2026-08-15, 00:04
Medlem
Enligt fup ska båda offren alltså fått flera slag mot sina huvuden med eggsidan av en yxa eller yxliknande föremål. Vidare har denna yxa eller yxliknande föremål torkats av, först efter mordet på Tor och sedan efter mordet på Gärd.

Detta tycker jag tyder på att allt det GW sagt genom åren är fel. Det är inget tillfällighetssmord. Vem mördar någon i plötsligt blint raseri och sedan torkar av vapnet som används?

Vidare verkar det inte alls som att Gärd kom på mördaren i ladan utan snarare att mördaren sökt upp Gärd i eller utanför boningshuset.

Detta är ett mord som mördaren planerat att utföra, inte något som uppkom i all hast.
Citera
2026-08-15, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menomi
Enligt fup ska båda offren alltså fått flera slag mot sina huvuden med eggsidan av en yxa eller yxliknande föremål. Vidare har denna yxa eller yxliknande föremål torkats av, först efter mordet på Tor och sedan efter mordet på Gärd.

Detta tycker jag tyder på att allt det GW sagt genom åren är fel. Det är inget tillfällighetssmord. Vem mördar någon i plötsligt blint raseri och sedan torkar av vapnet som används?

Vidare verkar det inte alls som att Gärd kom på mördaren i ladan utan snarare att mördaren sökt upp Gärd i eller utanför boningshuset.

Detta är ett mord som mördaren planerat att utföra, inte något som uppkom i all hast.

GW har alltid fel... men man kan ju dock mörda någon utan att det var planerat och sedan inse att man måste göra sig av med fingeravtryck och liknande på mordvapnet.

Vem planerar att mörda någon utan att ta med sig ett mordvapen till platsen? om nu yxan kom från Tor
Citera
2026-08-15, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
GW har alltid fel... men man kan ju dock mörda någon utan att det var planerat och sedan inse att man måste göra sig av med fingeravtryck och liknande på mordvapnet.

Vem planerar att mörda någon utan att ta med sig ett mordvapen till platsen? om nu yxan kom från Tor

Fupen säger dock att de lämnar öppet för om mördaren hade med sig vapnet eller använde ett föremål från gården.

Det mördaren gjort är att torka bort offrens blod från vapnet.
Citera
2026-08-15, 00:18
Medlem
Någon obehörig tog sig in på avspärrade brottsplatsen mellan september och december 2005.
Citera
2026-08-15, 00:20
Medlem
Det första jag tycker är intressant i fup på sida 24 är att han inte vill medverka vid en vallning för att förklara sin version.
Citera
2026-08-15, 00:22
Medlem
Vad gäller skoavtrycken har de över 20 spår av Reebok-skon medan Victory-skon bara gjort ett enda avtryck. Go figure.
Citera
2026-08-15, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Womenwarrior
Någon som har FUP ?
Finns här tydligen
https://www.krimfup.se/search/nils-johan-jacobsson
Har du köpt fup ?
Ge oss länken om du har gjort det
Citera
2026-08-15, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menomi
Vad gäller skoavtrycken har de över 20 spår av Reebok-skon medan Victory-skon bara gjort ett enda avtryck. Go figure.

Var läste du det ? Jag läste att victory skon avsatt flertal spår på trappan upp till vinden
Citera
2026-08-15, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmaren79
Har du köpt fup ?
Ge oss länken om du har gjort det

https://gofile.io/d/l7XaiaOO
Citera
2026-08-15, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Var läste du det ? Jag läste att victory skon avsatt flertal spår på trappan upp till vinden

De beskrev på skissen över huset att det bara var ett spår från Victory-skorna. Men sedan såg jag längre ned i texten att det ska ha varit flera spår i just trappen.

Men ändå intressant att Reebok-skorna är överallt i huset medan Victory-skon bara finns i trappen.
Citera
2026-08-15, 00:52
Medlem
Synd att de poliser som förhör JJ har så bråttom att komma till avslut. Jag tror man hade kunnat få JJ att prata om man byggt upp ett förtroende långsamt under en längre tid.
Citera
2026-08-15, 01:01
Medlem
Fastnar vid förhör på sida 97. Förhörsledare Seppo Pentinen som var inblandad i Quick. Inte konstigt utredningen varit kritiserad från start.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in