2026-08-14, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ni missar ju poängen totalt båda två. Jag har aldrig sagt att det är okej att Jocke ljuger eller svartmålar sin morsa, tvärtom skrev jag ju svart på vitt att han är en mytoman som kokat ihop skräckhistorier för att sälja böcker.

Men att ni sitter och låtsas som att mamman är Årets Mamma bara för att Jocke har ljugit är ju helt jävla skevt. Ni vill ha konkreta exempel på att hon var en usel förälder? Kolla på Chrippa och Jacke då. Tror ni på allvar att en välfungerande och stabil morsa fostrar tre ungar där en spårar ur totalt i skolan och fosterhem, en döms till fängelse för grova ekobrott, och den tredje gästar poddar och pratar öppet om skulder, droger och kaos under uppväxten?

Det krävs inga hemliga socialpapper för att fatta det. Brödernas vuxenliv ÄR exemplet och det faktiska facit på att hela den där hemmiljön var ett totalt jävla systemhaveri från början. Jocke är en jävla idiot som ljuger om tortyr, men hemmiljön var fortfarande helt raserad.

Och testa det som en annan skrev här tidigare med att ha två tankar i huvudet samtidigt.
Du presenterar ju inga som helst belägg för att det är Annikas fel. Kan du inte göra det? Snälla?
Citera
2026-08-14, 23:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du vet vem som tvångplacerades.
Jocke bodde i trappuppgångar och käkade kattmat, pappan hämtade droger, och bröderna har slutat upp i fängelsedomar och missbrukshärvor. Att du hänger upp dig på ett felskrivet ord ändrar inte att den där familjen var ett totalt jävla haveri. Varför lät morsan honom leva så, oavsett ålder? Svara på det istället för att leka svensklärare.
Ingen av barnen från Annika tvångsplacerades, Annika gick med på SoL placering för Jockiboi - under press, med det var inte LVU...
Du däremot hävdade att ; Sanningen är att ungarna tvångsplacerades

Att du tror på Jockibois lögner diskvalificerar dig från all trovärdighet .. Du uppenbarligen bara ännu en av hundarna.
Citera
2026-08-14, 23:06
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Du presenterar ju inga som helst belägg för att det är Annikas fel. Kan du inte göra det? Snälla?
Jacke har själv pratat öppet i poddar om missbruket under uppväxten. Lägg till att Jocke hamnade i fosterhem och Chrippa i fängelse. Att tre av tre ungar kraschar i vuxenlivet ÄR beviset. Om du behöver stämplade papper för att fatta att hemmiljön var rutten så är du helt bortom räddning.

Trevlig kväll 👋
Senast redigerad av Tarmstuvning 2026-08-14 kl. 23:13.
Citera
2026-08-14, 23:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jacke har själv pratat öppet i poddar om missbruket under uppväxten. Lägg till att Jocke hamnade i fosterhem och Chrippa i fängelse. Att tre av tre ungar kraschar i vuxenlivet ÄR beviset. Om du behöver stämplade papper för att fatta att hemmiljön var rutten så är du helt bortom räddning.

Trevlig kväll och en vink hand👋
Beviset för vad?
Att Jockiboi förstör livet för alla i familjen .. Ja absolut.
Citera
2026-08-14, 23:18
Medlem
Citat:
Men att ni sitter och låtsas som att mamman är Årets Mamma bara för att Jocke har ljugit är ju helt jävla skevt.

Det krävs inga hemliga socialpapper för att fatta det. Brödernas vuxenliv ÄR exemplet och det faktiska facit på att hela den där hemmiljön var ett totalt jävla systemhaveri från början.
Att Jockiboi var störd och blev mer störd med åren kan inte läggas henne till last. Hon gjorde allt rätt.

Hur stor del av brödernas situation idag har med Annika att göra och hur mycket kommer sig av Jockes påverkan? Bortsett från Jackes drogproblematik (som han tagit itu med) och Chrippas ekobrott är dom helt vanliga människor och ser ut att ha sunda relationer och är goda samhällsmedborgare.

