2026-08-15, 15:55
Medlem
Undra hur många som röstar KD som är emot HBTQ, är många frireligiösa inom den rörelsen.
Vi ska låtsas att pingstvänner och Livets ord skulle gilla HBTQ rättigheter.
Givetvis vill Tidö titta åt ett annat håll
Citera
2026-08-15, 15:55
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Är det enligt en undersökning gjord av Socialdemokraterna, eller vart får du siffrorna ifrån?
Det är ett konstaterande baserat på verkligheten. Har du bott under en sten hela livet?

Kolla tråden bara. Fyllt av homofober som försöker skylla på palestinier.
Citera
2026-08-15, 15:57
Medlem
Man kan ju undra vad det är som SD gör eller har gjort som föder ett sådant hat hos vänstern så att de utan betänk hoppar i säng med barnamördare, pedofiler, homofober, kvinnohatare, islamister, terrorister osv? Vart i livet gick det snett för dessa människorna?
Citera
2026-08-15, 16:39
Medlem
Det är inte normalt att 2 män pumpar varandra i röven.
Citera
2026-08-15, 16:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Ca 1/5 av de som bor i Sverige röstar på SD.

Alla andra röstar på bögpartierna. Skulle inte kalla det för "ute".

Det bor inte bara svenskar i Sverige. Det bor en rejäl del utlänningar här också. Men det kanske du har missat?

Enligt Tobias Hübinette röstar en majoritet av svenska unga män på SD.
https://tobiashubinette.wordpress.com/2026/01/21/over-50-av-de-majoritetssvenska-unga-mannen-skulle-rosta-pa-sd-om-det-hade-varit-val-idag/

Han har även tidigare gjort en analys som kommit fram till att 60-65% av samtliga svenska män röstar på SD eller M.
https://tobiashubinette.wordpress.com/2024/01/11/konskriget-har-ersatt-klasskriget-i-svensk-partipolitik-mellan-60-65-av-samtliga-majoritetssvenska-m an-som-ar-mellan-18-64-ar-gamla-sympatiserar-just-nu-med-sd-och-m/

Vilka partier som är "bögpartier" kan ju diskuteras. Själv tycker jag att samtliga riksdagspartier är bögiga.

Mitt svar gällde dock huruvida svensk identitet handlade om "feminism och homosexualitet", vilket självfallet inte ens är i närheten av sant.

Jag har jobbat inom skolvärlden i hela mitt liv, och har sett politiska strömningar komma och gå. Just nu är det inget prat alls om feminism och hbtq. Den nya agendan handlar om att strama åt kring regler, uppförande och föräldraansvar.
Citera
2026-08-15, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallevalle
Det bor inte bara svenskar i Sverige. Det bor en rejäl del utlänningar här också. Men det kanske du har missat?

Enligt Tobias Hübinette röstar en majoritet av svenska unga män på SD.
https://tobiashubinette.wordpress.com/2026/01/21/over-50-av-de-majoritetssvenska-unga-mannen-skulle-rosta-pa-sd-om-det-hade-varit-val-idag/

Han har även tidigare gjort en analys som kommit fram till att 60-65% av samtliga svenska män röstar på SD eller M.
https://tobiashubinette.wordpress.com/2024/01/11/konskriget-har-ersatt-klasskriget-i-svensk-partipolitik-mellan-60-65-av-samtliga-majoritetssvenska-m an-som-ar-mellan-18-64-ar-gamla-sympatiserar-just-nu-med-sd-och-m/

Vilka partier som är "bögpartier" kan ju diskuteras. Själv tycker jag att samtliga riksdagspartier är bögiga.

Mitt svar gällde dock huruvida svensk identitet handlade om "feminism och homosexualitet", vilket självfallet inte ens är i närheten av sant.

Jag har jobbat inom skolvärlden i hela mitt liv, och har sett politiska strömningar komma och gå. Just nu är det inget prat alls om feminism och hbtq. Den nya agendan handlar om att strama åt kring regler, uppförande och föräldraansvar.

1/5 röstar på SD, resten av partierna handlar bara om bögeri och liknande.

Klart att det finns svenskar och svenskhet men den är starkt reducerad och på tillbakagång. Vi får ju utgå lite ifrån de människor som faktiskt bor i landet också. Redan nu är Sverige helt oigenkännligt och det blir värre för varje tidsenhet som passerar.

