2026-08-15, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Hur ska man krångla sig ur det här?
Det måste ju bli kortslutning hos vänstern och de som går i pridetåg nu.

Det handlar om en sektmentalitet.

Man vill få ryggdunkningar från en liten skara av de "egna" och passa in där.

Islamister som mejar ner prideprader ändrar inte på det eller muslimska borgmästare som förbjuder bögflaggor.
Citera
2026-08-15, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Det handlar om en sektmentalitet.

Man vill få ryggdunkningar från en liten skara av de "egna" och passa in där.

Islamister som mejar ner prideprader ändrar inte på det eller muslimska borgmästare som förbjuder bögflaggor.

Aja lugna ner dig nu.
Citera
2026-08-15, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorzo
Aja lugna ner dig nu.

Håller du inte med ?
Citera
2026-08-15, 01:15
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Var det bestämt av folket eller överheten?

Rent formellt beslutades det av riksdagen på 70-talet och efter det har politik förts i samma anda, så visst, politiker bär huvudansvaret, men samtidigt får inte politiker, i en demokrati, makt utan stöd från folket.
Citera
2026-08-15, 01:16
Medlem
Citat:
Håller du inte med ?

Var inte för intensiv min vän.
Citera
2026-08-15, 01:19
Medlem
Citat:
Var inte för intensiv min vän.

Ser mig själv som för lugn och återhållsam.

Hyckleriet förargar mig faktiskt, men kejsaren är så naken så att det här inte ens går att bli arg, bara ren och skär galenskap, sekterism.
Citera
2026-08-15, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Rent formellt beslutades det av riksdagen på 70-talet och efter det har politik förts i samma anda, så visst, politiker bär huvudansvaret, men samtidigt får inte politiker, i en demokrati, makt utan stöd från folket.

Samtidigt så kan en enskild person sätta agendan och alla andra bara följer med.

Människor är mer intresserade av bingolotto och sånt.
Citera
2026-08-15, 01:23
Medlem
Citat:
Ser mig själv som för lugn och återhållsam.

Hyckleriet förargar mig faktiskt, men kejsaren är så naken så att det här inte ens går att bli arg, bara ren och skär galenskap, sekterism.

Ja så kan det vara.
Lyck till
Citera
2026-08-15, 01:54
Medlem
Många skriver om att det skulle uppstå någon slags kortslutning, det går väl att ha solidaritet
med människor som flyr krig och svält utan att nödvändigtvis gilla deras värderingar.
Är väl lite svårt att tro att Sverige skulle varit så progressivt om vi var ett krigsdrabbat
U-land
Citera
2026-08-15, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Många skriver om att det skulle uppstå någon slags kortslutning, det går väl att ha solidaritet
med människor som flyr krig och svält utan att nödvändigtvis gilla deras värderingar.
Är väl lite svårt att tro att Sverige skulle varit så progressivt om vi var ett krigsdrabbat
U-land

Nu så åker de ju på semester dit de har "flytt ifrån" så de flyr lika mycket som att människor i Sverige "flyr" till Stockholm etc. eller andra städer.

Lögnen är ju att man står upp mot en värld som styrs av "vita onda män" som är homofober etc. och om man bara släpper in bruna människor så blir allt bra.

I verkligheten så är det de människor som man massimporterar som bär på de värderingar som man i sitt hyckleri säger sig vara "emot". Lite som att försöka stoppa klimatförändringar genom att använda så mycket fossila bränslen som möjligt.
Citera
2026-08-15, 02:05
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
En undersökning beställd av Tidö-regeringen visar föga förvånande att nästan hälften av eleverna på SFI anser att homosexualitet är oacceptabelt.
Är det en god idé som nu föreslås, att SFI skall göras om och fokusera mer på att utbilda i "svenska värderingar"?

På Flashback finns det väl svenska värderingar och där är det kanske ännu fler?
Citera
2026-08-15, 02:52
Medlem
Haha - Sverige har åsiktsfrihet, och demokrati, så länge man tycker som etablissemanget. Dvs vänster! Det påminner ganska mycket om Nordkorea och liknande åsiktsdiktaturer. Jag är helsvensk, och är faktiskt negativ till homoäktenskap och aborter. Därför att jag och min familj är religiösa. Det är därför jag bor i USA som har åsiktsfrihet och demokrati. Grattis på er svenskar! Åsiktsdiktaturen stramas åt mer och mer. Vågar en svensk idag ens säga att man inte är feminist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in