på egna ben. För då känner dem sig trygga över att dem aldrig kommer att bli lämnade. Men vill man verkligen ha en sådan relation?

Det är så många som håller fast i varandra på grund av rädsla maskerat som ”kärlek”.

Äkta kärlek kan enbart existera om jag älskar att leva med mig själv men bryter det för att vi valt varandra och han är likadan. Vi behöver inte varandra men vi VÄLJER varandra och båda klarar sig utmärkt utan varandra.
Citera
2026-08-16, 17:48
Medlem
En grej jag noterat är att många män ser en kvinna som sin enda fritidsgård. Med det menar jag att män är av åsikten att antingen har de en kvinna eller så är de ensamma.

Kvinnor delar inte den synen. Kvinnor har ett socialt nätverk oftast, så de kan ha en snubbe och det kan vara nice men de är inte ensamma om de inte har en snubbe.

Personligen efter att ha levt i seriösa relationer med några snubbar tycker jag det är rätt jobbigt att vara dessas enda fritidsgård. Jag uppskattar män som har egna vänner, upprätthållna släktskapsband och hobbys.
Citera
Medlem
Negerhanens avatar
Ja det är sant män kan inte leva utan kvinnor och de avgudar verkligen kvinnor. Det är patetiskt.
Citera
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Jag har precis insett att kvinnor kan leva utan män men män kan inte leva utan en kvinna.

Krasst sett så kan ni ju inte det. Under 99,9 % av mänsklighetens historia har kvinnor behövt män för att bokstavligen överleva. Sedan råkar västerländska män ha byggt ett så bra samhälle just här och nu så att ni inte "behöver" en man, men det kan ju vara bra att ändå reflektera över hur extremt udda det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in