2026-08-14, 18:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas-Rejbrand
Jag har just nu publicerat en film om sommarens resor till Danmark:

https://youtu.be/yqX5jBTXS9A

Det blev tre resor: en ”misslyckad”, en lyckad och en mycket lyckad.

Min förhoppning är att den här filmen kan nyansera bilden av sexköp, säljarna och sexköparen.

I den här korta filmen framgår med viss tydlighet varför jag åker till Danmark: Det handlar om ett mycket grundläggande psykologiskt och känslomässigt behov. För en del människor som lever med funktionsnedsättning eller neuropsykiatrisk funktionsvariation är köp av fysisk närhet, även om det ”bara” handlar om kramar, handhållning och smekningar, en livlina.

I min långa film berättar jag hela min historia:

https://youtu.be/h5s3PjwmzN4

(Jag hoppas att jag inte bryter mot någon av forumets regler med det här inlägget. De händelser som beskrivs i filmerna är samtliga helt och hållet förenliga med alla tillämpbara svenska och danska lagar och regler.)
Oj. Nu har jag bara tittat på den korta versionen. Den var bra. Mycket bra och gripande. Alla som hatar torskar och horor saknar empati. Risken för dig är att du lätt skulle kunna bli förälskad i en WG. Och då kan det gå illa...
Citera
2026-08-14, 22:20
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Oj. Nu har jag bara tittat på den korta versionen. Den var bra. Mycket bra och gripande. Alla som hatar torskar och horor saknar empati. Risken för dig är att du lätt skulle kunna bli förälskad i en WG. Och då kan det gå illa...
Håller med om att den var gripande.
Hm, men desto bättre, säger jag, angående min fetning här. Visst, det kan gå illa om man inte har alla hästar hemma. Men att ha känslor för den man har sex med är ändå att föredra, tycker jag. Då behöver ju inte båda fejka, vilket jag kan känna är nödvändigt att göra som köpare ibland (eller för det mesta).
Citera
2026-08-17, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas-Rejbrand
Jag har just nu publicerat en film om sommarens resor till Danmark:

https://youtu.be/yqX5jBTXS9A

Det blev tre resor: en ”misslyckad”, en lyckad och en mycket lyckad.

Min förhoppning är att den här filmen kan nyansera bilden av sexköp, säljarna och sexköparen.

I den här korta filmen framgår med viss tydlighet varför jag åker till Danmark: Det handlar om ett mycket grundläggande psykologiskt och känslomässigt behov. För en del människor som lever med funktionsnedsättning eller neuropsykiatrisk funktionsvariation är köp av fysisk närhet, även om det ”bara” handlar om kramar, handhållning och smekningar, en livlina.

I min långa film berättar jag hela min historia:

https://youtu.be/h5s3PjwmzN4

(Jag hoppas att jag inte bryter mot någon av forumets regler med det här inlägget. De händelser som beskrivs i filmerna är samtliga helt och hållet förenliga med alla tillämpbara svenska och danska lagar och regler.)

Jag tyckte intressant video. Helt andra bevekelsegrunder för sexköp än jag själv har, så blev att titta igenom den längre videon.

Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Hm, men desto bättre, säger jag, angående min fetning här. Visst, det kan gå illa om man inte har alla hästar hemma. Men att ha känslor för den man har sex med är ändå att föredra, tycker jag. Då behöver ju inte båda fejka, vilket jag kan känna är nödvändigt att göra som köpare ibland (eller för det mesta).

Bättre med känslor för köpesex? Jag köper sex drygt 2 ggr per månad, och okej jag har bra jargong med de SW jag besökt ett par gånger, men tycker det är ett stort plus att inga känslor är inblandade.

Själv jag köper sextjänster för det är avslappnande, kul, njutbart. Ett alternativ till att gå på bio helt en enkelt. Alternativet ragga på krogen har problemet att då blir sexakten något 50/50, köper jag så full fokus på mig och mina begär så är helt trevligt
Citera
2026-08-17, 14:13
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:

