2026-08-15, 16:01
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanbif
Jag är kunnig i mediciner då jag har en sambo som är svårt sjuk och har varit ganska länge. Nej du, det finns inte på världskartan att en läkare skulle vilja skriva ut diklofenak som ersättning till Benzo. Men nyss skrev du oxicontin, det är definitivt inte Benzo. Och att du skriver att 15 mg oxy per dygn är en farlig dos stämmer absolut inte. Däremot är långvarig användning av diklofenak farligt. Och du säger att en överläkare har gjort detta bytet?
Jag jobbar som säljare och inte på Ryhov och ändå kan jag mer om mediciner än en överläkare? Kom igen nu … som jag skrev, ska du ljuga så gör det trovärdigt.

Du har ingen medicinsk kompetens alltså, jag fick för mig att du jobbade på Länssjukhuset och hade något intressant att säga om tråden. -My bad.
Citera
2026-08-15, 16:03
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanbif
Ja läkare gör fel. Men inte den typen av fel med helt lika mediciner som dessutom är hyfsat vanliga mediciner. Och som jag skrev i ett annat inlägg så jobbar jag långt ifrån vården. Jo du ljuger, men nu orkar jag inte smutsa ner tråden ytterligare

Allt är smärtstillande.
Citera
2026-08-15, 16:03
Medlem
Snälla fokusera på tråden istället…

mgm va frihetsberövad strax efter krocken.. och sedan blev släppt efter 2 dagar..? innebär det att han satt på häktet och blev sedan skickad till PIVA? Kan det verkligen gå till så?
Citera
2026-08-15, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Allt är smärtstillande.
Ja oxycontin och diklofenak är smärtstillande. Med usk hade ju hämtat Benzo till dig? Och du skrev att du ville byta Benzo till diklofenak? Sen skrev du oxicontin som definitivt inte är Benzo. Och att du ville byta det till diklofenak. Kan till 100% säga att en läkare inte skulle skriva ut en så lång medicinering som 1000 tabletter med diklofenak. Och du skrev att en dygnsdos på 15 mg långtidsverkande oxicontin är farligt. Betydligt ofarligare än diklofenak och det vet din läkare. Oxicontin tar man nästan alltid 2 ggr om dagen. På morgonen och på kvällen, eftersom verkningstiden är ca 12 h
Citera
2026-08-15, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Du har ingen medicinsk kompetens alltså, jag fick för mig att du jobbade på Länssjukhuset och hade något intressant att säga om tråden. -My bad.
Jag har uppenbarligen mer medicinsk kompetens än din läkare. Och jag har skrivit varför jag har det. Därför ska man inte hitta på saker om sånt man inte vet nåt om, då blir man alltid avslöjad
Citera
2026-08-15, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeppe40
Snälla fokusera på tråden istället…

mgm va frihetsberövad strax efter krocken.. och sedan blev släppt efter 2 dagar..? innebär det att han satt på häktet och blev sedan skickad till PIVA? Kan det verkligen gå till så?

Han var då anhållen inte häktad. Låter fullt rimligt att bedömningen gjordes att PIVA är den bästa placeringen och att han då transporterades dit av Polisen.
Citera
2026-08-15, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melodikaoset
Förmodligen en etnisk german efter som samnytt/ svammelnytt eller liknade sidor inte nämnt ett ord om detta.
Kanske för att det är helg? Inte heller något ifrån V och MP och deras ETC blaska. Iofs så är ju vården en säkerplats i alla regioner och kommuner där S och C inte är med och styr.
Citera
2026-08-15, 21:37
Medlem
Pillerburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Den enda uppgift som framkom under flera dagar här i tråden var att brottsoffret var en kvinna 25-30 års åldern med många följare på instagram och sensationellt fasta/stora bröst. Ingen hade då anledning att misstänka att det var en mamma eller farmor. Sedan har någon nu på senare hävdat att BO var en betydligt äldre palliativ dam.

Jag skulle säga att brottet i sig är så märkligt att det var rimligt att folk trodde att det måste röra sig om någon sensationell skönhet för att någon skulle få ett sådant kåthetsrus att begå handlingen som sådan, så det handlade väl mer om att lägga pussel för att begripa sig på vad som hänt!

Mycket bra formulerat! Instämmer till fullo i din text. Spot on!
Citera
2026-08-15, 21:55
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Kan någon med erfarenhet inom psykiatrin tala om hur man där behandlar denna gärningsman och förbereder honom att klara av en rättegång och fängelsetid? Om han är suicidbenägen nu lär det väl inte bli så mycket bättre när han förlorat sambo, möjlighet att träffa sina barn, sitt tränarjob för flickor 15 i fotboll, sin plats i fotbollslaget han spelar, sitt arbete på sjukhuset, sina vänner osv. Blir det tung medicinering både initialt och på lång sikt? Hur går man till väga för att minimera risken för suicid så snart han blir utsläppt eller annat knas?

Han är gift med sin sambo.
Citera
2026-08-15, 22:19
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Han är gift med sin sambo.

Det brukar inte hjälpa män från självmord.
Citera
2026-08-15, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danichea1
Kanske för att det är helg? Inte heller något ifrån V och MP och deras ETC blaska. Iofs så är ju vården en säkerplats i alla regioner och kommuner där S och C inte är med och styr.

Svammelnytt och likande sidor hade väl kunnat skriva om detta efter helgen. Det är säkert en german.
Citera
2026-08-16, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Det brukar inte hjälpa män från självmord.

Källa på denna statistik eller vetenskapliga artiklar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in