Annika var en mycket bättre förälder än Jocke är, är det Annikas fel att Jocke blivit den föräldern han anklagar Annika för att ha varit?
Citera
2026-08-14, 23:32
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Jockeboy har sagt det därför är det sant
Citera
2026-08-14, 23:33
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Att Jockiboi var störd och blev mer störd med åren kan inte läggas henne till last. Hon gjorde allt rätt.

Hur stor del av brödernas situation idag har med Annika att göra och hur mycket kommer sig av Jockes påverkan? Bortsett från Jackes drogproblematik (som han tagit itu med) och Chrippas ekobrott är dom helt vanliga människor och ser ut att ha sunda relationer och är goda samhällsmedborgare.

Annika var en mycket bättre förälder än Jocke är, är det Annikas fel att Jocke blivit den föräldern han anklagar Annika för att ha varit?
Goda samhällsmedborgare med sunda relationer? Haha, men lägg av, nu får du faktiskt ge dig.
Det florerar fängelsedomar, grova ekobrott, häktningar, missbruk och offentliga familjekrig och draman så det dånar om det runt den där skaran.
Om det där är din definition av helt vanliga, sunda människor så säger det betydligt mer om dina egna standarder än om verkligheten.
Att försöka skylla ifrån mamman och lägga brödernas kriminalitet på Jocke är ju nästan ännu mer desperat. Jocke må vara en mytoman som har förstört mycket, men han uppfostrade inte sina bröder. Det gjorde mamman.
Du kan sitta och skriva kärleksförklaringar till henne bäst du vill, men det förändrar inte att hemmiljön var ett totalt jävla haveri och brödernas vuxenliv är det levande kvittot på det.
Önskar även dig en trevlig kväll. 👋

Sen kan man såklart fatta att Jocke är djupt ensam och isolerad idag. Det är väl nästan alla de där kändisarna som har byggt hela sitt liv och sina trauman på att sälja ut sig själva för klick. Han lever i en paranoid bubbla där han har brutit med sin familj och aldrig vet vem som är en äkta vän eller vem som bara vill ha en del av kakan.

They Call You a Friend… Until You Need One
Citera
2026-08-15, 01:02
Medlem
Citat:
Goda samhällsmedborgare med sunda relationer? Haha, men lägg av, nu får du faktiskt ge dig.
Det florerar fängelsedomar, grova ekobrott, häktningar, missbruk och offentliga familjekrig och draman så det dånar om det runt den där skaran.
Om det där är din definition av helt vanliga, sunda människor så säger det betydligt mer om dina egna standarder än om verkligheten.
Att försöka skylla ifrån mamman och lägga brödernas kriminalitet på Jocke är ju nästan ännu mer desperat. Jocke må vara en mytoman som har förstört mycket, men han uppfostrade inte sina bröder. Det gjorde mamman.
Du kan sitta och skriva kärleksförklaringar till henne bäst du vill, men det förändrar inte att hemmiljön var ett totalt jävla haveri och brödernas vuxenliv är det levande kvittot på det.
Önskar även dig en trevlig kväll. 👋

Sen kan man såklart fatta att Jocke är djupt ensam och isolerad idag. Det är väl nästan alla de där kändisarna som har byggt hela sitt liv och sina trauman på att sälja ut sig själva för klick. Han lever i en paranoid bubbla där han har brutit med sin familj och aldrig vet vem som är en äkta vän eller vem som bara vill ha en del av kakan.

They Call You a Friend… Until You Need One
Jag skrev "förutom ekobrott och missbruk". Chrippa har tagit sitt straff och Jacke har tagit hjälp. Dom goda samhällsmedborgare och verkar ha sunda relationer. Småskaliga ekobrott och drogproblem man har styrka nog att ta itu med innan det går för långt är inte karaktärsgrundande på det sättet du framhärdar att det är.

