2026-08-14, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFreeFoot
Det finns teorier om att DMT* (inte DHT) utsöndras när man dör och kan ge dig trippar som känns som evigheter.

Det finns såna teorier ja, men just det här med DMT-utsöndringen när man dör har blivit väldigt förvrängt. Det är för små mängder av DMT i hjärnan för att man ens ska kunna uppleva det som en tripp. Hjärnan har svårt att lagra och snabbt pumpa ut de mängder DMT som krävs för en tripp.

Men det är många på instagram och tiktok som pratar om att det är det som händer när man dör, som om man vet helt säkert, men vetenskapen just nu är skeptisk. Det var bara en forskare som gjorde den gissningen på 90-talet. Sen tror jag absolut att man kan ha häftiga upplevelser när man dör, det är säkert massa intressanta neurologiska grejer som händer, men jag tror inte att man plötsligt trippar på DMT.
Senast redigerad av tomato.panda 2026-08-14 kl. 17:38.
Citera
2026-08-14, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomato.panda
Det finns såna teorier ja, men just det här med DMT-utsöndringen när man dör har blivit väldigt förvrängt. Det är för små mängder av DMT i hjärnan för att man ens ska kunna uppleva det som en tripp. Hjärnan har svårt att lagra och snabbt pumpa ut de mängder DMT som krävs för en tripp.

Men det är många på instagram och tiktok som pratar om att det är det som händer när man dör, som om man vet helt säkert, men vetenskapen just nu är skeptisk. Det var bara en forskare som gjorde den gissningen på 90-talet. Sen tror jag absolut att man kan ha häftiga upplevelser när man dör, det är säkert massa intressanta neurologiska grejer som händer, men jag tror inte att man plötsligt trippar på DMT.

Sure, håller med det, försökte bara rätta pajasen Razordrake1355 som inte har någon koll på något och bara häver ur sig bullshit om allt.
Citera
2026-08-14, 18:48
Medlem
Citat:
Sure, håller med det, försökte bara rätta pajasen Razordrake1355 som inte har någon koll på något och bara häver ur sig bullshit om allt.

Haha absolut, jag fattar. Jag passade bara på att skriva av mig lite vad gäller den forskningen, det är ju så många som bara häver ur sig bullshit på sociala medier, som sagt.
Citera
2026-08-14, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvadet
Det är så enkelt att genomskåda Benjo angående precis allting! När han går runt o lallar med kameran i gymmet, filmar till kanalen eller håller långa monologer, eller kör ngn slowmotion arm övning. Han lägger så jävla lite energi i gymmet!
Det ser man tydligt när han sen tar in gäster som gymmar med honom på kanalen. Dom vill inte småprata, dom vill inte hålla kameran i handen hela tiden, dom vill inte posera. Dom vill träna hårt med puls, har noll pauser och kör cardio under tiden medans dom väntar på maskinen! Man ser hur irriterade dom blir på Benjo!
Jag förstår nu varför Benjo har så jävla svårt att andas. Allra helst kör han nog gymbro snack hellre än han tränar i gymmet. Och cardio har han nog aldrig kört i hela sitt liv!
Gått tbx i tiden i hans videos nu, han har fan alltid varit liten. Vad har han tävlat 4 gånger? Ingen prispall.

När han ťränade ben med ett gäng Vietnames grabbar så höll han på att svimma. Då körde han bara en tredjedel av vad dom tränade det passet.
Och inte ens samma vikter. Han försökte lite i början av passet men failade rejält.
Citera
2026-08-14, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jolltzer
Såg precis hans senaste video. Det verkar som att han ska dra ifrån Sverige väldigt snart igen. Han står inte ut med att folk inte hälsar och tar ögonkontakt med han i Sverige. När ska han sluta bry sig om vad alla andra tycker och tänker om honom. Han som är sån alpha. Det han borde göra är fan att söka hjälp, för oavsett vart han befinner sig så bara klagar han och mår dåligt. Så fruktansvärt osäker inombords så det finns inte.
Han får väl inte träna på ett enda gym och det finns ingen chans att få tillbaka körkortet. Det var väl säkert planen när han flyttade tillbaka till Sverige
Citera
2026-08-14, 19:45
Medlem
DonaldBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Han får väl inte träna på ett enda gym och det finns ingen chans att få tillbaka körkortet. Det var väl säkert planen när han flyttade tillbaka till Sverige

Hoppas Friskis&Svettis (Tror jag det var) tar tillbaka honom nu när han inte självmedicinerar! Sorgligt nog blev det bara en video därifrån innan han vart bannad, just där kändes han som Ronnie Coleman.
Citera
2026-08-14, 20:28
Medlem
Citat:

Haha din jävla tjocka datanörd, du är bara butthurt för att du blir förnedrad här på flashback var och varannan dag, Benjoo pippar dig och din morsa medans Zeb tar farsan
Citera
2026-08-14, 20:53
Medlem
Citat:
Det finns teorier om att DMT* (inte DHT) utsöndras när man dör och kan ge dig trippar som känns som evigheter.

Det är inte så konstigt det han säger, men att kalla den delen för after life och leva sitt liv utifrån det är nog lite väl autistiskt.

Måste vara den absolut mest hjärndöda kommentaren jag sett, no shit att det är DMT, du behöver inte rätta till ett typo som en liten nörd

Det var ju inte att det unsöndrar DMT vid döden som jag reagerade på, utan att Benjoo påstod att det var den trippen som alltså var helvetet eller himlen beroende på hur du levt ditt liv som jag reagerade på

Du har legit skrivit om min kommentar bara med andra ord för att "sätta dit mig" du är sjukt efterbliven asså 😂
Citera
2026-08-14, 22:38
Medlem
Hoppas Benjoo taggar till Spanien snart, känns som att det antagligen blir ganska mycket prat videor i Sverige bara
Citera
2026-08-14, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razordrake1355
Måste vara den absolut mest hjärndöda kommentaren jag sett, no shit att det är DMT, du behöver inte rätta till ett typo som en liten nörd

Det var ju inte att det unsöndrar DMT vid döden som jag reagerade på, utan att Benjoo påstod att det var den trippen som alltså var helvetet eller himlen beroende på hur du levt ditt liv som jag reagerade på

Du har legit skrivit om min kommentar bara med andra ord för att "sätta dit mig" du är sjukt efterbliven asså 😂

Du har 600 posts i en enda tråd om en nobody lolcow. Hur går det med dig? Du skriver här dygnet runt.
Citera
2026-08-14, 23:00
Medlem
Citat:
Du har 600 posts i en enda tråd om en nobody lolcow. Hur går det med dig? Du skriver här dygnet runt.

Vet inte ens vad en lolcow är, mina fördomar om dig bekräftas bara 😂
Citera
2026-08-14, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razordrake1355
Hoppas Benjoo taggar till Spanien snart, känns som att det antagligen blir ganska mycket prat videor i Sverige bara
Iofs det han gjorde I Vietnam också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in