2026-08-15, 08:31
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jag skulle inte heller yttra mig i vanliga fall. Men nu har jag sett mönstret upprepa sig med dussintalet "vänner" till Jocke. Joz var tajtare med Jocke än Anjo är och se vad han var värd för Jocke när han sa upp sig.

Jocke vill inte förknippas med Rask (utåt) och Skoförsäljaren kommer vara ansiktet utåt på bröllopet. Då faller lotten på Anjo att ta smällen. Han ligger förmodligen hårt på Anjo om att han ska gå ut och försvara honom mot "påhoppen" i Operation Kobra. Han kommer inte att kräva det, han kommer försöka få Anjo att vilja försvara honom. Han kommer göra sig liten, låtsas vara ledsen och att han känner sig orättvist utpekad och orättvist behandlad. Han kommer med all säkerhet försöka få Anjo att göra som han gjorde när Hatet sändes, att ställa sig i vägen för kritik riktad mot Jocke och ta på sig skulden själv eller förskjuta den till någon annan. Jocke skulle kunna välja vem som helst, men Anjo och Lisen är familjevänner med Toledano Book och därför kommer Jocke försöka få Anjo att ge Julia hela skulden. Där och då börjar förmodligen Anjo begripa att Jocke ljugt för honom och gör vad som helst och offrar vem som helst - för alldeles nyss försvarade Jocke Julia med näbbar och klor.

Anjo kommer förmodligen bli obekväm och känna sig utnyttjad, då han nyss fått reda på att Jocke "hjälpt" Julia ekonomiskt (för att få henne att förvägra Chrippa umgänge) och nu betyder hon ingenting för Jocke, men Jocke har inte ens erbjudit sig att betala av Anjos skuld hos kronofogden, en liten summa som Jocke "skiter ur sig på några minuter på toaletten". Ifall Julia betyder mer för Jocke än Anjo och Jocke kan göra så mot henne, vad kan han då inte göra mot Anjo?

Jag kan ha fel men jag tror inte Anjo begrep där och då att Jocke orkestrerat orosanmälningar. Anjo satt förmodligen ovetandes i video efter video och klandrade Linnea för att han "fått tips" (gissningsvis av Jocke) om att Linnea orosanmält Chrippa och Julia flera gånger. Det är omöjligt att Anjo visste om vad dom gjorde där och då.

Jag har svårt att se framför mig något annat än att Julia, Anna Book och Jocke ljög för Anjo och Lisen, för samtidigt gjorde han dom videos han gjorde som riktade sig mot Chrippa som förälder. Idag, när Anjo fått reda på att Jocke mutade Julia för att förhindra umgänge förstår han förmodligen helheten. Jag tror faktiskt inte att Anjo kommer ta skulden för att Jocke involverat Lillen så djupt i sin personliga konflikt, frågan är ifall Anjo kan förlåta att Jocke går på fiendens barn.

Tvi vale vilken hygglig farbror den där ormen Joakim Lundell är.

Det är lite sorgligt, men jag tror du kan ha rätt i mycket av det du skriver. Så Rask är alltså inte bjuden? Hmm.. Ok.
Jag har inte sett någonting av detta stundande spektakel och tror inte jag kommer se det heller.
Det känns mer och mer som The Muppet Show, där Kermit ska gifta sig med Miss Piggy. (Igen..)
Anjo... han är den där stora, dumma björnen Fozzie.
Det skulle vara intressant att se dynamiken i det här gänget om Anjo och Rask en dag faktiskt backar och lämnar Jocke helt.
Både Rask och Anjo har ju offrat otroligt mycket av sitt eget anseende för Jockes skull.
Skulle han lyckas hitta nya sköldar, eller blir det slutet för den här typen av YouTube-draman?
Citera
2026-08-15, 08:35
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Det är lite sorgligt, men jag tror du kan ha rätt i mycket av det du skriver. Så Rask är alltså inte bjuden? Hmm.. Ok.
Jag har inte sett någonting av detta stundande spektakel och tror inte jag kommer se det heller.
Det känns mer och mer som The Muppet Show, där Kermit ska gifta sig med Miss Piggy. (Igen..)
Anjo... han är den där stora, dumma björnen Fozzie.
Det skulle vara intressant att se dynamiken i det här gänget om Anjo och Rask en dag faktiskt backar och lämnar Jocke helt.
Både Rask och Anjo har ju offrat otroligt mycket av sitt eget anseende för Jockes skull.
Skulle han lyckas hitta nya sköldar, eller blir det slutet för den här typen av YouTube-draman?
Den småkukade FegisBaronen med kvinnohöfterna i Trosa är Grover och den deltidsskoförsäljande alkoholiserade hobbytrollkarlen är Beaker.
Citera
2026-08-15, 08:45
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biffgryta
Han var väl sugen på kött.

Det finns flera filmer där fattiga stackare äter kattmat.

Bl a ”Delikatessen” och ”Omaka par”

Tänker att Bölgrodan inte är en riktig cineast…. ?

