2026-08-15, 16:39
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Det är väl precis så det tolkas?

Tycker du verkligen det? Tydligt i ord eller handling?
Citera
2026-08-15, 16:45
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej, de allra flesta killar tar hinten och provar lyckan någon annan stans. Speciellt om det sker i krogmiljö.

Båda svaren påvisar starkt att något intresse inte finns.

Och oavsett om någon säger nej, det är för smutsigt så innebär det inte per automatik att det är fritt fram att påbörja sex på annan plats. Den springande punkten är ordet nej.

Nej den springande punkten är ju att du påstår att det svaret betyder att det absolut inte kan finnas något intresse alls.

Det enda det första svaret av mina exempel gav svar på var att sex på toaletten inte var önskvärt.
Hur kan du läsa in något annat än det i det svaret?
Citera
2026-08-15, 16:47
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Har du läst en enda dom där någon blivit dömd efter samtyckande sex enbart på plötslig passivitet så får du gärna länka den.

Jag har i alla fall aldrig sett en dylik dom, så skulle starkt uppskatta en sådan från dig.

Så i de domarna du har läst har de tydligt sagt nej? Skrikit? Ropat? Sagt sluta? Tydligt avvisat genom att fysiskt ta bort en hand, knipa ihop benen, vända sig bort, gå därifrån, knuffat bort personen, m.m.?
Citera
2026-08-15, 16:52
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Att påbörja med någon som sover eller däckad av berusning är våldtäkt.

Att han slutade när hon vaknade till gör det inte ok.

Att GM själv uppger att han frågat BOs kompis om hon tror att BO vill eller är för berusad för att uppfatta att han tafsar på henne är talande.

Även efter detta forsätter GM ge BO starksprit

Att GM själv uppger att BO är så berusad att hon inte kan ta sig bostaden för egen maskin. Han uppger att han bar upp henne.

Anser du således att en person som är så kraftigt berusad att den måste bäras upp i bostaden inte är i en utsatt position?

Då vet vi, fräsh inställning.

Då kan vi ta Flenfallet där killen behövde hjälp hem av kompisar men kvinnan som följde med trots att hon inte hade behövt följa med överhuvudtaget och sen hade sex med killen blev friad.

Det var väl tvärtom om vi ska vara ärliga, att han slutade när han tyckte att hon inte var med riktigt längre!! Eller hur!!????

Hur full var killen? Det är ju faktiskt viktigt eftersom tjejen hade tagit sexuella initiativ.

"Våldtäkten" sker alltså i närvaro av en av tjejens kompisar i samma säng. (om jag inte kommer ihåg fel)
Citera
2026-08-15, 16:53
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja, du kan ha en timmes samtyckt sex utan problem. Det betyder dock att allt annat är samtyckt.

Har du vaginalt samtyckt sex i en timme och får för dig att växla till att trycka in den i anus i 15 sekunder så har du begått en icke samtyckt aktivitet.

Men du är jävligt säker på att svara att man inte kan följa med hem till någon tveklöst betyder att man inte vill någonting annat.
Citera
2026-08-15, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Tycker du verkligen det? Tydligt i ord eller handling?

Ja.

Fast uppenbarligen vissa som har svårt med tydlighet.

Som tur är tolkar inte en majoritet tydliga verbala och tydliga fysiska handlingar lika extremt långsökt som dig.

Har du provat att fråga din bekantskapskrets om de tolkar likt dig? Om de också når slutsatsen att ett flertal avböjda sexuella inviter är ett solklart ja till att bli torrknullad och sprutad i ögat på toa.
Citera
2026-08-15, 17:14
Medlem
Citat:
Nej den springande punkten är ju att du påstår att det svaret betyder att det absolut inte kan finnas något intresse alls.

Det enda det första svaret av mina exempel gav svar på var att sex på toaletten inte var önskvärt.
Hur kan du läsa in något annat än det i det svaret?

Den stora fårgan är hur du kan tolka: "nej det är för smutsigt" från en helt främmande person till nått annat.

Hur får du :"nej det är för smutsigt" till att det finns ett brinnande intresse för exakt allt annat?
Citera
2026-08-15, 17:21
Medlem
Citat:
Varför är dem inte det?
För att dina exempel innehåller ingen våldtäkt. Åklagaren lägger ner ärendet.

Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva förklara det att du förstår.
Citera
2026-08-15, 17:25
Medlem
Citat:
Då kan vi ta Flenfallet där killen behövde hjälp hem av kompisar men kvinnan som följde med trots att hon inte hade behövt följa med överhuvudtaget och sen hade sex med killen blev friad.

Det var väl tvärtom om vi ska vara ärliga, att han slutade när han tyckte att hon inte var med riktigt längre!! Eller hur!!????

Hur full var killen? Det är ju faktiskt viktigt eftersom tjejen hade tagit sexuella initiativ.

"Våldtäkten" sker alltså i närvaro av en av tjejens kompisar i samma säng. (om jag inte kommer ihåg fel)

Två fel blir inte ett rätt. Försökte läsa domen i den tråden men länken är död. Har du någon länk som funkar?

Han slutade när hon vaknade till och frågade om hon var ok med att han satte på henne.

Varför svarar du inte på den raka frågan? Anser du att en person som är så kraftigt berusad att han/hon blir uppburen till en bostad är i en utsatt position?

Vad spelar GMs berusningsgrad för roll? Vilka andra brott vill du ursäkta på grund av berusning?

Tydligen var han så pass med i matchen att han fattade att det såg illa ut att han tafsade på BO i bilen. Och för att meddela sina vänner att BO var så full att han var tvungen att bära upp henne till bostaden.
Citera
2026-08-15, 17:33
Medlem
Citat:
Så i de domarna du har läst har de tydligt sagt nej? Skrikit? Ropat? Sagt sluta? Tydligt avvisat genom att fysiskt ta bort en hand, knipa ihop benen, vända sig bort, gå därifrån, knuffat bort personen, m.m.?

Ja, det har framgått väl i de allra flesta domar att det funnits klara uttryck och handlingar som visar att sex varken är samtyckt eller frivilligt.

Å andra sidan vet vi att du har en tendens att tycka att allt är otydligt. Att ett nej till något betyder ja till allt annat.

Rätta mig gärna om jag har fel, men var inte du inne och vevade i Umeåfallet? Där GM till och med erkänt handlingen i en snapchatkoversation?
Citera
2026-08-15, 17:36
Medlem
Citat:
Men du är jävligt säker på att svara att man inte kan följa med hem till någon tveklöst betyder att man inte vill någonting annat.

Hur troligt tror du innerst inne att flertalet nej automatiskt betyder ja till allt annat verkligen är?
Citera
2026-08-15, 19:57
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
För att dina exempel innehåller ingen våldtäkt. Åklagaren lägger ner ärendet.

Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva förklara det att du förstår.

Vad är en våldtäkt enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in