2026-08-16, 17:49
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Jag hade tyckt att det hade varit supersexigt med en man som njuter av sitt eget sällskap och inte måste ha en kvinna. Typ att han bor i skogen och har egna intressen som inte kretsar kring att ha en flickvän men att han är en bra partner när han har en flickvän och då är det för att dem gemensamt valt varandra.

Inte det där behovet av att han måste ha en kvinna annars känner han sig inte som en man. Usch! Det där tycker inte jag är manligt.
Fint du tycker det. Finns sådana män men jag tror du får söka i övre ålderskategorin.

Kommer aldrig att flytta ihop om hon inte blir vräkt eller hennes hus brinner upp, då skulle jag såklart ställa upp. Vi har båda våra egna liv och intressen men även ett gemensamt liv och gemensamma intressen Gör saker mest varenda vecka ihop, men även på egen hand. Tror man "snyggar upp sig lite" när man inte umgås varje dag och stör sig på varandras egenheter. Man tar mer vara på tiden man umgås.
Citera
2026-08-16, 17:51
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Krasst sett så kan ni ju inte det. Under 99,9 % av mänsklighetens historia har kvinnor behövt män för att bokstavligen överleva. Sedan råkar västerländska män ha byggt ett så bra samhälle just här och nu så att ni inte "behöver" en man, men det kan ju vara bra att ändå reflektera över hur extremt udda det är.
Jag menar att leva med en man eller dejta en. Att ha någon form av relation.

Inte att ni ska sluta existera. Det hade ju varit skittråkigt att inte träffa Bertil när man ska serva bilen
Citera
2026-08-16, 17:51
Medlem
Citat:
Krasst sett så kan ni ju inte det. Under 99,9 % av mänsklighetens historia har kvinnor behövt män för att bokstavligen överleva. Sedan råkar västerländska män ha byggt ett så bra samhälle just här och nu så att ni inte "behöver" en man, men det kan ju vara bra att ändå reflektera över hur extremt udda det är.
Men nu är vi där vi är 🙂
Citera
2026-08-16, 17:53
Medlem
ragingcows avatar
Jag är medelålders och har aldrig haft en kvinna och jag klarar mig.
Citera
2026-08-16, 17:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Men nu är vi där vi är 🙂

Och det kan vara slut på det imorgon med 🙂

Men det är väl dumt att straffa andra kvinnor bara för att du blev dum i huvudet?
Citera
2026-08-16, 17:55
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Det hade ju varit skittråkigt att inte träffa Bertil när man ska serva bilen

Jo. Det kan ju dock vara bra att ändå reflektera över den situation som ni är i just i dag och de fullständigt exempellösa privilegium som en västerländsk kvinna har ur en historisk kontext - och som just du inte gjort något som helst för att förtjäna.
Citera
2026-08-16, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Och det kan vara slut på det imorgon med 🙂

Men det är väl dumt att straffa andra kvinnor bara för att du blev dum i huvudet?
Hur straffar jag andra kvinnor och vad hade jag kunnat göra annorlunda?
Citera
2026-08-16, 17:59
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ja det här tycker jag låter som att du är rädd att vara själv. Och att du inte är självständig eller litar på dina egna förmågor. Män tycker om kvinnor som inte vågar stå på egna ben. För då känner dem sig trygga över att dem aldrig kommer att bli lämnade. Men vill man verkligen ha en sådan relation?

Det är så många som håller fast i varandra på grund av rädsla maskerat som ”kärlek”.

Äkta kärlek kan enbart existera om jag älskar att leva med mig själv men bryter det för att vi valt varandra och han är likadan. Vi behöver inte varandra men vi VÄLJER varandra och båda klarar sig utmärkt utan varandra.

Ja det kan vara sant - jag menar det är svårt att analysera sig själv, och vi känner ju inte varandra så tillsammans är vi sämsta domaren över mitt beteende
Samtidigt så kan jag lugnt säga att ett av många attraktiva drag min man har är hur enormt självgående han är. Att vi båda har olika vänner och hobbies och inte har nåt problem med att kunna göra saker på var sitt håll.

Och (med risk för att jag låter som ett egoistiskt as) jag har aldrig vart rädd för att bli lämnad eller att nån ska vara otrogen mot mig (och jag är fan ingen looker det ska jag säga rakt ut - så vette satan vad det självförtroendet kommer ifrån) samtidigt är jag ju en labrador i människokropp (gillar mat, tycker om att folk säger att jag är duktig och obrottsligt lojal) så jag kanske bara är så pantad eller oskyldig att tanken inte ens slår rot i mig?

Men jag tror att det inte är så svartvitt - att vara rädd för ensamhet gör inte att man inte är mindre kär. Att förälska sig i nån man mött för att man är ensam gör inte en människa mindre förälskad.

Just gråzonerna är viktiga tror jag - och igen, den manliga ensamheten är en brutal epidemi och varför man som man ska vårda sina kompisrelationer.
Citera
2026-08-16, 18:00
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men precis. Hur kul vore livet utan kvinnor? Inget alls. Då skulle det ju finnas noll att sträva efter. Totalt meningslös tillvaro med bara en massa snubbar som en själv omkring!

Så japp. Kvinns gör livet värt att leva!
Oooojjjj

Ni är verkligen fans.

Jag ska vara helt ärlig med dig. Många kvinnor hade haft det både roligt och spännande med varandra utan män om ni nu försvann HELT och hållet. Nu menade jag inte det i trådstarten men kvinnor är ju faktiskt fantastiska. Vi luktar gott, vi sjunger, vi är söta och gör söta saker, lagar god mat. Vi hade levt jättemysigt utan er och det säger jag inte för att vara elak. Men vi hade verkligen klarat oss.

Vi klarar oss ensamma och vi hade klarat oss bara med varandra. Vi hade liksom varit små häxor 🧙‍♀️ och gjort spännande saker. Tror dessutom att alla hade kommit bättre överens om män försvann ur bilden men nu ska jag inte låta sådär obehagligt feministisk. Men kvinnor är mentalt starkare. Och det är verkligen någonting ni bör skriva ner!

Män dör
Kvinnor överlever.

Vad ska er fysiska styrka göra när den mentala styrkan är ett skört A4-blad?
Citera
2026-08-16, 18:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hur straffar jag andra kvinnor och vad hade jag kunnat göra annorlunda?

Du ber i princip om att män ska börja ta bort maten så du får fixa allting själv.

Det kan vara lättlöst och män kan börja köra krig emot er med. Men bara för din efterblivenhet så hamnar alla fina brudar då i kläm sen.

Vad ska ni göra liksom? Börja fiska allting själv?
Citera
2026-08-16, 18:02
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Jo. Det kan ju dock vara bra att ändå reflektera över den situation som ni är i just i dag och de fullständigt exempellösa privilegium som en västerländsk kvinna har ur en historisk kontext - och som just du inte gjort något som helst för att förtjäna.
Jag tror att vi hade nått dit själva förr eller senare eftersom att vi också är människor.

Sluta använda det här som ett argument. Jag menar att kvinnor klarar sig utmärkt ett helt liv utan en man medan män vissnar. 🥀

Varför vissnar ni? Det är det jag vill veta. Rent psykologiskt. Vad sker? Och varför är livet inte värt att levas utan en kvinna?
Citera
2026-08-16, 18:02
Medlem
Är man och känner ej så. Men så föredrar jag ensamhet generellt. Ja, jag är autist och trivs helt enkelt bäst i mitt eget sällskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in