Självklart åt han inte kattmat då. Dock verkar han inte bry sig om mat. Han lagar sin jävla pasta gång på gång.
Citera
2026-08-15, 09:23
Avstängd
Lasanjos avatar
Citat:
Du vet vem som tvångplacerades.
Jocke bodde i trappuppgångar och käkade kattmat, pappan hämtade droger, och bröderna har slutat upp i fängelsedomar och missbrukshärvor. Att du hänger upp dig på ett felskrivet ord ändrar inte att den där familjen var ett totalt jävla haveri. Varför lät morsan honom leva så, oavsett ålder? Svara på det istället för att leka svensklärare.

Det där med kattmat ställer jag mig sjukt frågande till. Han påstod han åt pasta med kattmat.
Varför inte bara äta pasta?
Citera
2026-08-15, 09:24
Medlem
Citat:
Jacke har själv pratat öppet i poddar om missbruket under uppväxten. Lägg till att Jocke hamnade i fosterhem och Chrippa i fängelse. Att tre av tre ungar kraschar i vuxenlivet ÄR beviset. Om du behöver stämplade papper för att fatta att hemmiljön var rutten så är du helt bortom räddning.

Trevlig kväll 👋
Ja jag säger inte att miljö inte spelar roll, samt arvsanlag såklart. Vissa är ju helt enkelt mer benägna att hamna i missbruk än andra och det är väl inte så konstigt om den genen genomsyrar en familj.

Det jag menar är att det i sig inte är ett faktiskt bevis på att Annika var en rutten eller elak morsa. Min definition av det är att man gör aktiva val för att psyka//pika/nedvärdera/nifattar.

Det finns gott om fall där folk hamnat snett i livet trots en jättebra uppväxt. Även fall där ungar från trasiga miljöer växer upp som välfungerande samhällsmedborgare utan problematik.

En annan sak man bör ta med i beräkningen är när i tiden grabbarna i så fall började missbruka och snedsegla. Dvs hur långt upp i livet kan man lasta morsan för ens egna livsval? Vill understryka att jag personligen inte vet när det här började, men du eller någon annan här kanske har koll? Det jag menar är att det också är relevant, vilka de umgicks med vid tiden och vilken typ av liv de levde. Bodde de hemma tex?

Att Joakim förmodligen var sjuk i huvudet redan som liten vet vi ju, och att det i kombination med fosterhem osv osv ökar risken för missbruk. Men man kan ju knappast lasta en enda person för det. Och framförallt inte sprida lögner om tortyr och vansinne om henne bara för att det inte går att klandra henne för så mycket annat heller. Men där är vi ju överens verkar det som.
Citera
2026-08-15, 12:17
Medlem
Citat:
Goda samhällsmedborgare med sunda relationer? Haha, men lägg av, nu får du faktiskt ge dig.
Det florerar fängelsedomar, grova ekobrott, häktningar, missbruk och offentliga familjekrig och draman så det dånar om det runt den där skaran.
Om det där är din definition av helt vanliga, sunda människor så säger det betydligt mer om dina egna standarder än om verkligheten.
Att försöka skylla ifrån mamman och lägga brödernas kriminalitet på Jocke är ju nästan ännu mer desperat. Jocke må vara en mytoman som har förstört mycket, men han uppfostrade inte sina bröder. Det gjorde mamman.
Du kan sitta och skriva kärleksförklaringar till henne bäst du vill, men det förändrar inte att hemmiljön var ett totalt jävla haveri och brödernas vuxenliv är det levande kvittot på det.
Önskar även dig en trevlig kväll. 👋

Sen kan man såklart fatta att Jocke är djupt ensam och isolerad idag. Det är väl nästan alla de där kändisarna som har byggt hela sitt liv och sina trauman på att sälja ut sig själva för klick. Han lever i en paranoid bubbla där han har brutit med sin familj och aldrig vet vem som är en äkta vän eller vem som bara vill ha en del av kakan.

They Call You a Friend… Until You Need One

Nu uppfostrade ju inte Annika Jocke(aka påsögat) utan det var Roine och Margot och han hamnade i missbruk, slängde fram både kuk och bajs på internet.

När bröderna blev äldre var det väl snarare Jocke som drog med dem på fester. Innan dess satt de, vad man förstått, mest hemma och spelade datorspel under uppväxten. Därför kan man ju fråga sig vem som egentligen introducerade bröderna till droger och festlivet.

Och allt du skriver går tillbaka till en och samma person - Joakim. Familjedraman är joakim som startat. Varenda gång. Jocke har även domar på sig och en hel del okynnesanmälningar. Jocke leker skenhelig men i alla fall är han fan en stor bidragande faktor.

Att han lever i en paranoid bubbla är i slutändan hans eget ansvar. Under årtionden har han framställt sig själv som ett offer, och när någon börjar ifrågasätta hans version av händelserna tycks han vända på berättelsen så att den som konfronterar honom i stället framställs som förövaren. Psykopatbeteende at it finest
Citera
2026-08-15, 12:54
Avstängd
Lasanjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotrust
Nu uppfostrade ju inte Annika Jocke(aka påsögat) utan det var Roine och Margot och han hamnade i missbruk, slängde fram både kuk och bajs på internet.

