2026-08-14, 19:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Det är svenska högernationalister som inte har någon annan ambition än att skapa en totalitär polisstat där privat ägande är avskaffat, och det kommer att sluta i en väpnad konflikt och någon typ av folkmord. Det är som Gaza, jag gillar autonomi, men om polisstatsförespråkarna bestämmer sig för att "ta tillbaka sitt land" så måste man nog bomba deras kommuner med vit fosfor och napalm. Det sker ju idag en total avhumanisering, om om det är "Putin som drar i trådarna", kanske det. Jag får inga rubelsedlar i alla fall. Men polisstatsideologin framstår som så folkligt förankrad att den inte kan betraktas som ett Kreml-sponsrad sekt, utan snarare som den kambodjanska rörelse jag nämnde.
Du måste ju vara rejält handikappad.

vet du skillnaden på en kapitalist och en kommunist/vänster?

kommunist/vänster vill allt sk avara staligt ägt.

en höger/kapitalist är mer för privatägande.

det här är grundpelarna i deras politik att du inte känner till det måste bero på du inte har någon koll alls eller är förståndshandikappad
Citera
2026-08-14, 19:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Det är svenska högernationalister som inte har någon annan ambition än att skapa en totalitär polisstat där privat ägande är avskaffat, och det kommer att sluta i en väpnad konflikt och någon typ av folkmord. Det är som Gaza, jag gillar autonomi, men om polisstatsförespråkarna bestämmer sig för att "ta tillbaka sitt land" så måste man nog bomba deras kommuner med vit fosfor och napalm. Det sker ju idag en total avhumanisering, om om det är "Putin som drar i trådarna", kanske det. Jag får inga rubelsedlar i alla fall. Men polisstatsideologin framstår som så folkligt förankrad att den inte kan betraktas som ett Kreml-sponsrad sekt, utan snarare som den kambodjanska rörelse jag nämnde.
stämmer inte en vänster/kommunist vill allt ska vara staligt ägt det är ju deras grundpelare
Citera
2026-08-14, 19:36
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats41
Vi har ju exporterat fångar till Estland men såg på TV att om de får ny regering kommer de skicka tillbaka fångarna.

Sen kommer vi ha lika många fångar per capita som Ryssland och Turkiet.

Måste kosta gigantiska summor. Frågar igen finns det någon beräkning.
Det kostar att vara humanitär stormakt no 1.
Citera
2026-08-14, 20:10
Medlem
Driftstopps avatar
Det tog 4 år för tidö att rösta för detta.
ÖP hade gjort det på 5 månader.
Citera
2026-08-14, 20:34
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nu hittar du ju på och ljuger igen...

"Mängdrabatten" har aldrig varit reglerad i lag, utan har styrts av praxis. Det enda lagen anger som kan härröra till detta är i 30 kap. 3§ Brottsbalken där det stadgas att en gemensam påföljd skall dömas ut när någon döms för flera brott. Samt i 26 kap. 2§ Brottsbalken där det regleras när maxstraffet får överstigas - och isåfall med hur mycket. I övrigt har allt annat styrts av praxis från domstolarna. Mängdrabatten och asperationsprincipen har alltså aldrig "införts" från politiskt håll.

Mängdrabatten kom från Socialdemokraterna som satt i styre deras idé.

>S-regeringen lade fram propositionen.
Borgliga var emot förslaget.

Du snackar maxstraff inte rabatten som infördes ditt jävla sossemongo

Ta och hoppa från något högt grabben.
Senast redigerad av pepsi hax 2026-08-14 kl. 20:40.
Citera
2026-08-14, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax

"Mängdrabatten kom från Socialdemokraterna som satt i styre deras idé" - På vilket sätt menar du då? Vad är det för proposition du pratar om? Skulle du kunna visa den?

Som sagt: Mängdrabatt (eller mängdreduktion som det heter på juridiska) finns inte reglerad i lag - och har aldrig funnits. Utan mängdrabatten har endast reglerats i praxis utefter dom lagkrav som finns om proportionalitet, samt de bestämmelser jag hänvisade till i förra inlägget...och nej, jag pratar inte om maxstraff. Läs vad jag skriver och läs in helheten! Vill du veta mer om mängdrabattens (och asperationsprincipens) historia, så berättar jag den gärna!

