2026-08-14, 03:29
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tg07
Tycker det känns mindre äckligt än att ha en tandborste i typ två tre månader. Tandborsten måste ju efter några år vänja sig vid din muns bakterier.

Det stämmer. Efter exakt 1.5 år bildar tandborstarna en sorts allians med bakterierna. De säger "lyssna vafan, du är min bror fattaru. Jag svär, vi ska jobba tilllsammans, inte vi kommer döda era gubbar, inte. Då, på min mamma mitt namn kommer ha din respekt, tandborste ska komma till er, vi ska göra affär förståru. Vi kommer bli tunga på gatan. Brothers!".
Citera
2026-08-14, 04:58
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Nej, använder handsprit på borsten efter varje gång.
Citera
2026-08-14, 05:32
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Löser du vardagen i övrigt?
Citera
2026-08-14, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Undrar om TS även köper ny diskmaskin och tvättmaskin efter var tvätt? Vad har mamma lärt dig att du ska göra efter du borstat tänderna? Den mentala hälsan verkar bli allt sämre i detta land.
Både diskmaskin och tvättmaskin har ju massa starka kemikalier. Ifall folk i regel gjorde rent sina tandborstar med grumme kulörtvätt hade jag inte startat tråden
Citera
2026-08-14, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tg07
Både diskmaskin och tvättmaskin har ju massa starka kemikalier. Ifall folk i regel gjorde rent sina tandborstar med grumme kulörtvätt hade jag inte startat tråden
Tandborsten blir i sak ren av tandkräm och sköljs sedan av med vatten. Då den slits med tiden byts den ut. Din mun är inte smutsig men innehåller matrester, speciellt socker, som gör hål i dina tänder. Därav behöver den rengöras.
Citera
2026-08-14, 06:10
Medlem
Jag tror fan hela FB ör full av folk med OCD
Citera
2026-08-14, 07:28
Medlem
LKKINGENs avatar
Givetvis använder man en tandborste en gång sen kasserar.
Precis som du gör med strumpor, kalsonger, sängkläder och din senast uppraggade iranska.
Citera
2026-08-14, 07:40
Medlem
Mest underligt är ju att TS använder tandborste ens en gång? Detta då den förmodligen är mest förorenad då av sin egen tillverkning i industrilokal, förorenad maskin och något kärl den hamnar i. Tror ju inte den steriliseras innan den blir förpackad. Sedan blir den nog renare av tandkräm och att sköljas i dricksvatten.
Citera
2026-08-14, 07:42
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag har en elektrisk tandborste och jag byter tandborsthuvud ungefär varannan månad. Sköljer alltid av den ordentligt.
Måste vara höjden av slöhet att inte ens orka borsta tänderna själv.
Själv sätter jag gränsen för elektrifiering vid typ vertikalskärare , gräsklippare, häcksax etc vs handkraft.
Ang TS, curlandet med nya generationerna sätter sina spår, att ens komma på frågeställningen säger ju det mesta, 😀.
Känns som att återinförandet av allmänna värnplikten skulle vara ett bra sätt att vända pussyutvecklingen.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2026-08-14 kl. 07:48.
Citera
2026-08-14, 07:44
Medlem
Jag föratår dig TS. Precis samma som när man köper begagnade kåkar. Jösses. Ska man köpa kåk så köper man väl en ny kåk.
Citera
2026-08-14, 07:59
Medlem
lagfrukts avatar
Om du är orolig så kan du lägga den i en stark lösning saltvatten över 24 timmar. Det lär ta kol på det mesta.

Att du använder en och samma tandborste är också bra för då rengörs den varje dag i din mun.
Citera
2026-08-14, 09:15
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Måste vara höjden av slöhet att inte ens orka borsta tänderna själv.
Själv sätter jag gränsen för elektrifiering vid typ vertikalskärare , gräsklippare, häcksax etc vs handkraft.
Ang TS, curlandet med nya generationerna sätter sina spår, att ens komma på frågeställningen säger ju det mesta, 😀.
Känns som att återinförandet av allmänna värnplikten skulle vara ett bra sätt att vända pussyutvecklingen.

Du är förihelvete inte riktigt klok!!!! Eller så är du 20 år och tror du ska få vara 20 hela livet!

Efter 40 fick jag problem med tandsten, min tandhygienist rekommenderade Oral-B, efter mer noggrann borstning med Oral-B decimerades problemen. Sen jag några år tillbaka fluorsköljer före borstning fick jag ännu mindre tandsten dvs mindre beläggningar pä tänderna.

DET HANDLAR ALLTSÅ INTE OM ATT INTE ORKA BORSTA TÄNDERNA SJÄLV UTAN ATT EFFEKTIVISERA TANDBORSTNINGEN!

När jag är i skärgården några veckor plockar jag däremot med en vanlig tandborste för att minska på packning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in