När bröderna blev äldre var det väl snarare Jocke som drog med dem på fester. Innan dess satt de, vad man förstått, mest hemma och spelade datorspel under uppväxten. Därför kan man ju fråga sig vem som egentligen introducerade bröderna till droger och festlivet.

Och allt du skriver går tillbaka till en och samma person - Joakim. Familjedraman är joakim som startat. Varenda gång. Jocke har även domar på sig och en hel del okynnesanmälningar. Jocke leker skenhelig men i alla fall är han fan en stor bidragande faktor.

Att han lever i en paranoid bubbla är i slutändan hans eget ansvar. Under årtionden har han framställt sig själv som ett offer, och när någon börjar ifrågasätta hans version av händelserna tycks han vända på berättelsen så att den som konfronterar honom i stället framställs som förövaren. Psykopatbeteende at it finest

Jag håller verkligen med dig! Det är tydligt att påsögat har spelat en stor roll i familjens problematik. Att han inte bara själv hamnade i missbruk utan också var den som drog med sina bröder på fester och in i droglivet visar att han bär ett stort ansvar för deras vägval. Samtidigt är det viktigt att komma ihåg att uppfostran låg på Roine och Margot, inte Annika, så ansvaret för hela situationen kan inte läggas på en enda person.

Det du säger om påsögats beteende – att han ofta framställer sig själv som offer och vänder på berättelsen när han blir ifrågasatt – är tyvärr ett tydligt tecken på manipulativt beteende. Det förklarar mycket av familjens återkommande konflikter.

Samtidigt är familjedynamik alltid komplex, och även om påsögat är en stor bidragande faktor så kan det finnas fler bakomliggande orsaker till att bröderna hamnade i droger och festliv. Men det går inte att bortse från hans påverkan och ansvar i det hela. Tack för att du lyfter fram detta så tydligt.
Citera
2026-08-15, 12:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Att han sa farväl till någon nära. I sig själv är ordvalens klumpiga ja men han har fortfarande inte skrivit att han är död. Hur mycket ni än vill. Grabben är uppenbarligen inte särskilt bra på att formulera sig men död säger han inte att han är 🤷🏻‍♀️
Men snälla .. Han härjade runt i kommentarsfält och tackade för alla kondoleanser - dvs de som beklagade sorgen osv ... Det är gör man inte förrän någon faktiskt är död.
Men han körde på istället för att rätta dem -- allt för att gnugga runt i självömkan och suga åt sig medlidande... Helt utan hänsyn till vad Roines familj tyckte om att få sin familjemedlem offentligt dödförklarad tre månader innan han dog ...
Citera
2026-08-15, 13:04
Avstängd
Lasanjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Men snälla .. Han härjade runt i kommentarsfält och tackade för alla kondoleanser - dvs de som beklagade sorgen osv ... Det är gör man inte förrän någon faktiskt är död.
Men han körde på istället för att rätta dem -- allt för att gnugga runt i självömkan och suga åt sig medlidande... Helt utan hänsyn till vad Roines familj tyckte om att få sin familjemedlem offentligt dödförklarad tre månader innan han dog ...

Exakt. Han slickade i sig all uppmärksamhet och alla som beklagade sorgen. Det är så otroligt sjukt beteende.
Citera
2026-08-15, 14:06
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotrust

Chrippa & Jacke hade väl egna kompisar att dra en bira med på parkbänken?
Festivaler och så var väl mer något dom andra bröderna gillade? Jocke e väl ingen raver eller har jag missat något?

Edit
Men även jag har reagerat på hur ensam han faktist är.. Fast det är dom alla. Allt är bara yta.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2026-08-15 kl. 14:12.
Citera
2026-08-15, 14:13
Avstängd
Lasanjos avatar
Citat:
Chrippa & Jacke hade väl egna kompisar att dra en bira med på parkbänken?
Festivaler och så var väl mer något dom andra bröderna gillade? Jocke e väl ingen raver eller har jag missat något?

Nu har väl knappast jacke och chrippa sprungit på rave. Och det går väl lika bra att ta droger när man är på fest med påsögat som det är att ta droger när man är på technofestivaler.

Eller du tror enbart man kan ta droger på ravefester?

Sen tror jag personligen inte att påsögat är den bidragande faktorn till bröderna använt droger.
Citera
2026-08-15, 14:30
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasanjo
Nu har väl knappast jacke och chrippa sprungit på rave. Och det går väl lika bra att ta droger när man är på fest med påsögat som det är att ta droger när man är på technofestivaler.

Eller du tror enbart man kan ta droger på ravefester?

Sen tror jag personligen inte att påsögat är den bidragande faktorn till bröderna använt droger.

Man kan gå på rave utan att ta droger också. Allt är inte Jockes fel, och självklart inte mammans fel heller.
Jag undrar bara hur hon tänkte när alla hennes grabbar svävade iväg i olika tokigheter och blottade sina privatliv för allt och alla?
Om hon tillät det så får hon faktiskt stå sitt kast nu, tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in