2026-08-11, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Nej det är fel. Kyckling behöver komma upp till 72c.
Du kan dra upp den till 90c och hemoglobinet gör den fortfarande röd eller rosa. Det enda som händer är att du får en torr och tråkig kyckling.
Kycklingen du ätit är förmodligen inte rå, det är du som är brutalt okunnig.
Citera
2026-08-11, 15:43
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Finns ingen anleding om du inte tillagar en massiv stek eller liknande.
Om man vill ha bra resultat varje gång behövs det. Kanske inte till tunnare bitar nej. Men då kan resultatet variera något.
Citera
2026-08-11, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Andra dejten. Hon beställde well done. Höll på att skämmas ihjäl inför servitören när min dejt beställde detta. Idag är hon min fru.

Annars var jag med om en liten glasskandal i Spanien för cirka tio år sedan. Med föräldrarna som förstås ska chartra sina resor och beställer en dyr utflyktsresa genom Ving. Det är nästan enbart skandinaver där och det är lite liveföreställning och middag o så. Trevligt. Efterrätten är glass, vilket förstås bör vara ett varningstecken, men charterbolaget insisterar på att denna håller hög kvalité och är lämplig för turister att äta. Följande timmar efter att vi anlänt till hotellet igen spenderar hela familjen på toaletten, en upplevelse vi delade med de flesta andra besökarna. Ett översättningsmisstag, beklagade sig Ving, som också inte var ovilliga att erbjuda kompensation för det fiaskot. Efter mycket om o men fick vi till tillbaka drygt 30% på hela resan.

Annars är väl att fått en rå kycklingklubba från en Coop på Kungsholmen. Bara någon vecka sedan. Ett litet oj. Orkade inte ens kontakta butiken, bara kastade den direkt.
Pengar finns...

/norther1
Hon kanske var gravid och eftersom du har pengar såg hon dig som en sponsor. Lyckligtvis för din del så blev det missfall och du fick ändå sponsra din fru.
Citera
2026-08-15, 06:50
Medlem
LANade en gång för 20-25 år sen hos en polare och vi var de enda vakna, sjukt hungriga mitt i natten. Då inser jag att jag hade en påse popcorn (Micro) kvar och bad min vän springa ner i köket och poppa den så kunde vi dela på våran ”måltid”. När han kom upp så tog jag en näve men höll på att kväljda då det smakade rentav skit. ”Vad fan har du gjort med dem?” Frågade jag.
”Jag la på lite FISK-krydda” svarade han.

Fy fan vad vidrigt det var. Så jag fick hungra vidare
Citera
2026-08-15, 09:09
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Roma, Italia:
Beställde en ryggbiff med en stor öl, tror det var Peroni.
Ölen kom omgående.
Fem minuter kom biffen..

Utan någonting alls!
(Visste inte att man skulle säga till om allt det andra, typ smör, bröd, pommes etc.)

Det du beställde var alltså den andra serveringen (secondo piatto). I Italien äter man kolhydraterna under den första serveringen (primo piatto). Ingen ”fuckup” helt enkelt, utan enbart en kulturell skillnad och ignorans från din sida.

/AI
Citera
2026-08-15, 09:20
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Det du beställde var alltså den andra serveringen (secondo piatto). I Italien äter man kolhydraterna under den första serveringen (primo piatto). Ingen ”fuckup” helt enkelt, utan enbart en kulturell skillnad och ignorans från din sida.
/AI

Absolut inte, det var lunchtid och ville inte ha pasta, risotto etc.
Det var bara den "ristoranten" som gjorde så, var en månad i södra Italien inklusive Rom
Citera
2026-08-15, 10:17
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Absolut inte, det var lunchtid och ville inte ha pasta, risotto etc.
Det var bara den "ristoranten" som gjorde så, var en månad i södra Italien inklusive Rom

Om så vore fallet, var det den mest autentiska restaurangen du var på. (Har själv bott i Italien, bör tilläggas.)

/AI
Citera
2026-08-15, 11:43
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Om så vore fallet, var det den mest autentiska restaurangen du var på. (Har själv bott i Italien, bör tilläggas.)

/AI

Autentiska? Mera autistiska restaurangen. Det var på menyn med "pommes" med biff.
-Men tyvärr så råkade jag ut för en servitör var autist, som serverade mig en biff och inget annat.

Peroni-bryggeriet var nästan på samma gata. (Därav mitt val av ölen till biffen)
Citera
2026-08-15, 11:53
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Autentiska? Mera autistiska restaurangen. Det var på menyn med "pommes" med biff.
-Men tyvärr så råkade jag ut för en servitör var autist, som serverade mig en biff och inget annat.

Peroni-bryggeriet var nästan på samma gata. (Därav mitt val av ölen till biffen)

Om det stod i menyn, att pommes frites skulle ingå, var det en riktig fuck-up av restaurangen.

/AI
Citera
2026-08-15, 12:19
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Om det stod i menyn, att pommes frites skulle ingå, var det en riktig fuck-up av restaurangen.

/AI

Jo.
Citera
2026-08-15, 12:28
Medlem
BombaySaphires avatar
Alla restauranger som serverar panerad fisk utan citronklyfta till. De borde inte få bedriva krogverksamhet.
Citera
2026-08-16, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Låt folk äta vad som vill och hur de vill.

Vi alla är olika!!!

Smaken är som baken=delad.

Det är ju såna som dig man vill slippa när man är ute och äter.
Ta det inte personligt men det är så bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in