"Offentliga familjebråk" säger du, sedan när är Lisen, Rask och Anjo en del av familjen och varför kallar du regelrätta drev för bråk? Du ignorerar att nästan alla offentliga konflikter på youtube mellan personer som har haft en relation till varandra går att härleda till Jockiboi. Alla Jockiboi har en relation med tvingas in i hans konflikter och alla som lämnar en relation med honom får utstå ett drev. Joakim Lundell har alltid ställt personer mot varandra och ljugit för att skapa konflikter som gynnar honom och skadar alla andra. Det finns otaliga stöd för det i hans journaler (från 20-30 olika personer) och från alla offentliga konflikter.

Så dom du resonerar har Anjos mamma varit en bristande förälder för att Anjo blev en avart till människa och Lisens föräldrar måste ha varit "ännu värre" än Annika, då dom avlat fram barn utan bildning, hyfs, personlighet, som alla blivit hobbyblattar, husblattar och (invandrade) rasister. Är det Lisens föräldrars fel som avlat fram bidragsfuskare, knarklangare, knarkare och riksvidriga människor eller kan det bero på andra faktorer?

Jocke är inte ensam och isolerad. Han har inget intresse i känslomässiga relationer då han inte ser på relationer som du och jag gör. Vi ser känslomässiga band och en ömsesidig vilja att göra gott för varandra. Han ser transaktioner och vilka han kan få ut mest av utan att behöva ge något tillbaka. Han har förskjutit nästan alla som har brytt sig om honom och knutit till sig ryggradslösa opportunister i beroendeställning till honom. Han har Rask, Anjo och Motvikt. Dom passar kriterierna perfekt.
Citera
2026-08-15, 01:13
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jag skrev "förutom ekobrott och missbruk". Chrippa har tagit sitt straff och Jacke har tagit hjälp. Dom goda samhällsmedborgare och verkar ha sunda relationer. Småskaliga ekobrott och drogproblem man har styrka nog att ta itu med innan det går för långt är inte karaktärsgrundande på det sättet du framhärdar att det är.

"Offentliga familjebråk" säger du, sedan när är Lisen, Rask och Anjo en del av familjen och varför kallar du regelrätta drev för bråk? Du ignorerar att nästan alla offentliga konflikter på youtube mellan personer som har haft en relation till varandra går att härleda till Jockiboi. Alla Jockiboi har en relation med tvingas in i hans konflikter och alla som lämnar en relation med honom får utstå ett drev. Joakim Lundell har alltid ställt personer mot varandra och ljugit för att skapa konflikter som gynnar honom och skadar alla andra. Det finns otaliga stöd för det i hans journaler (från 20-30 olika personer) och från alla offentliga konflikter.

Så dom du resonerar har Anjos mamma varit en bristande förälder för att Anjo blev en avart till människa och Lisens föräldrar måste ha varit "ännu värre" än Annika, då dom avlat fram barn utan bildning, hyfs, personlighet, som alla blivit hobbyblattar, husblattar och (invandrade) rasister. Är det Lisens föräldrars fel som avlat fram bidragsfuskare, knarklangare, knarkare och riksvidriga människor eller kan det bero på andra faktorer?

Jocke är inte ensam och isolerad. Han har inget intresse i känslomässiga relationer då han inte ser på relationer som du och jag gör. Vi ser känslomässiga band och en ömsesidig vilja att göra gott för varandra. Han ser transaktioner och vilka han kan få ut mest av utan att behöva ge något tillbaka. Han har förskjutit nästan alla som har brytt sig om honom och knutit till sig ryggradslösa opportunister i beroendeställning till honom. Han har Rask, Anjo och Motvikt. Dom passar kriterierna perfekt.

