Citat:
Jag skrev att jag misstog mig och erkände att mitt minne svek mig, men du vrider på alla ord och sanningar, du är 100% ett sossetroll.
Du skev att du är emot straffrabatten men allt du skriver visar att du VILL ha rabatt och låga straff för kriminella.
Du är en landsförrädare.
Du skev att du är emot straffrabatten men allt du skriver visar att du VILL ha rabatt och låga straff för kriminella.
Du är en landsförrädare.
Vad jag röstar på vet inte du - och har heller inte med att göra. Dessutom vet du mycket väl vad jag sagt om min inställning till politik och partibundenhet. Läs inlägg nedan:
(FB) Straffrabatten slopas efter omröstning i riksdagen 2026-08-13
(FB) Straffrabatten slopas efter omröstning i riksdagen 2026-08-13
Jag känner mig definitivt myndig nog att själv berätta vad jag vill ha eller inte ha, samt vad jag är för eller emot. Jag har som sagt inte alltid varit nöjd med den nuvarande mängdrabatten. Jag har länge efterlyst ett system med egna/särskilda straffskalor för flerfaldig brottslighet ALTERNATIVT ett slags mängdreduktionssystem likt det nuvarande, men under förutsättningen att det är mindre generöst än dagens modell. I mångt och mycket är det ju det Tidö föreslagit och fått igenom nu. Problemet är ju bara att dom vid sidan av detta genomfört massa straffhöjningar, samt att dom kommer införa ett nytt straffmätningssystem där domstolarna skall utgå ifrån mitten av straffskalan (istället för att starta på minimistraffet). Dessa två faktorer påverkar ju så att deras nya förslag gör att man kommer riskera att få oproportionerliga straff (vid t ex mindre allvarliga brott). Att jag behöver upprepa detta visar ju att dina argument börjar ta slut. Så höj dig nu, för annars riskerar nog den här diskussionen att ta slut - med dig som "tvåa".
....oj en "landsförrädare" alltså. Det var ju också ett argument!