2026-08-08, 18:31
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
En kompis lade på en fin ädelost på sina pepparkakor.

Det är en riktigt vanlig grej! Tycker också det är rätt gott. Stiltonost + pepparkaka gifter sig väl.
Citera
2026-08-08, 18:40
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljusberg
Visste du inte att ’mussels marinara’ innehåller tomat när du beställde?
Nej, faktiskt inte. Oaktat så ska ju tomatbasen vara god, inte smaka Eldorado tomatkross.. Att få tomat välsmakande är inte svårt, särskilt inte med alla övriga ingredienser i rätten.
Citera
2026-08-08, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
En kompis lade på en fin ädelost på sina pepparkakor. Vi umgås inte längre.
En polare till mig doppade pepparkakor i bearnaise
Citera
2026-08-08, 20:53
Medlem
Glostrups avatar
Om ingen testade skumma saker så skulle ju inget nytt komma fram. Nån lade ädelost på pepparkaka för första gången, och nu är det väletablerat. Nån annan kom på att hälla hollandaisesås på ett pocherat ägg och skinka, och det blev kanon. Och nån kom på den briljanta idén att stoppa mjölkchoklad i en oskalad banan och grilla den på glöden.

Visst går det säkert väldigt många äckliga kombinationer på varje fantastisk, men det är ju ändå roligt att folk vågar testa nya saker. Den värsta mat-fuckupen jag vet är när folk avfärdar saker som de inte ens har smakat på; om man inte har smakat på det, så har man heller ingen rätt att kommentera på det negativt.

Så att inte våga testa saker i matväg är den största mat-fuckupen av alla, för om man inte klarar av att öppna sitt sinne för kulinariska upplevelser så går man verkligen miste om många upplevelser här i livet.
Citera
2026-08-08, 21:12
Medlem
norther1s avatar
Andra dejten. Hon beställde well done. Höll på att skämmas ihjäl inför servitören när min dejt beställde detta. Idag är hon min fru.

Annars var jag med om en liten glasskandal i Spanien för cirka tio år sedan. Med föräldrarna som förstås ska chartra sina resor och beställer en dyr utflyktsresa genom Ving. Det är nästan enbart skandinaver där och det är lite liveföreställning och middag o så. Trevligt. Efterrätten är glass, vilket förstås bör vara ett varningstecken, men charterbolaget insisterar på att denna håller hög kvalité och är lämplig för turister att äta. Följande timmar efter att vi anlänt till hotellet igen spenderar hela familjen på toaletten, en upplevelse vi delade med de flesta andra besökarna. Ett översättningsmisstag, beklagade sig Ving, som också inte var ovilliga att erbjuda kompensation för det fiaskot. Efter mycket om o men fick vi till tillbaka drygt 30% på hela resan.

Annars är väl att fått en rå kycklingklubba från en Coop på Kungsholmen. Bara någon vecka sedan. Ett litet oj. Orkade inte ens kontakta butiken, bara kastade den direkt.
Pengar finns...

/norther1
Citera
2026-08-08, 21:38
Medlem
Var i kina de skulle bjuda på västerländskmat..

Köttbit, spaghetti, stekt potatis, stekt ägg och tomatsås samt en majskolv. xD Och detta var på en "fin restaurang"
Citera
2026-08-08, 22:18
Medlem
Fått en potatisbulle isf en camenbert när jag beställt friterad camenbert med hjortronsylt...
Citera
2026-08-08, 23:46
Medlem
Ketchup på pasta bolognese! Den gör många men en stor bortgörelse enligt mig.
En annan som gjorde marrängswish lade i en massa apelsiner. Förstörde den totalt! Jag blev så förbannad! Hehe
Sen gjorde jag nog den grövsta själv. Gjorde en köttfärs på saffran en gång. Detta kommer jag aldrig mer göra om. Fick slänga över ett kilo.
Rekommenderar inte någon attt göra detta, det skär sig så totalt.
Citera
2026-08-08, 23:47
Medlem
Du är ju konstig om du skäms för något sånt litet. Det är ju normalt ändå med well Done. 👍
Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Andra dejten. Hon beställde well done. Höll på att skämmas ihjäl inför servitören när min dejt beställde detta. Idag är hon min fru.

Annars var jag med om en liten glasskandal i Spanien för cirka tio år sedan. Med föräldrarna som förstås ska chartra sina resor och beställer en dyr utflyktsresa genom Ving. Det är nästan enbart skandinaver där och det är lite liveföreställning och middag o så. Trevligt. Efterrätten är glass, vilket förstås bör vara ett varningstecken, men charterbolaget insisterar på att denna håller hög kvalité och är lämplig för turister att äta. Följande timmar efter att vi anlänt till hotellet igen spenderar hela familjen på toaletten, en upplevelse vi delade med de flesta andra besökarna. Ett översättningsmisstag, beklagade sig Ving, som också inte var ovilliga att erbjuda kompensation för det fiaskot. Efter mycket om o men fick vi till tillbaka drygt 30% på hela resan.

Annars är väl att fått en rå kycklingklubba från en Coop på Kungsholmen. Bara någon vecka sedan. Ett litet oj. Orkade inte ens kontakta butiken, bara kastade den direkt.
Pengar finns...

/norther1
Citera
2026-08-09, 00:15
Medlem
peder_asts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Såg en kollega i lunchrummet som åt en halv grillad kyckling med kniv och gaffel. Lacka på han och da man äter det där med händerna

Låter som han engelska bögen som äter banan med kniv och gaffel
Citera
2026-08-09, 00:23
Medlem
Jag hade redan använt ketchup i min matlagning när jag får frågan om var ketchupflaskan fanns.
Jag har inget emot ketchup så, och jag är ingen matsnobb, men vad fan?
Citera
2026-08-09, 00:33
Medlem
Rumpkorvens avatar
Folk som inte kan tillaga kött.

För inte så länge sedan så stod en bekant och grillade kött. Fick inte ner en enda tugga. Alla satt och idisslade tuggummi och ingen sa "åh vad gott det var".

Ingen verkar kunna steka kött ordentligt. Inklusive mig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in