2026-08-15, 08:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
det som slår mig mest är inkompetensen hos förhörsledarna, otåliga m.m , Men det jag inte förstår är att JJ har haft 20 år på att komma på en historia som faktiskt låter trovärdig, och detta är det bästa han kan komma med? gode gud.

Han måste ha förberett sig i flera år sen DNA spåret blev offentligt, känns som han hade kunnat dra till med vad som helst och det hade varit en bättre historia än den han berättat.
Enligt de sk exerperna i tråden spelar det ingen roll villken förklaring han ger, han kan i princip säga att aliens kom och mördade paret och han såg det, enligt dem kan han ej bli dömd ändå
Citera
2026-08-15, 08:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Ett erkännande är inte ett bevis. Och han har inte erkänt nåt mord, utan bara att han hanterat kroppen. I princip skulle man kunna tänka sig ett scenario där han dumpar den levande Gärd i uthuset, och att "dom två männen" sedan kommer tillbaka och yxar ihjäl henne. Känns inte särskilt solklart att döms för mord faktiskt. Eftersom Gärd inte anses död när han drog i henne kanske det inte ens går att döma för hanteringen av kroppen?
vet du vad borttom rimligt tvivel betyder? I den historia du lägger upp här finns det väldigt mycket tvivel som verkligen inte är rimligt
Citera
2026-08-15, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
Enligt de sk exerperna i tråden spelar det ingen roll villken förklaring han ger, han kan i princip säga att aliens kom och mördade paret och han såg det, enligt dem kan han ej bli dömd ändå

Har du läst om Mats Alm...? Kinesiska maffian kidnappade honom, la honom i en bagagelucka och matade honom med kalla räkor medan fotobevis satte honom i Stockholms centrum. Han dömdes inte för mordet.
Citera
2026-08-15, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen

Jag har läst igenom fuppen mer eller mindre nu och det enda beviset mot JJ är faktiskt DNA spåret på Gärd.

Hade JJ inte målat in sig i ett hörn med sin idiotiska berättelse hade han nog faktiskt kommit undan bara genom att tiga.
Ett DNA spår på ett par strumpbyxor hade nog inte räckt för att bli dömd för dubbelmord.
Citera
2026-08-15, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Är det detta? Se 25:15: https://www.youtube.com/watch?v=OE5DYLU8caw&t=1344s

Nej, de personer Veckans brott visar sker flera år efter dubbelmordet.
Citera
2026-08-15, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maniac60
Om det handlar om psykopati med asocial personlighetsstörning så kan man förhöra i evigheter...

Nej det handlar om att JJ inte klarar av sina känslor, speciellt inte att prata känslor.
Citera
2026-08-15, 09:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Jag har läst igenom fuppen mer eller mindre nu och det enda beviset mot JJ är faktiskt DNA spåret på Gärd.

Hade JJ inte målat in sig i ett hörn med sin idiotiska berättelse hade han nog faktiskt kommit undan bara genom att tiga.
Ett DNA spår på ett par strumpbyxor hade nog inte räckt för att bli dömd för dubbelmord.
enig.

Men enligt experterna i tråden med sossen haaag i spetsen spelar hans historia ingen som helst roll.

Jag har dock följt rättsfall i över 20år och är av en annan uppfattning
Citera
2026-08-15, 09:37
Avstängd
Citat:
Har du läst om Mats Alm...? Kinesiska maffian kidnappade honom, la honom i en bagagelucka och matade honom med kalla räkor medan fotobevis satte honom i Stockholms centrum. Han dömdes inte för mordet.
Jag känner till fallet, det var ju dock ett väldigt udda fall och om jag inte missminer mnig så trodde de inte på hans story heller
Citera
2026-08-15, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menomi
Nej det handlar om att JJ inte klarar av sina känslor, speciellt inte att prata känslor.

Jag tror ändå man måste ha någon form av empatistörning när man kan hålls tyst om en sådan sak i tjugo år. (Om hans egen historia verkligen vore sann.) Tänkte han aldrig på de anhöriga? Varför inte förekomma polisen när han förstod att de skulle hitta honom med hjälp av dna? För hans historia var för "konstig" (sa han ju). Men är du verkligen oskyldig så berättar du, om inte annat för de anhörigas skull!!
Citera
2026-08-15, 10:10
Medlem
Citat:

I det fallet kunde de inte fastställa hur hon dött. Blir knepigt att döma för mord då.
Citera
2026-08-15, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag tror ändå man måste ha någon form av empatistörning när man kan hålls tyst om en sådan sak i tjugo år. (Om hans egen historia verkligen vore sann.) Tänkte han aldrig på de anhöriga? Varför inte förekomma polisen när han förstod att de skulle hitta honom med hjälp av dna? För hans historia var för "konstig" (sa han ju). Men är du verkligen oskyldig så berättar du, om inte annat för de anhörigas skull!!

Han och hela hans familj verkar ju ha någon empatistörning om jag ska vara ärlig. Den ende som framstår som empatiskt normal i förhören är ju JJ:s mammas sambo.
Citera
2026-08-15, 10:49
Medlem
... talar för att Gärd var vid liv när hon släpades in i ladugården ...

Eggvasst våld... så då var det inte baksidan av yxan, en "snällare" mördare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in