Jag som provider tycker att det låter som en mardröm med en kund som har känslor för mig. Det har hänt ett par ggr och det är fruktansvärt och jag har alltid varit tvungen att avbryta en sån kontakt. Jag har kunder som jag uppriktigt tycker om personer (och vice versa), vi funkar kemimässigt och har träffats många ggr. Men mer känslor än så är inte alls att föredra säger jag som står på andra sidan transaktionen. För mig är det verkligen bara en mardröm.
Senast redigerad av Sokoke.Cute 2026-08-17 kl. 14:57.
Citera
2026-08-17, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokoke.Cute
Jag som provider tycker att det låter som en mardröm med en kind som har känslor för mig. Det har hänt ett par ggr och det är fruktansvärt och jag har alltid varit tvungen att avbryta en sån kontakt. Jag har kunder som jag uppriktigt tycker om personer (och vice versa), vi funkar kemimässigt och har träffats många ggr. Men mer känslor än så är inte alls att föredra säger jag som står på andra sidan transaktionen. För mig är det verkligen bara en mardröm.
Kan ju ses som rakare och ärligare än att dejta en tjej ,ligga och sen dra sig ur. De tjejerna blir ofta nog mer sårade och känner sig utnyttjade. En prostituerad kan ju tänka att hon var värd och betala för i varje fall (skulle kunna vara så) Dessutom visste hon vad det handlade om. Öppna kort.
Citera
2026-08-17, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 08.anna
Jahaja...du är en av dessa killar som ringer upp för att sedan lägga på när man svarar? (runkar säker också samtidigt). Eller skickar nördiga sms om hur stora kukar ni har och om jag knullar utan kondom? Samt en massa andra dumma frågor. Eller frågar om en träff för att sedan inte våga ringa när jag ber om det? Energitjuvar.

De gör ju inte den olagliga handlingen att betala för sex i varje fall.
Citera
2026-08-17, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellhooks
^ Ja, jag tycker också att det är viktigt att poängtera att sexköp inte innebär att eskorten säljer sin kropp, själ och identitet. Jag är också eskort och upplever inte att min personliga integritet elimineras av min verksamhet.

Som alla andra i tråden vill jag bekräfta påståendet att det inte finns en typisk sexköpare, även om vissa mönster ofta känns igen. Mina kunder är mellan 25-55 och vad som av resten av samhället skulle klassas som helt vanliga män. Vissa har nyss kommit från ett långt förhållande och är i behov av närhet och att prata av sig lite, andra är gifta och sexuellt frustrerade, en del vill bara knulla utan någon direkt förklaring. Många är välavlönade och ser inte helt sällan väldigt bra ut. Nu träffar jag inte vem som helst, försöker prata mycket med kunden innan och bilda mig en uppfattning utifrån bilder och telefonsamtal, men schablonbilden om att män köper sex för att de "inte kan få något annat" är hur som helst inkorrekt.
" köpa en kropp" har jag aldrig fattat. Får man behålla den?
Citera
2026-08-17, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheeez
Den här tråden riktar sig såklart till dig som har gått/går till prostituerade kvinnor/män för att få sex.

Varför väljer du en prostituerad framför ex ett ragg på krogen? (man kan ju faktiskt få fitta/kuk gratis.....)

Vad tycker du det finns för för och nackdelar med att gå till en prostituerad?

Är det enbart det sexuella du är ute efter, eller är det även någon form av ömhet, närhet eller bekräftelse du är ute efter?

Observera att jag INTE är ute efter att döma någon, moralpredikningar etc.

Tror att många helt enkelt älskar kvinnor och inte orkar hålla på och ragga och få nej mest hela tiden.
Citera
2026-08-17, 14:55
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Kan ju ses som rakare och ärligare än att dejta en tjej ,ligga och sen dra sig ur. De tjejerna blir ofta nog mer sårade och känner sig utnyttjade. En prostituerad kan ju tänka att hon var värd och betala för i varje fall (skulle kunna vara så) Dessutom visste hon vad det handlade om. Öppna kort.

"tänka att hon var värd att betala varje fall"

Ja du, sexarbetare VILL ha betalt. Det är därför vi säljer tillfälliga sexuella tjänster. De allra, allra flesta av oss ser det som en affärsuppgörelse och vill absolut inte att sk känslor ska vara inblandade. Man har känslor för i stort sett alla man interagerar med, men i det här fallet avses starkare känslor som förälskelse (kanske kåthet kan räknas hit) och förhoppningar som kan komma med sånt. Min erfarenhet av att själv jobba som sexarbetare och ha pratat med och träffat en massa andra sexarbetare så är den sortens känslor från en kund enbart är sjukt påfrestande i längden. Visst kan man rida på det ett tag och mjölka pengar, men till slut blir det hemskt.

Jag vet inte riktigt vad du ville säga? Att horan är den som blir kär och sårad? Det var inte riktigt det som diskuterades nu tror jag? Eller så är det jag missuppfattade diskussionen.
Citera
2026-08-17, 15:03
Medlem
Citat:
"tänka att hon var värd att betala varje fall"

Ja du, sexarbetare VILL ha betalt. Det är därför vi säljer tillfälliga sexuella tjänster. De allra, allra flesta av oss ser det som en affärsuppgörelse och vill absolut inte att sk känslor ska vara inblandade. Man har känslor för i stort sett alla man interagerar med, men i det här fallet avses starkare känslor som förälskelse (kanske kåthet kan räknas hit) och förhoppningar som kan komma med sånt. Min erfarenhet av att själv jobba som sexarbetare och ha pratat med och träffat en massa andra sexarbetare så är den sortens känslor från en kund enbart är sjukt påfrestande i längden. Visst kan man rida på det ett tag och mjölka pengar, men till slut blir det hemskt.

