Citat:
Ursprungligen postat av
FerrisBeuller
Kan inte släppa tanken på varför hennes son inte kunde nå henne dagen/kvällen innan. Att han reagerade med att bli orolig för att det var olikt henne visar väl på att det var fog för det.
TN pratade om ord som sägs som man inte kan ta tillbaka vilket jag gissar är en underdrift. Har har väl betett sig både hotfullt och kränkande liksom han gjort med X. Hans modus operandus.
De var ute där i två veckor. Vet vi om det var planerat att vara två veckor eller kan det varit så att han dröjde sig kvar. Att hon inte blev av med honom. Att det eskalerade ju närmare dagen för sonens besök kom. Att hans förtäckta hot och psykiska misshandel och elakheter eskalerade varvat med ursäkter?
Varför svarade hon inte? Hade han tagit telefonen? Kastat bort den? Förstört den? Vågade hon inte svara? Det måste ju finnas en anledning och det bör ju vara en av ovan. Oavsett borde hon varit högst alarmerad vid denna tidspunkt. Hon skrev aldrig ens ett sms till sonen under kväll, natt och morgon. Hade hon ens möjligheten?
Sen gick de och badade vid midnatt och 10-11 timmar senare hade han ihjäl henne. Så någon form av eskalering under det sista dygnet?
Kan badet vara ett sätt för henne att de-eskalera? Invagga honom i känslan att allt var som det skulle? Eller tvingade han henne dit med under psykisk påverkan? Hur var natten? Sov hon ens. Eller satt han där på en stol och ville framtvinga någon form av eftergift?
”Jag borde väl åkt hem” eller liknande sa han i förhör.
I stället tvingade han sig kvar. I detta läge hade hon väl inga tankar på att fortsätta relationen med honom.
Jag spekulerar, jag vet, men detta är så fruktansvärt. Kan inte släppa tanken på hennes sista dygn i livet. Vila i frid.
Du sätter ord på allt jag tänkt. Stackars stackars kvinna.
Har också tänkt på allt det där. Badet, ville hon ens gå och nattbada?
Varför svarade hon inte på sms?
Och det han sa ”jag skulle väl ha åkt hem” känns som att det betyder ”hon ville det, men inte jag”.