2026-08-14, 12:31
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
En undersökning beställd av Tidö-regeringen visar föga förvånande att nästan hälften av eleverna på SFI anser att homosexualitet är oacceptabelt.

https://www.tv4.se/artikel/7DfqKuDNxRlAsvqid20Iml/ny-rapport-varannan-deltagare-pa-sfi-emot-homosexualitet

Själv har jag missat det, men tydligen fick regeringen kritik för att man låtit undersöka vad en grupp i samhället tycker om en annan, men vi får väl anta att denna kritik kommer vänsterifrån. Samma vänster har ju i decennier varit noga med att verka för så stor invandring som möjligt från värdekonservativa länder, företrädelsevis muslimska sådana.

Var man från invandringsvänsterns sida redan från början medveten om den här typen av attityder bland nysvenskarna, och är det därför man blev så upprörd över att saken ens skulle undersökas?

Finns det fler attityder som vi kan misstänka att invandringsförespråkarna egentligen föraktar, men samtidigt är fullständigt medvetna om att migranterna som de vill ha hit hyser?

Är det en god idé som nu föreslås, att SFI skall göras om och fokusera mer på att utbilda i "svenska värderingar"?
Går det ens att utbilda folk i "värderingar"?
Samma undersökning bland SD:representanter visade på 88 procent.?
Nej. Det är inte så enkelt. Vi vet inte hur man ställt frågan men homosexualitet är ju förbjudet i många religioner och inte så väl sett bland vissa svenska präster heller för den delen.

Hur många invandrare har vi egentligen som springer omkring och knackar bög? Förmodligen väldigt få. Känns inte som om den här undersökningen utmynnar i ett samhälleligt problem och det enklaste vore väl om SD lade ner alla sina bögfentliga förslag och föregick med gott exempel så att alla känner sig som en del av samhället både invandrare och bögar.
Citera
2026-08-14, 12:46
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag upplever det som om minst hälften av de som skriver på flashback är homofober. Det kan ju naturligtvis vara så att det är de som skriver mest och då blir upplevelsen skev.

Att det finns fler homofober i hela världen än det gör på flashback förstår jag säklart.

Jag har varit här väldigt länge och har noll problem med homosar.

eller mer specifikt, jag bryr mej inte om vilken läggning folk har. Privatsak.
Citera
2026-08-14, 12:49
Medlem
george.sthlms avatar
Undersökningen hackar ju rejält.

Frågar du en Thai tjej som går på SFI om hon har problem med homosexualitet så kommer hon
så klart svara nej.

Medans Araber , Muslimer från Afrika kommer 80-90 % svara att det är haram.

Dom hade inte behövt göra en studie eller undersökning, dom kunde fråga mej. Gratis.
Citera
2026-08-14, 12:55
Medlem
Tomtekukars avatar
Alltså, i sedvanlig ordning är tonläget högt och gällt och tribalismen frodas i denna tråd. Men ingen frågar egentligen vad som är syftet för Tidö med denna kartläggningen? Borde inte ett lands regering ha viktiga frågor att ödsla tid och kraft på?
Citera
2026-08-14, 12:56
Avslutad
Att inte älska män i klänning som gillar analsex är hat!

Pride och RFSL bör tillsammans med jämställdhetsmyndigheten och DO snabbt ta fram en lista med vilka åsikter som inte är hat och olagliga.
Citera
2026-08-14, 12:57
Medlem
avulsions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
En undersökning beställd av Tidö-regeringen visar föga förvånande att nästan hälften av eleverna på SFI anser att homosexualitet är oacceptabelt.

https://www.tv4.se/artikel/7DfqKuDNxRlAsvqid20Iml/ny-rapport-varannan-deltagare-pa-sfi-emot-homosexualitet

Själv har jag missat det, men tydligen fick regeringen kritik för att man låtit undersöka vad en grupp i samhället tycker om en annan, men vi får väl anta att denna kritik kommer vänsterifrån. Samma vänster har ju i decennier varit noga med att verka för så stor invandring som möjligt från värdekonservativa länder, företrädelsevis muslimska sådana.

Var man från invandringsvänsterns sida redan från början medveten om den här typen av attityder bland nysvenskarna, och är det därför man blev så upprörd över att saken ens skulle undersökas?

Finns det fler attityder som vi kan misstänka att invandringsförespråkarna egentligen föraktar, men samtidigt är fullständigt medvetna om att migranterna som de vill ha hit hyser?

Är det en god idé som nu föreslås, att SFI skall göras om och fokusera mer på att utbilda i "svenska värderingar"?
Går det ens att utbilda folk i "värderingar"?
Själv har jag inget alls emot homosexuella. Däremot ogillar och föraktar jag korkade muslimer.
Citera
2026-08-14, 13:04
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Man måste ju anpassa antalet lektioner för att ändra värderingar. Försök tänka "Hur många lektioner i Saudiarabiska för invandrare skulle jag själv behöva för att börja tycka att halshuggning för hädelse är ok?" och sedan se till att sätta in tillräckligt resurser.
Citera
2026-08-14, 13:22
Medlem
Jag trodde det var fler.
Citera
2026-08-14, 13:31
Medlem
Smekarn87s avatar
Shit det är rätt roligt att det börjat barka nu. Se lite red on red action. Minoriteter I konflikt med varandra.
Citera
2026-08-14, 13:49
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Jag är förvånad att siffran inte är högre och ja, jag tycker att SFI skall utbilda/informera om svenska värderingar och samhällsnormer samtidigt som de utbildar i svenska språket.
Araber som är födda i landet och som gått igenom hela det svenska skolsystemet är lika stora judehatare som man är i deras hemland. Samma tycks gälla för östeuropéer och Balkan-folk. Utbildning spelar ingen roll om du har blivit uppfödd med en viss uppsättning av "eviga sanningar".
Senast redigerad av Pausanias 2026-08-14 kl. 13:52.
Citera
2026-08-14, 13:54
Avslutad
52% smygbögar helt enkelt.

Komiskt med islamister och deras böghat. De själva går och håller handen man mellan man, kysser varandra när de ses och döljer sina kvinnor i stora filtar. Kan det bli bögigare utan penetration?
Citera
2026-08-14, 14:16
Medlem
Nu går C ut i media och drämmer näven i bordet.

SFI måste satsa mer på att utbilda i värdegrund!

Äntligen blir det bättre resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in