Igår, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus
Är hon så mycket före vid 41km kan jag lugna ner mig lite.
Hon brukar väl inte vägga?
Citera
Igår, 10:25
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Hon brukar väl inte vägga?
Nej inte vad jag vet.
Citera
Igår, 10:27
Medlem
Niskalaukauss avatar
Hur många maraton löpare får man skicka med tanke på lagtävlingen?
Citera
Igår, 10:35
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krockich
Sen lär han väl var aktuell för nya World athletics ultimate championship?

Kanske kommer lite för tätt inpå halvmaraton-VM för att vara aktuellt, 11:e-13:e september:

https://worldathletics.org/en/competitions/world-athletics-ultimate-championship/2026

Men det blir intressant att följa de tävlingarna.
Citera
Igår, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Du skojar nu antar jag, han vann loppet med ca 20 sekunder. Projicera inte dina egna oförmågor på andra, Almgren hade koll på läget uppenbarligen, han skulle inte vunnit med större marginal med någon annan taktik om du tror det. Almgren sa själv innan loppet att han hade kapacitet för 26.30 med hare utan vind. Vilket är en brutal form.
Men Gressier har tidigare visat att han har kapacitet för en tid under 27 min och att ligga och dra i blåsigt väder kostar minst en sek per varv så Almgren tog en stor risk när han gick upp och drog med 22 varv kvar. Något han erkände efteråt när han sa att han tänkte att det fick bära eller brista. Klokare hade varit att hålla sig till den upplagda taktiken och gå fram och dra någon gång under andra halvan av loppet. Lätt att säga efteråt att Almgren hade koll på läget. Det tycker jag inte han hade. Han var bättre än han själv trodde och hade absolut gjort en bit under 26.30 med hare och vindstilla.
Citera
Igår, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Jaeger vinner ingen skönhetstävling direkt men det där var imponerande

Vilken gubba-kommentar…
Citera
Igår, 10:40
Medlem
Alkibiadess avatar
Hur är Suldan på att spurta?
Citera
Igår, 10:42
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Hur är Suldan på att spurta?

Ja, Suldan Hassan har visat sig vara en mycket stark spurtare. Han har vid flera tillfällen avgjort tuffa lopp, inte minst under slutspurten i prestigefyllda tävlingar som Göteborgsvarvet där han har vunnit efter dramatiska och jämna spurtsituationer.

/Källa AI
Citera
Igår, 10:44
Medlem
eternussermos avatar
Om Vainio håller är det den största prestationen i detta EM. Att gå ensam i två timmar är helt överjävligt. Kul för Finland!
Citera
Igår, 10:46
Medlem
Vainio. Vilken ⭐️!
Citera
Medlem
FNLSs avatar
Det är en ganska tuff backe på slutet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestvetaren
Men Gressier har tidigare visat att han har kapacitet för en tid under 27 min och att ligga och dra i blåsigt väder kostar minst en sek per varv så Almgren tog en stor risk när han gick upp och drog med 22 varv kvar. Något han erkände efteråt när han sa att han tänkte att det fick bära eller brista. Klokare hade varit att hålla sig till den upplagda taktiken och gå fram och dra någon gång under andra halvan av loppet.
Om han gjort så hade kankse en eller flera kunnat hänga på och spurta om på slutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in