Citat:
Ursprungligen postat av
Knickerbocker
Haha - Sverige har åsiktsfrihet, och demokrati, så länge man tycker som etablissemanget. Dvs vänster! Det påminner ganska mycket om Nordkorea och liknande åsiktsdiktaturer. Jag är helsvensk, och är faktiskt negativ till homoäktenskap och aborter. Därför att jag och min familj är religiösa. Det är därför jag bor i USA som har åsiktsfrihet och demokrati. Grattis på er svenskar! Åsiktsdiktaturen stramas åt mer och mer. Vågar en svensk idag ens säga att man inte är feminist?
Så du har valt att vara religiös
för att du är negativt inställd till homoäktenskap och aborter? Ett minst sagt underligt ställningstagande, kan jag tycka. Det går alldeles utmärkt att vara negativ till dessa två saker på sekulär - ateistisk, till och med - grund. Man får förstås stå ut med kritik och ibland även ett otrevligt bemötande, men det har du säkert upplevt i din vardag i andra sammanhang ändå.
Jesus, som jag antar har en viktig roll i din religion och i ditt liv, sa att man skulle älska alla och hans pappa är inte negativ till aborter.
Vidare så bor du i USA
pga att du åtnjuter åsiktsfrihet och demokrati. Det är ännu ett märkligt påstående, särskilt i ljuset av hur det tycks stå till med den amerikanska demokratin.
Är du inte amerikansk om du bor i USA?
Pledge of Allegience och allt det? MAGA skulle nog ha synpunkter på att du kallar dig helsvensk sedan du har svurit en ed om trohet till den amerikanska flaggan och republiken.