2026-08-15, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Samma undersökning bland SD:representanter visade på 88 procent.?
Nej. Det är inte så enkelt. Vi vet inte hur man ställt frågan men homosexualitet är ju förbjudet i många religioner och inte så väl sett bland vissa svenska präster heller för den delen.

Hur många invandrare har vi egentligen som springer omkring och knackar bög? Förmodligen väldigt få. Känns inte som om den här undersökningen utmynnar i ett samhälleligt problem och det enklaste vore väl om SD lade ner alla sina bögfentliga förslag och föregick med gott exempel så att alla känner sig som en del av samhället både invandrare och bögar.

Känner mig rätt säker på att jag läste en debattartikel förra året skriven av en homosexuell man som sa att han kände sig säkrare bland Sverigedemokrater "inne i stan" än bland människor i Rinkeby.

Vi kan ju för övrigt notera att Pride-tåg aldrig går genom områden som Rinkeby och Rosengård. Det finns väl en anledning till det.

Och anledningen är, brutalt sagt, att samhället har gett upp om våra "utsatta områden" och accepterat att svenska lagar och regler inte gäller fullt ut där. Man kan säga att det finns ett "nytt samhällskontrakt" som innebär att muslimerna accepterar närvaron av homosexuella personer inne i centrala Stockholm och på andra centrala, urbana och väldigt "svenska" platser i Sverige.

I gengäld måste de homosexuella hålla sig långt borta från våra utsatta områden om de inte vill åka på en propp.
Senast redigerad av Egna-tankar 2026-08-15 kl. 11:49.
Citera
2026-08-15, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Så du har valt att vara religiös för att du är negativt inställd till homoäktenskap och aborter? Ett minst sagt underligt ställningstagande, kan jag tycka. Det går alldeles utmärkt att vara negativ till dessa två saker på sekulär - ateistisk, till och med - grund. Man får förstås stå ut med kritik och ibland även ett otrevligt bemötande, men det har du säkert upplevt i din vardag i andra sammanhang ändå.

Jesus, som jag antar har en viktig roll i din religion och i ditt liv, sa att man skulle älska alla och hans pappa är inte negativ till aborter.

Vidare så bor du i USA pga att du åtnjuter åsiktsfrihet och demokrati. Det är ännu ett märkligt påstående, särskilt i ljuset av hur det tycks stå till med den amerikanska demokratin.

Är du inte amerikansk om du bor i USA? Pledge of Allegience och allt det? MAGA skulle nog ha synpunkter på att du kallar dig helsvensk sedan du har svurit en ed om trohet till den amerikanska flaggan och republiken.

Märkligt inlägg. Du kan uppenbarligen inte läsa. Jag skrev att jag inte är positiv till homoäktenskap och aborter för att jag är religiös. Inte tvärtom. Jag och min familj är muslimer, så Jesus har ingen större plats i våra liv. Och som grädde på moset, så har du väldigt lite kunskaper om USA förutom den propaganda bild som svensk vänstermedia matar dig med. Men det var ju också hela poängen med mitt första inlägg. Hur oerhört begränsande det svenska samhället har blivit. Ditt inlägg bevisar det bara ännu mer. Själv är jag bara tacksam att jag slipper det.
Citera
2026-08-15, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
En undersökning beställd av Tidö-regeringen visar föga förvånande att nästan hälften av eleverna på SFI anser att homosexualitet är oacceptabelt.
Ibland undrar man om ungefär samma andel gäller för Flashbacks medlemmar...
Citera
2026-08-15, 11:50
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Ibland undrar man om ungefär samma andel gäller för Flashbacks medlemmar...

Det har väl i så fall mer att göra med bögarnas vänstervurmande och woke-agenda än själva synen på deras naturvidriga läggning?
Citera
2026-08-15, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Samma undersökning bland SD:representanter visade på 88 procent.?

Källa till detta, tack! Annars gör du dig bara skyldig till den sortens lögnaktiga påståenden som bevisar att du styrs av "det goda hatet" mot SD.

"Det goda hatet" innebär alltså att många personer på vänsterkanten anser att det är moraliskt och fint att sprida nedsättande lögner om SD.
Citera
2026-08-15, 12:03
Medlem
Att undersökningen en gjorts säger mycket om vår samtid.
Bögarna och flatorna ska ta allt mer plats. De ser sig som samhällets största offer. Barn ska rekryteras med sagoläsare i bdsm-utstyrsel. Personer som önskar bli svenska medborgare åsiktsregistreras under integreringsprocessen genom undersökningar.
Kristna konservativa värderingar får inte längre visa sin plats i finrummet utan att en person av motsatt åsikt ska hytta med pekfingret om vad som är "rätt".
Sverige tar demokratiska avsteg gång på gång.

Önskar att HBTgruppen bara va sig själva i sin egen sexualitet utan att integrera övriga samhället i vad de har på sig i sängkammaren.
Någonstans där är hela problemet också ett ickeproblem. Att folk inte längre bryr sig vad folk tänder på men att de bryr sig om vad som visas offentligt.
Låt folk böga i böglokaler dit bögar går men böga inte på torget så är det helt oproblematiskt.
Citera
2026-08-15, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
Kanske behövs mer prideparader i förorten, årliga marscher med läderbögar med blottat kön genom Tensta, Rinkeby och Rosengård, så kommer de snart att förstå hur Allah och hans profet har fel, och hur perversa sodomiter är precis som alla andra fullt normalt fungerande människor.
Den dagen hade satt Sverige på världskartan. "Pride deltagare stenade till döds"
Citera
2026-08-15, 12:45
Medlem
scraftys avatar
Ett av regeringens många påhitt inför valet. Minst varannan SD-väljare är emot HBTQ-rättigheter, men en sådan undersökningen beställer de såklart inte.
Citera
2026-08-15, 13:47
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Jag är förvånad att siffran inte är högre och ja, jag tycker att SFI skall utbilda/informera om svenska värderingar och samhällsnormer samtidigt som de utbildar i svenska språket.

Sannolikt mycket högre, De flesta ljuger för att öka sina chanser att få stanna.
Citera
2026-08-15, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Ett av regeringens många påhitt inför valet. Minst varannan SD-väljare är emot HBTQ-rättigheter, men en sådan undersökningen beställer de såklart inte.
Är det enligt en undersökning gjord av Socialdemokraterna, eller vart får du siffrorna ifrån?
Citera
2026-08-15, 14:56
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Hur ska man krångla sig ur det här?
Det måste ju bli kortslutning hos vänstern och de som går i pridetåg nu.

Det är så jävla viktigt med invandring och de tillför så mycket, men gäller det trots att de inte tycker om en eller ens värderingar? Man visar ju öppet sitt hat mot Sverigedemokrater just för att man inte tycker om deras värderingar, men vad gör man när det är en invandrare som inte delar ens värderingar?

För övrigt snyggt planerat av Tidö att beställa en sån undersökning lägligt till valet. Måste vara strategiskt planerat.
Inga problem för V i alla fall, kaozflyktingen har alltid företräde precis som palestiniern, ryssen och kinesen har företräde mot juden, ukrainaren och amerikanen.
Tumregeln, kaoz - bra, välanpassad - dåligt. (Förutom när de gäller de själva såklart).
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2026-08-15 kl. 15:00.
Citera
2026-08-15, 15:19
Medlem
Kommer vänstern först fatta problemet när homos kastas från hustak och hänger i lyktstolparna?

Lite roligt ändå med "Queers for Palistine", de skulle bli våldtagna och mördade inom 24 h i Palestina och ändå hejar de på motståndarlaget, hahaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in