Om svenskar hade identifierat sig främst som svenskar och hållt på med annat som inte rör PK så hade man ägnat sig åt svensk kultur istället och byggt upp landet istället för att importera samhällsproblem och hålla på med bögeri och andra PK-frågor.

Då kunde politikerna göra vad som är bäst för landet istället för att lyssna till snyftreportage i tidningarna.
Citera
2026-08-15, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope
Kommer vänstern först fatta problemet när homos kastas från hustak och hänger i lyktstolparna?

Lite roligt ändå med "Queers for Palistine", de skulle bli våldtagna och mördade inom 24 h i Palestina och ändå hejar de på motståndarlaget, hahaha

Jag läste en rolig (tragikomisk) artikel i Fokus om hur vänsterextremister hade visat bögsex för "flyktingar" 2015-2016 vilket slutade med att hela lokalen tömdes och stämningen blev upprörd.

Ingen närvarande verkar ha ändrat åsikt till följd av hur verkligheten visade sig vara denna "integrationssatsning" till trots.

Men de vågar inte åka ner och göra så i ett (helt) muslimskt land för du får de flyga från balkongen eller något liknande.
Senast redigerad av 1ulvius9 2026-08-15 kl. 17:31.
Citera
2026-08-15, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Man kan ju undra vad det är som SD gör eller har gjort som föder ett sådant hat hos vänstern så att de utan betänk hoppar i säng med barnamördare, pedofiler, homofober, kvinnohatare, islamister, terrorister osv? Vart i livet gick det snett för dessa människorna?

Det har 99,9 % av sin tid bara marinerats i och lyssnat på människor som tycker så.

Sen så har det inkorporerats och blivit till en ideologi d.v.s. religion som inte ifrågasätts. Precis som en mormon inte ifrågasätter den läran.

Sen så lyssnar de inte och avfärdar allt som strider mot världsbilden som "satans verk" eller "-fobiskt" av något slag eller "-istiskt".

Sen så finns de som vill göra karriär kanske och liknande och faktiskt struntar i annat än det egna egot/jaget.
Citera
2026-08-15, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gameboymannen
Mycket märkliga uttalanden från Mohamsson:

Om dessa värderingar är unika för just Sverige så är det ju helt naturligt att de ej delas av människor från andra länder. Märkliga är ju då att bara 48% har andra värderingar. Kanske är de svenska värderingarna inte så världsunika trots allt? För inte är det ju endast i Sverige det är ok för homosexuella att gifta sig eller gå i Pride.
Hur tänkte hon där? 😁😁😂
Citera
2026-08-15, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekony
Det är inte normalt att 2 män pumpar varandra i röven.
Homosexualitet finns bland de flesta däggdjur. Så i den meningen är det normalt.
Citera
2026-08-15, 18:05
Medlem
r4ch3lhegartys avatar
Hälften av SDarna tyckte ju inte att homosexuella ska ha samma rättigheter som heterosexuella...? Hörde jag idag på Centerpartiets tiktok.
Skillnaden är ju att de bott i Sverige och inte är uppväxta med dödsstraff på homosexuella.
Citera
2026-08-15, 18:19
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knickerbocker
Märkligt inlägg. Du kan uppenbarligen inte läsa. Jag skrev att jag inte är positiv till homoäktenskap och aborter för att jag är religiös. Inte tvärtom. Jag och min familj är muslimer, så Jesus har ingen större plats i våra liv. Och som grädde på moset, så har du väldigt lite kunskaper om USA förutom den propaganda bild som svensk vänstermedia matar dig med. Men det var ju också hela poängen med mitt första inlägg. Hur oerhört begränsande det svenska samhället har blivit. Ditt inlägg bevisar det bara ännu mer. Själv är jag bara tacksam att jag slipper det.
Du beskriver USA när du kallar Sverige begränsat. Du beskriver även medelamerikanen när du påstår att jag skulle ha dålig kunskap om USA. Kanske beskriver du även dig själv.

Du kallar dig för en helsvensk muslim och du bor numera i USA. Du vet väl att regeringen där - din regering - är på jakt efter "non-Christian bias" och islam räknas troligen som det.

Du beskrev Sverige som liknande Nordkorea. Det är val i Sverige om en månad och om det bara fanns ett parti att rösta på och det också var röstplikt och att Ulf Kristersson skulle få 100 % av rösterna så skulle Sveriges valsystem ha en ytlig likhet med det nordkoreanska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in