2026-08-14, 06:21
Medlem
Konstigt att rösta om en lag som rivs upp om drygt en månad. Det hade varit bättre att överlåta beslutet till nästa riksdag.
Citera
2026-08-14, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Konstigt att rösta om en lag som rivs upp om drygt en månad. Det hade varit bättre att överlåta beslutet till nästa riksdag.

Inte ens (S) är så korkade att de öppnar dörren till att nya regeringar river upp beslut från den förra. Hur skulle det se ut?
Citera
2026-08-14, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Inte ens (S) är så korkade att de öppnar dörren till att nya regeringar river upp beslut från den förra. Hur skulle det se ut?

Självklart kommer allt skit Tidö har infört att rivas upp. Allt.
Citera
2026-08-14, 06:48
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Det har väl varit snack om kortare fängelsestrafftid och i stället utvisning?

Skulle vara ok för mig, man byter helt enkelt ut en del av straffet mot att man självmant avsäger sig det svenska medborgarskapet och flyttar hem igen. Givetvis får personen aldrig återkomma till sverige.
Citera
2026-08-14, 06:57
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Vad har antalet fängelseplatser med saken att göra?

Ingenting givetvis. Straffrabatten gynnade endast kriminella invandrare.
Citera
2026-08-14, 07:09
Medlem
Citat:

Du låter väldigt säker på att sossarna ska vinna valet. Jag tror inte att så blir fallet.
Citera
2026-08-14, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
Socialdemokraterna har redan gått ut med de inte tänker genomföra det här om de vinner valet.

Inte konstigt alla kriminella röstar på dem de sammarbetar verkligen.

De kriminella lurar äldre med sossarnas kombilotterier och ger dem inkomster och sossarna i sin tur ser till så de inte kan bli inburade en längre tid, win-win för bägge två
Det hade ju varit jättekonstigt om S hade röstat för förslaget. Gängkriminella är ju trots allt S gullegrisar och fotsoldater i orten som håller invånarna i schack och ser till att de röstar rött.
Citera
2026-08-14, 07:22
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Skulle vara ok för mig, man byter helt enkelt ut en del av straffet mot att man självmant avsäger sig det svenska medborgarskapet och flyttar hem igen. Givetvis får personen aldrig återkomma till sverige.

Ett riktigt bra förslag! Varför fanns inte det förslaget på agendan? Det skulle spara väldigt mycket pengar åt statskassan.
Citera
2026-08-14, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Du låter väldigt säker på att sossarna ska vinna valet. Jag tror inte att så blir fallet.

Det räcker att de rödgröna ställer in skorna i valdebatten. Högerns ondska har blivit uppenbar för alla. Skiter i människorna, skiter i miljön, skiter i omvärlden, skiter i ekonomin, skiter i allt utom krig och rasistiska utspel.
Citera
2026-08-14, 07:26
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Det räcker att de rödgröna ställer in skorna i valdebatten. Högerns ondska har blivit uppenbar för alla. Skiter i människorna, skiter i miljön, skiter i omvärlden, skiter i ekonomin, skiter i allt utom krig och rasistiska utspel.

Så de borgerliga är det sämsta alternativet för Ryssland, tack då vet vi.
Citera
2026-08-14, 07:27
Medlem
Citat:

Uppenbar för vem? Du, bögarna och de oknullade psykfallen på reddit eller? Lärde ni inte er efter Hillary hur mycket värde eran bild av verkligheten hade?
Citera
2026-08-14, 07:28
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Ett riktigt bra förslag! Varför fanns inte det förslaget på agendan? Det skulle spara väldigt mycket pengar åt statskassan.

Tror jag också, får väl hoppas att politikerna läser mitt förslag här på fb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in