2026-08-16, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Lär dig lagen, du lägger alltid efterblivna kommentarer!
minst 18 år är det
Mindre trevlig ton; minimistraffet för mord i Sverige är 10 (tio) år. En inte alltför kvalificerad gissning är dock att MGM får betydligt mycket längre straff än så.
Citera
2026-08-16, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Tror jag också. Gick ju inte så bra då. Men i stunden, stressad, tänkte nog MGM att det kunde funka
Vidriga människa! Jag får Peter Madsen vibbar av chefsteknikern! Mycket bättre vattenaktiviteter!🤮
Citera
2026-08-16, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Resultatet blir ju samma.

Nu pratar du om helt olika saker. Vad resultatet blir är ju det som stipulerar vilken brottsrubricering det rör sig om (i detta fallet mord). Hur du sedan påföljdsbestämmer och straffmäter är ju en helt annan sak.
Citera
2026-08-16, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOrangeCat
Vidriga människa! Jag får Peter Madsen vibbar av chefsteknikern! Mycket bättre vattenaktiviteter!🤮
Bättre var ett ord som är felaktigt i mitt svar
Citera
2026-08-16, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOrangeCat

Fel ord ; bättre ska självklart inte stå där!
Citera
2026-08-16, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Inget i mitt inlägg utesluter ju att även mord på andra, mer misshagliga och mindre skötsamma personer eller en vanlig fröken Svensson, också ska bestraffas hårt….

Poängteringering om BOs persona gjordes för att visa hur oskyddad någon kan vara mot ondskan i förklädnad trots att BO själv var medelålders, skötsamt, välutbildad med goda relationer till tidigare partners trots avslutade förhållanden - OCH inledde en relation med en likaledes ostraffad skötsam jämgammal man.

Det är märkligt att en 57-årig ostraffad skötsam trebarnsfar debuterar brottsligt med något så grovt som våldsamt mord på en flickvän, som kanske banalt ville avsluta en bara 8-månader lång relation.
Tror därför att det kommer komma fram fler vittnesmål om TNs tidigare aparta beteende.

Visst är det märkligt att en 57-årig tidigare ostraffad person som åtminstone utåt lever ett bra liv kan utföra något så groteskt.

Det är möjligt att BO ville avsluta relationen men personligen tror jag det hör sammans med att hennes ex. varit där också. MGM sar själv uttalat i media att frågan om han själv skulle åka däreifrån eller inte, hade varit utlösande.
Citera
2026-08-16, 13:29
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Visst är det märkligt att en 57-årig tidigare ostraffad person som åtminstone utåt lever ett bra liv kan utföra något så groteskt.

Det är möjligt att BO ville avsluta relationen men personligen tror jag det hör sammans med att hennes ex. varit där också. MGM sar själv uttalat i media att frågan om han själv skulle åka däreifrån eller inte, hade varit utlösande.
Har han sagt det själv?
Citera
2026-08-16, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar

Statistiskt dödas flest kvinnor när de försöker eller har lämnat ett våldsamt ex.
Citera
2026-08-16, 13:34
Medlem
Anillens avatar
Jag tänker (som så många andra) att han har trauman sedan barndomen, har lyckats hålla en fasad utåt hela livet, men i nära relationer som varit viktiga har det gått sämre vad det verkar.
ÅÅ var över honom både ekonomiskt och dessutom verkade hon lugn och harmonisk i sina relationer till ex, något han hade/har svårt att relatera till.
Han ville snabbt komma vidare i sina relationer och låg före henne i planerna för dem.
Hon var trött på bråk och han klamrade sig fast vid henne där på ön och det blev mer och mer spänt mellan dem.
Till slut eskalerat det när hon ger honom något slags ultimatum (spånar här) och han känner att han är på väg att förlora allt och då slår det slint totalt.
Citera
2026-08-16, 13:38
Medlem
Kexet65s avatar
Är MGM:s Facebook-sida borttagen?
(Hittar den inte längre).
Citera
2026-08-16, 13:40
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Är MGM:s Facebook-sida borttagen?
(Hittar den inte längre).
Den finns fortfarande
Citera
2026-08-16, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Har han sagt det själv?

Inte till mig eftersom jag inte känner honom men det stod i media. Så han måste väl ha uttalat sig så de kommit åt den uppgiften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in