Det här är nog det jag kan hålla med dig i men inte yttra mig om då jag inte känner Jocke personligen så..
Men vet att det finns sådana människor. .... det andra orkar jag inte gå in på nu. Nattinatt!
Citera
2026-08-15, 02:11
Medlem
Citat:
Det här är nog det jag kan hålla med dig i men inte yttra mig om då jag inte känner Jocke personligen så..
Men vet att det finns sådana människor. .... det andra orkar jag inte gå in på nu. Nattinatt!
Jag skulle inte heller yttra mig i vanliga fall. Men nu har jag sett mönstret upprepa sig med dussintalet "vänner" till Jocke. Joz var tajtare med Jocke än Anjo är och se vad han var värd för Jocke när han sa upp sig.

Jocke vill inte förknippas med Rask (utåt) och Skoförsäljaren kommer vara ansiktet utåt på bröllopet. Då faller lotten på Anjo att ta smällen. Han ligger förmodligen hårt på Anjo om att han ska gå ut och försvara honom mot "påhoppen" i Operation Kobra. Han kommer inte att kräva det, han kommer försöka få Anjo att vilja försvara honom. Han kommer göra sig liten, låtsas vara ledsen och att han känner sig orättvist utpekad och orättvist behandlad. Han kommer med all säkerhet försöka få Anjo att göra som han gjorde när Hatet sändes, att ställa sig i vägen för kritik riktad mot Jocke och ta på sig skulden själv eller förskjuta den till någon annan. Jocke skulle kunna välja vem som helst, men Anjo och Lisen är familjevänner med Toledano Book och därför kommer Jocke försöka få Anjo att ge Julia hela skulden. Där och då börjar förmodligen Anjo begripa att Jocke ljugt för honom och gör vad som helst och offrar vem som helst - för alldeles nyss försvarade Jocke Julia med näbbar och klor.

Anjo kommer förmodligen bli obekväm och känna sig utnyttjad, då han nyss fått reda på att Jocke "hjälpt" Julia ekonomiskt (för att få henne att förvägra Chrippa umgänge) och nu betyder hon ingenting för Jocke, men Jocke har inte ens erbjudit sig att betala av Anjos skuld hos kronofogden, en liten summa som Jocke "skiter ur sig på några minuter på toaletten". Ifall Julia betyder mer för Jocke än Anjo och Jocke kan göra så mot henne, vad kan han då inte göra mot Anjo?

Jag kan ha fel men jag tror inte Anjo begrep där och då att Jocke orkestrerat orosanmälningar. Anjo satt förmodligen ovetandes i video efter video och klandrade Linnea för att han "fått tips" (gissningsvis av Jocke) om att Linnea orosanmält Chrippa och Julia flera gånger. Det är omöjligt att Anjo visste om vad dom gjorde där och då.

Jag har svårt att se framför mig något annat än att Julia, Anna Book och Jocke ljög för Anjo och Lisen, för samtidigt gjorde han dom videos han gjorde som riktade sig mot Chrippa som förälder. Idag, när Anjo fått reda på att Jocke mutade Julia för att förhindra umgänge förstår han förmodligen helheten. Jag tror faktiskt inte att Anjo kommer ta skulden för att Jocke involverat Lillen så djupt i sin personliga konflikt, frågan är ifall Anjo kan förlåta att Jocke går på fiendens barn.

Tvi vale vilken hygglig farbror den där ormen Joakim Lundell är.
Senast redigerad av Pallal 2026-08-15 kl. 02:19.
Citera
2026-08-15, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Vet inte vad du menar men jag tar det som att det inte finns några bevis som säger att han påstod att fosterpappan var död i våras utan att det är något du vill läsa dig till.
Vad tolkar du det som?
Citat:
Ursprungligen postat av LagomTveksam
Är det denna du tänker på kanske?
https://ibb.co/x8YTy966
Citera
2026-08-15, 08:18
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Vad tolkar du det som?

Att han sa farväl till någon nära. I sig själv är ordvalens klumpiga ja men han har fortfarande inte skrivit att han är död. Hur mycket ni än vill. Grabben är uppenbarligen inte särskilt bra på att formulera sig men död säger han inte att han är 🤷🏻‍♀️
Senast redigerad av Nejellerva 2026-08-15 kl. 08:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in