2026-08-15, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
För du skapar så mycket pengar genom att röka eller vad menar du?

Jag tycker inte lagstiftningen ska ge vika. Bättre om vi medborgare avstod knark
Men nu avstår inte folk från att knarka, så dina önskedrömmar är ju bara en fantasi i nuläget.
Citera
2026-08-15, 13:38
Medlem
Citat:
För du skapar så mycket pengar genom att röka eller vad menar du?

Jag tycker inte lagstiftningen ska ge vika. Bättre om vi medborgare avstod knark
Jag menar att det går bra att vara ett produktivt land trots att man legaliserat.

Dagens lagstiftning leder till våld och kriminalitet, att människor inte vågar söka hjälp när de behöver det samt förlorade skatteintäkter. Jag kan förstå att du tycker att människor ska avstå från cannabis, men det kommer ju aldrig att hända. Det är som att önska att enhörningar går på gatorna. Ibland får man förhålla sig till verkligheten.
Citera
2026-08-15, 21:33
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Men nu avstår inte folk från att knarka, så dina önskedrömmar är ju bara en fantasi i nuläget.
Det är din önskan om bnprekord genom legalisering också. Skaffa ett jobb o sluta knarka
Citera
2026-08-15, 21:34
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag menar att det går bra att vara ett produktivt land trots att man legaliserat.

Dagens lagstiftning leder till våld och kriminalitet, att människor inte vågar söka hjälp när de behöver det samt förlorade skatteintäkter. Jag kan förstå att du tycker att människor ska avstå från cannabis, men det kommer ju aldrig att hända. Det är som att önska att enhörningar går på gatorna. Ibland får man förhålla sig till verkligheten.

Verkligheten är ju att olaglighet ska straffas
Citera
2026-08-15, 21:35
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Jo det minskar riskerna över en rad olika områden!
Vad tjänar du på att ljuga?

Ingen lögn vad jag vet. Knark är bajs
Citera
2026-08-15, 21:40
Medlem
Citat:
Det är din önskan om bnprekord genom legalisering också. Skaffa ett jobb o sluta knarka
Nu fantiserar du igen om att jag skulle ha nämnt bnp.
Är du full?
Citera
2026-08-16, 00:00
Medlem
Citat:
Ingen lögn vad jag vet. Knark är bajs

Inkluderar det medicinsk cannabis? Jag använder knark...eller rättare sagt medicin mot epilepsi (som innehåller bensodiazepiner)

Vart drar man gränsen för "knark" i dina ögon?
Citera
2026-08-16, 07:40
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Nu fantiserar du igen om att jag skulle ha nämnt bnp.
Är du full?

Inte helt omöjligt att jag va full
Citera
2026-08-16, 07:43
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Inkluderar det medicinsk cannabis? Jag använder knark...eller rättare sagt medicin mot epilepsi (som innehåller bensodiazepiner)

Vart drar man gränsen för "knark" i dina ögon?

Gränsen är ganska enkel. Är din medicin utskriven av en läkare och är produkten köp på apotek så är den ok. Köp utan sk moms inte ok.
Citera
2026-08-16, 07:56
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Verkligheten är ju att olaglighet ska straffas

Gäller detta även kaffe?
Citera
2026-08-16, 09:10
Medlem
Citat:
Gränsen är ganska enkel. Är din medicin utskriven av en läkare och är produkten köp på apotek så är den ok. Köp utan sk moms inte ok.

Jodå, den är införskaffad på 100% lagligt manèr från apoteket (det lovar jag) Om du nu anser att "knark är bajs" (jag tar för givet att du inkluderar cannabis?) är det samma sak med alkohol (fullt lagligt, men det mesta pekar ju på att det är mer dödligt än lite gräs)?

Eller finns det tillfällen då knark "inte är bajs"? Medicinskt tex?
Citera
2026-08-16, 09:21
Medlem
Citat:
Inte helt omöjligt att jag va full
Du är fan värre än alla du anklagar för att vara knarkare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in