2026-08-14, 23:51
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorzo
Säkert inget, berätta för alla hur Islam är tolerant mot homosexualitet.
Jag vet inte hur det står till med det.

I Afganistan och Iran är det dödsstraff för homosexualitet och i ett antal andra länder så är straffet antingen döden men utan att det ges som straff eller fängelse. Av dessa länder så har inte alla islamiskt statsskick, så den institutionaliserade homofobin verkar komma från ett generellt konservativt håll - en kvarleva från tiden då dessa var kolonier? Genom dessa länders respektive svaga demokratier så är förändringar långt borta.

Att någon som lämnar dessa länder bär med sig regimens doktrin till det nya landet och fortsätter att behålla den även sedan flytten är gjord är jag skeptisk till.
Citera
2026-08-15, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Jag vet inte hur det står till med det.

I Afganistan och Iran är det dödsstraff för homosexualitet och i ett antal andra länder så är straffet antingen döden men utan att det ges som straff eller fängelse. Av dessa länder så har inte alla islamiskt statsskick, så den institutionaliserade homofobin verkar komma från ett generellt konservativt håll - en kvarleva från tiden då dessa var kolonier? Genom dessa länders respektive svaga demokratier så är förändringar långt borta.

Att någon som lämnar dessa länder bär med sig regimens doktrin till det nya landet och fortsätter att behålla den även sedan flytten är gjord är jag skeptisk till.

Hur tror du det är i Afghanistan och Iran nu då?
Citera
2026-08-15, 00:06
Medlem
INGSOCs avatar
Vad förvånad man är

HBTQ personer som fortsätter krama islamister och andra invandrare från skitländer med såna värdegrunder har kukformade hål i huvudet.
Hade de bott i dessa länder så hade de bokstavligen blivit dödade.
De röstar alltså för att ta in mer folk som anser att de borde dö för en sån sak som sexuell läggning.
Så galna har folk blivit i väst att de vill undermedvetet begå självmord och de drar alla oss andra ner med dem.

Jag är 100 på att man i framtiden kommer studera detta som någon form av masspsykos.
Senast redigerad av INGSOC 2026-08-15 kl. 00:38.
Citera
2026-08-15, 00:17
Medlem
Både rasism och homofobi är nog större bland vissa invandrargrupper än bland oss svennar. Detta kommer såklart bli en utmaning.
Citera
2026-08-15, 00:25
Medlem
Jazkers avatar
De är inte homofober, de är araber.
Citera
2026-08-15, 00:28
Medlem
Pungsvings avatar
Muslimer är så bögiga att de tvingas till förskjutning av vem som är bög när en man sätter på en annan. Den som sätter på är inte bög. Den som hotas till att ta emot kuk är bög.
Citera
2026-08-15, 00:30
Medlem
Vem bad om denna undersökning ens ?
Citera
2026-08-15, 00:33
Medlem
Vi ska tacka för att homosexintoleransen återgår till det normala.

Vi ska anamma denna kultur. Det är högkultur. Negroid och arabisk högkultur.

Kvinnor och homos skall bliva på mattan.
Citera
2026-08-15, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktaNigeriaBrev
Vi ska tacka för att homosexintoleransen återgår till det normala.

Vi ska anamma denna kultur. Det är högkultur. Negroid och arabisk högkultur.

Kvinnor och homos skall bliva på mattan.

Nej, vi ska inte tro på mongoloider.
Citera
2026-08-15, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INGSOC
Vad förvånad man är

HBTQ personer som fortsätter krama islamister och andra invandrare från skitländer med såna värdegrunder har kukformade hål i huvudet.
Hade de bott i dessa länder så hade de bokstavligen blivit dödade.
De röstar alltså för att ta in mer folk som anser att de borde dö för en sån sak som sexuell läggning.
Så galna har folk blivit i väst att de vill undermedvetet begå självmord och de drar alla oss andra ner med dem.

Jag är 100 på att man i framtiden kommer studera detta som någon form av masspsykos.

De får fortsätta kramas. Det tycker jag att rödgröningar och Pride-klanen förtjänar
Citera
2026-08-15, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Varför är det oacceptabelt att inte gilla något, inte synas något är bra, etc?

Och varför vill Mohamsson (och andra) tvinga på deras värderingar på andra?
Och vad ger henne (och andra) rätten att bestämma vad ”svenska värderingar” är?

Nu skiter jag i om folk är homosexuella. De får vara vad de vill. Jag bara opponerar mig emot att folk ska tvinga på andra sina värderingar, åsikter, m.m.

Det relevanta är ju att politikerna massimporterar människor med värderingar från medeltiden.

Det är relevant för samhället.

Sen så är politikerna hycklare då de är de som skapar samhällsproblemen som de sen hävdar att de ska bli inröstade för att "lösa".
Citera
2026-08-15, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Jag är förvånad att siffran inte är högre och ja, jag tycker att SFI skall utbilda/informera om svenska värderingar och samhällsnormer samtidigt som de utbildar i svenska språket.

Folk tenderar ju att ljuga även i anonyma undersökningar. man vill svara "rätt".

Vuxna får väl ha de värderingar de vill, utvisa dem istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in