2026-08-13, 13:11
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Men kriminaliseringen är det som är farligt med cannabis då ingen större forskning ens får förekomma i landet. Detta har skapat en enorm marknad för altonoider som kan vara och är farliga för hälsan.

Legalisera och reglera marknaden för att minska skadorna i samhället.

Skulle vi få färre knarkare om det var lagligt? Tror inte det.
Citera
2026-08-13, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Vad menar du?

Folk som bara kommer med idiotiska inlägg och påstår att ingen bryr sig. Ger liksom inget

Citat:
Deras politik är ju fan endast för att gynna oligarker och ingen annan.
Låter mer som en rysk påverkansoperation än svensk politik...

Du gör som du vill/röstar på vad du vill. Nämner de endast pga cannabis-frågan
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2026-08-13 kl. 14:45.
Citera
2026-08-13, 15:57
Medlem
Trodde verkligen detta val skulle blir då narkotikapolitiken ändrades men alla partier verkar ju skakt hand på att dom vägrar röra i frågan ens med tång.

Och Sverige ligger fortfarande i topp i dödlighet pga narkotika. Sorgligt, men så går det väl när ett gäng elevrådsrepresentanter som växt upp till politiker ska försöka ta tag i sådana frågor.
Citera
2026-08-13, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Skulle vi få färre knarkare om det var lagligt? Tror inte det.
Fler skulle bruka cannabis, men knarkare kan söka vård utan att stämplas som kriminella.
Citera
2026-08-13, 16:29
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Fler skulle bruka cannabis, men knarkare kan söka vård utan att stämplas som kriminella.
Är det verkligen att göra oss hälsosamma? Att bara ge vika för att knarkerz inte kan sköta sig? Anpassa lagen efter dom olydiga är inte min favorit och man jobbar inte så inom andra områden.
Citera
2026-08-13, 17:01
Medlem
Citat:
Jo men det är svårt att ändra regler till att fler dåliga idiotgrejer ska vara lagliga. Jag vet att sprit och speedway är lagligt och att folk dör. Låt knark som är farligt och belastande för samhället vara olagligt och sluta vara ett knarkare. Gör nått och bidra istället, skaffa ett arbete tex.

Jag har ett jobb men tack för omtanken. Det har dött folk på jobb jag tidigare har jobbat på. Ingen har dött av cannabis.
Citera
2026-08-13, 19:14
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Jag har ett jobb men tack för omtanken. Det har dött folk på jobb jag tidigare har jobbat på. Ingen har dött av cannabis.

Det gäller inte bara cannabis. Vi vet vart det leder. Blir det ena lagligt flyttas gränsen för andra substanser som sämre folk håller på med.
Citera
2026-08-13, 19:16
Avstängd
Den som tror att cannabis någonsin kommer bli lagligt i Sverige är 100% tappad.
Citera
2026-08-14, 10:32
Medlem
Citat:
Är det verkligen att göra oss hälsosamma? Att bara ge vika för att knarkerz inte kan sköta sig? Anpassa lagen efter dom olydiga är inte min favorit och man jobbar inte så inom andra områden.
Ja då på alla lagliga marknader som reglerar bruket genom information, hjälp och skatter, gör att bruket bland unga minskar över tid.

Eller förnekar du att alkoholkonsumtionen bland unga har minskat här i Sverige?
Citera
2026-08-14, 12:33
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ja då på alla lagliga marknader som reglerar bruket genom information, hjälp och skatter, gör att bruket bland unga minskar över tid.

Eller förnekar du att alkoholkonsumtionen bland unga har minskat här i Sverige?
Det förnekar jag inte. Men jag tycker inte brajj och heroin ska vara lagligt för det. Om något är dåligt. Typ rån, våldsbrott och knark gör man det olagligt. Det är sen befolkningens skyldighet att följa lagen. Vi har skapat detta gemensamt grundat på forskning om att knark inte är bra för oss människor.

Vilka signaler till unga sänds ut om vi gör knark lagligt? Jo att det inte är så farligt.

Till er som vill knarka: ni vet att det inte är hälsosamt för er eller för andra. Så varför inte bara låta bli?
Citera
2026-08-14, 17:44
Medlem
Citat:
Det förnekar jag inte. Men jag tycker inte brajj och heroin ska vara lagligt för det. Om något är dåligt. Typ rån, våldsbrott och knark gör man det olagligt. Det är sen befolkningens skyldighet att följa lagen. Vi har skapat detta gemensamt grundat på forskning om att knark inte är bra för oss människor.

Vilka signaler till unga sänds ut om vi gör knark lagligt? Jo att det inte är så farligt.

Till er som vill knarka: ni vet att det inte är hälsosamt för er eller för andra. Så varför inte bara låta bli?
Ingen pratar om att legalisera heroin utan det existerar endast i din fantasi.

Om du vill ha en seriös diskussion så kan du börja med att vara ärlig.
Citera
2026-08-14, 17:58
Medlem
knarkadamuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand
Trodde verkligen detta val skulle blir då narkotikapolitiken ändrades men alla partier verkar ju skakt hand på att dom vägrar röra i frågan ens med tång.

Och Sverige ligger fortfarande i topp i dödlighet pga narkotika. Sorgligt, men så går det väl när ett gäng elevrådsrepresentanter som växt upp till politiker ska försöka ta tag i sådana frågor.
Jo trodde nog det också innan förra valet men nu så vette fan. Vet inte ens om något kommer hända innan 2030. Hoppas såklart att ett parti vill legalisera innan valet 2030 men sätter typ 30% chans på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in