2026-08-14, 15:10
Avstängd
vichy6s avatar
Ja. Ny tjej
Citera
2026-08-14, 15:18
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tg07
Om jag satte ett finger i munnen och petade runt så hade jag ju sen gått och tvättat det med tvål, men vi alla tycker det är helt okej att man bara sköljer av tandborsten med lite kallt vatten sen använder den igen. Blä!

Ja mega äckligt!

Du borde även slänga alla tallrikar du ätit på, bryta upp parketten som dina smutsiga fötter vidrört samt elda upp ditt hus då det förpestats av din äckliga andedräkt.
Citera
2026-08-14, 15:29
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajia
När du spolar, sprutar det upp en brun kaskad? Hur stora mängder avföring har du på din tandborste?

Det sprids garanterat bajs-partiklar i rummet när du spolar. I alla fall om du har locket uppe. Även om det inte är farligt tycker jag det är äckligt att ha tandborsten precis vid muggen.
Citera
2026-08-14, 15:29
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwinkleSmash
Finns ju folk som käkar arsle..

Jepp men inte jag.
Citera
2026-08-14, 15:34
Medlem
När jag och en tjej flyttade ihop blev det nåt missförstånd om vem som skulle va "Gul", och vem som var "Röd". Vi båda gick och beundrade hur nätt på handen den andre måste va, eftersom "min" borste såg ut som en rastafrilla efter en kort tid.

Men vi lever båda ännu!
Citera
2026-08-14, 15:47
Medlem
Brajias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det sprids garanterat bajs-partiklar i rummet när du spolar. I alla fall om du har locket uppe. Även om det inte är farligt tycker jag det är äckligt att ha tandborsten precis vid muggen.
Finns bajspartiklar över allt, inklusive luften du andas.
Citera
2026-08-14, 15:48
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajia
Finns bajspartiklar över allt, inklusive luften du andas.

Ja men extra mycket på ställen man skiter. Du skulle inte vilja laga mat bredvid en toalett eller hur?
Citera
2026-08-14, 15:51
Medlem
Brajias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ja men extra mycket på ställen man skiter. Du skulle inte vilja laga mat bredvid en toalett eller hur?

Var går gränsen?
Har du en kvantitativ metod eller går du på kännsla?
Håller du andan när du bajsar?
Citera
2026-08-14, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Jag köljer alltid av tandborsten med kokande vatten.
Jag använder min 1 gång sen slänger jag har psykisk ohälsa. Jag har massa konstigheter för mig det har jag haft se jag föddes !!.
Citera
2026-08-14, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tg07
Om jag satte ett finger i munnen och petade runt så hade jag ju sen gått och tvättat det med tvål, men vi alla tycker det är helt okej att man bara sköljer av tandborsten med lite kallt vatten sen använder den igen. Blä!
De bakterier som kan tänkas finnas kvar på tandborsten är ju sådana som redan finns i din mun.

Med fingret finns ju däremot en liten risk att du får i dig något oönskat om du stoppar det i munnen, men att tvätta händerna först efter att du haft fingrarna där förstår jag inte poängen med?

Om du har en tvångsmässighet kopplad till den här upplevsen av att din mun är äcklig så får du förstås hantera den hur du vill. Men det finns inget rationellt skäl att oroa sig för sin egen tandborste som smittohärd.
Citera
2026-08-14, 17:21
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
That's not the worst part of it..

Den står ju sedan där i sitt glas på badrumshyllan och exponeras för bajsbakterier och annat klägg i badrumsluften på daglig basis..

Mythbusters hade ett avsnitt om det. Det var bajsbakterier på alla tandborstar var man än hade dem i huset, även i kylen. De enda som inte hade dessa bakterier var de som inte var öppnade än.
Citera
2026-08-14, 17:22
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Du är förihelvete inte riktigt klok!!!! Eller så är du 20 år och tror du ska få vara 20 hela livet!

Efter 40 fick jag problem med tandsten, min tandhygienist rekommenderade Oral-B, efter mer noggrann borstning med Oral-B decimerades problemen. Sen jag några år tillbaka fluorsköljer före borstning fick jag ännu mindre tandsten dvs mindre beläggningar pä tänderna.

DET HANDLAR ALLTSÅ INTE OM ATT INTE ORKA BORSTA TÄNDERNA SJÄLV UTAN ATT EFFEKTIVISERA TANDBORSTNINGEN!

När jag är i skärgården några veckor plockar jag däremot med en vanlig tandborste för att minska på packning.
Jag har borstat tänderna med handkraft i över 60 år utan större problem så eltandborste är totalt onödigt om man inte är slö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in