Citat:
Ursprungligen postat av
StoreSvarte
Det uppstod en liten konflikt i tvättstugan förra veckan. Jag hade klämt in mig i slutet av någons tvättid för att köra en snabbtvätt av mina träningskläder. Det var lite ostädat men det var inte jag som hade orsakat det så jag sket i det.
Det finns en riktig smällfet tjockis i huset som bor ihop med en svarting. Plötsligt kommer hon in i tvättstugan, sur och otrevlig, och börjar gnälla på att golvet är smutsigt. Hon hade en riktigt dålig attityd. Då fällde jag (en onödig) rasistisk kommentar om hennes man och att det är hårigt i trapphuset. Hon blev helt paff.
Nu har jag fått epost från hyresgästföreningen om ordningsregler och att man ska bete sig respektfullt i tvättstugan. Men där står det också att hon ska polisanmäla mig för att ha förolämpat henne.
Det är bara svammel eller hur? Är det olagligt att förolämpa någon?
Edit: Fixar rubriken och lite annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vitis
Så Du får ett mail från HGF i vilket det står att Din granne ska polisanmäla Dig; är det rätt uppfattat?
Citat:
Ursprungligen postat av
StoreSvarte
Hon har klagat på mig och sagt till dom att hon ska polisanmäla mig.
Ett mejl från Hyresgästföeningen? Har faktiskt inte hört talas om att Hyresgästföreningen skulle agera så, det ingår inte i den organisationens uppdrag.
Och det förvånar mig mycket att en medlemsförening skulle nämna något som har att göra med en annan "medlem".
Undrar om du har blandat ihop begreppen,
du kanske menar bostadsrättsföreningen? En Brf-styrelse skulle kunna informera om ordningsregler.
(men inte Hyresgästföreningen).