Jag vet inte riktigt vad du ville säga? Att horan är den som blir kär och sårad? Det var inte riktigt det som diskuterades nu tror jag? Eller så är det jag missuppfattade diskussionen.

Ja, tror du missuppfattade. Jag menade tvärsom. Att det är tjejer i vanliga dejter män ligger med och sedan lämnar som ofta blir sårade, bedrövade, känner sig utnyttjade och tycker killar bara vill ligga. Många killar ljuger om allt möjligt för och få ligga och sårar tjejer. Helt lagligt. Otrohet också lagligt.
Citera
2026-08-17, 15:12
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Jag som provider tycker att det låter som en mardröm med en kund som har känslor för mig. Det har hänt ett par ggr och det är fruktansvärt och jag har alltid varit tvungen att avbryta en sån kontakt. Jag har kunder som jag uppriktigt tycker om personer (och vice versa), vi funkar kemimässigt och har träffats många ggr. Men mer känslor än så är inte alls att föredra säger jag som står på andra sidan transaktionen. För mig är det verkligen bara en mardröm.
Som jag skrev i min kommentar så bör man ha alla hästar hemma också, för att det ska funka om man har/får känslor för en SW. Man måste ju inte avslöja dem om de skulle växa sig starka. Men som du själv skriver, att uppriktigt tycka om någon, ha kemi o.s.v. är en form av känslor. Det behöver inte eller borde inte vara hemskt för någon av parterna.

Citat:
...
Man har känslor för i stort sett alla man interagerar med, men i det här fallet avses starkare känslor som förälskelse (kanske kåthet kan räknas hit) och förhoppningar som kan komma med sånt.
...
Ja du, haha, kåthet måste väl en provider ändå stå ut med.
Citera
2026-08-17, 15:43
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Ja, tror du missuppfattade. Jag menade tvärsom. Att det är tjejer i vanliga dejter män ligger med och sedan lämnar som ofta blir sårade, bedrövade, känner sig utnyttjade och tycker killar bara vill ligga. Många killar ljuger om allt möjligt för och få ligga och sårar tjejer. Helt lagligt. Otrohet också lagligt.

Det här inte så mycket själva ämnet att göra.

Citat:
Som jag skrev i min kommentar så bör man ha alla hästar hemma också, för att det ska funka om man har/får känslor för en SW. Man måste ju inte avslöja dem om de skulle växa sig starka. Men som du själv skriver, att uppriktigt tycka om någon, ha kemi o.s.v. är en form av känslor. Det behöver inte eller borde inte vara hemskt för någon av parterna.

Ja du, haha, kåthet måste väl en provider ändå stå ut med.

Vg gäller kåthet så menade jag från providerna sida. Att en kund som köper våra tjänster är kåta är ganska självklart, även om det finns kunder som primärt är ute efter annat än bara sexuellt umgänge.

Men jag håller som sagt verkligen inte med om att det du sa om att ha känslor för den man har sex med är att föredra. Ja, kåthet är också en känsla och man har känslor för i stort sett alla man interagerar med. Det går liksom inte att undvika. Men Carl.A skrev till en skribent att det är stor risk för att han skulle kunna bli kär i en provider. På Carls inlägg svarade du att det är att föredra att man har starkare känslor för den man ligger med.

Jag håller alltså inte med om att känslor (som i det här fallet med tanke på inlägget du citerade skulle vara kärlek/förälskelse) för den man ligger med är att föredra när det är fråga om en affärsuppgörelse. Min erfarenhet som sexarbetare. Möjligt att du har en annan, men för mig personligen har det enbart blivit SJUKT JOBBIGT när en kund blir kär. Kontakter jag har avslutat pga så obekvämt.

Sen blev jag citerad av en användare som uttryckte sig konstigt och menade att horan kan tänka att hon "i varje fall var värd att betala". Ja, det tänker horan alltid. Det är därför vi jobbar. Lite som att horan är den som är kåt och förälskad och blir besviken för att det inte blir nåt mer än bara knulla.

Så slå dig själv i pannan lite och läs om allt så kanske det blir rätt.
Senast redigerad av Sokoke.Cute 2026-08-17 kl. 16:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in