Skulle det nu vara så att du FORTFARANDE anser att mängdrabatten finns reglerad i lag så är det upp till DIG att visa detta. Här har du Brottsbalken, det är bara att kika och hänvisa till det lagrum du hävdar finns. Under tiden väntar jag! https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700/
Citera
2026-08-14, 21:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax

Det gäller för sossemongona nu skydda kärnväljarna de kriminella och framförallt de kriminella invandrarna.

Därför har de gått ut i media om de vinner valet så är straffrabbaten kvar och anhörighetsinvandring och all kravlös invandring med livstidsförsörjning ska fortgå, det är det här de går till val på
Citera
2026-08-14, 21:25
Medlem
Thyrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
Socialdemokraterna har redan gått ut med de inte tänker genomföra det här om de vinner valet.

Inte konstigt alla kriminella röstar på dem de sammarbetar verkligen.

De kriminella lurar äldre med sossarnas kombilotterier och ger dem inkomster och sossarna i sin tur ser till så de inte kan bli inburade en längre tid, win-win för bägge två

S har ett eget förslag, som skulle komma igång snabbare än tidelagets, som är valfläsk, precis som bränsleskatten. Skruppellöse Uffe ruffel med fru är precis som trumpen dumpen i WH. Och deras följare är lika dana.
Citera
2026-08-14, 21:26
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
"Mängdrabatten kom från Socialdemokraterna som satt i styre deras idé" - På vilket sätt menar du då? Vad är det för proposition du pratar om? Skulle du kunna visa den?

Som sagt: Mängdrabatt (eller mängdreduktion som det heter på juridiska) finns inte reglerad i lag - och har aldrig funnits. Utan mängdrabatten har endast reglerats i praxis utefter dom lagkrav som finns om proportionalitet, samt de bestämmelser jag hänvisade till i förra inlägget...och nej, jag pratar inte om maxstraff. Läs vad jag skriver och läs in helheten! Vill du veta mer om mängdrabattens (och asperationsprincipens) historia, så berättar jag den gärna!

Skulle det nu vara så att du FORTFARANDE anser att mängdrabatten finns reglerad i lag så är det upp till DIG att visa detta. Här har du Brottsbalken, det är bara att kika och hänvisa till det lagrum du hävdar finns. Under tiden väntar jag! https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700/

Prop. 1987/88:120 är regeringen Ingvar Carlssons proposition från 1988 om ändringar i brottsbalken m.m. (straffmätning och påföljdsval m.m
Citera
2026-08-14, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Det hade ju varit jättekonstigt om S hade röstat för förslaget. Gängkriminella är ju trots allt S gullegrisar och fotsoldater i orten som håller invånarna i schack och ser till att de röstar rött.
ptrecis så är det, det var samma visa med deras kombi lotterier då efterlysta barnamördare ringde och lurade äldre människor på deras besparingar för att finansiera socialdemokraterna, det här är ju en viktig inkomstkälla för dem då kan de inte sitta i fängelse en längre tid.
Citera
2026-08-14, 21:30
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
Det gäller för sossemongona nu skydda kärnväljarna de kriminella och framförallt de kriminella invandrarna.

Därför har de gått ut i media om de vinner valet så är straffrabbaten kvar och anhörighetsinvandring och all kravlös invandring med livstidsförsörjning ska fortgå, det är det här de går till val på

Och dom går in med MP som nyss gick ut med att Sverige ska öka invandring och öka bidrag om dom vinner

Mp köper nog aktier redan nu så dom är redo att döda all kärnkraft så deras olje och kol aktier höjs
Citera
2026-08-14, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Enligt den senaste mätningen är det jävligt jämnt
varför går de rödgröna ut med segern i förskott redan nu då eller ja de gjorde det för ett halvår sedan redan, ett tydligt tecken på korruption
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in